بخش چهارم: ثبت علائم – موسسه حقوقی بیان امروز

اسم برند خاص مالک هر علامت تجارتی و همچنین صاحب هر ورقه اختراع و یا قائم مقام قانونی آنان میتوانند بموجب امر نزدیکترین دادگاه بخش محلی که محصولات مورد ادعا در آن محل است صورت مشروحی از محصولاتیکه بادعای آنها با حق حاصل از علامت تجارتی و یا اختراع آنها مخالف است بردارند اجرای امر فوق در صورتی که محصولات هنوز در گمرک باشد بوسیله مأمورین گمرک والا بوسیله مأمور اجرا بعمل خواهد آمد. امر دادگاه در هر یک از دو صورت فوق بنابر دادخواست مالک علامت یا صاحب ورقه اختراع و یا قائم مقام قانونی آنان صادر می گردد بدادخواست مزبور باید رونوشت گواهی شده سند ثبت علامت و یا گواهی نامه ثبت اختراع ضمیمه گردد. اگر معترض نتواند تمام اسناد و مدارک خود را بدادخواست ضمیمه نماید بتقاضای او رئیس دادگاه پس از رسیدگی و در صورت لزوم مهلتی که بیش از ششماه نباشد خواهد اسم برند داد. برای تکمیل مدارک خود لازم است تمامی اسناد مربوط به حوزه کاری خود را به سامانه ارائه دهید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مدارک مورد نیاز را در اختیار همکارهای ما در کلینیک قرار دهید و برند یا طرح صنعتی خود را ثبت شده فرض کنید. This content has been generated with GSA Content Generator DEMO.

انتخاب اسم برند

چون کلینیک ایده پردازان این فرایندها را برای شما طی می کند. ثبت علامت تجاری چه فرایندی را طی می کند؟ تبصره۱ـ تا زمانی که انتقال انجام شده در دفتر مربوط ثبت نشده باشد، مرجع ثبت فقط شخصی را که علامت به نام او ثبت شده مالک خواهد شناخت. این فصل قانون، «اسم تجارتی» نام دارد و در آن به کلیات ثبت یک اسم برای یک فعالیت تجاری پرداخته شده است. مشاورین ما در رهام ثبت آماده خدمات رسانی به شما برای ثبت شرکت در قزوین هستند. با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است. ثبت علامت تجاری یا برند و ثبت طرح صنعتی دو اقدام قانونی برای کسب و کار شما شما هستند که اگر از انجام این اقدامات چشم پوشی کنید، در کار خود به مشکلاتی بر می خورید و از بسیاری از مزایا محروم می شوید. اما جای نگرانی برای شما در ان باره وجود ندارد. ۲- روش دوم عبارت است از اینکه در صورت عدم وجود کارت بازرگانی شما میتوانید در مراحل اولیه ثبت برند، از کارت بازرگانی یک شخص مورد اعتماد استفاده کنید. نمی­شود که در سکوت مشغول به کار شوید و توقع داشته باشید که همگان شما را بشناسند. This article has been generated by GSA Content Generator Demoversion!

هدف از استفاده لوگو آن است که شرکتهای تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. هر واژه، حرف یا حروف، ارقام، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا آمیزه ای از آنها که برای معرفی کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری به حساب می آید. ۲ـ رنگ، روغن جلا، لاک، مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری از فاسد شدن چوب، مواد رنگی، مواد اکاله، صمغ، فلزات به شکل ورق و گرد جهت نقاشی و آرایش و تزئین. مسلما هر شرکتی برای شناخته شدن برند خود چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی تلاش زیادی می کند. نام می تواند ترکیبی از نام های فارسی و لاتین باشد. ۹- ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد. ۳٫ پس از این که مدارک مورد نیاز را که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تهیه کردید بایستی به وبسایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید و اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود را پر کنید.

ثبت علامت تجاری

در مورد توقیف محصولات یا صدور قرار دستور موقت نسبت بعدم ساخت یا فروش اجناس تقلبی یا تقلیدی مرجع قضائی مزبور میتواند قبل از صدور قرار از تقاضا کننده تضمین کافی بخواهد تا عندالاقتضا از محل مزبور کلیه خسارات وارده بر طرف و منافعی که ممکن است از آن محروم گردد جبران شود. اگر مالک علامت و یا ورقه اختراع تقاضای توقیف محصولات مذکور فوق را نماید باید تضمین کافی بدهد که عندالاقتضاء از محل مزبور کلیه خسارات وارده بر طرف و منافعی که ممکن است طرف از تحصیل آن محروم شود جبران گردد. هر کس بخواهد ابطال علامت تجارتی یا ورقه اختراع را که در ایران به ثبت رسیده است تقاضا کند باید بدادگاه شهرستان تهران دادخواست بدهد. هرگاه معترض در مدت مذکور فوق بدادگاه شهرستان تهران رجوع ننمود شعبه ثبت علائم تجارتی و اختراعات بدرخواست کسی که تقاضای ثبت علامت را کرده بعد از ملاحظه گواهی دفتر دادگاه شهرستان تهران که حاکی از عدم تقدیم دادخواست باشد علامت یا اختراع را باسم معترض علیه ثبت خواهد کرد و در اینصورت حقوق و مخارجیکه معترض بر طبق ماده ۱۶ قانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات تأدیه کرده باشد بنفع دولت ضبط خواهد شد. Content was generated with GSA Content Generator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید