ثبت برند در ۵ دقیقه؛ حرفه ای باشید! – خبرآنلاین

برند در واقع چیزی است که هرکس با دیدن، شنیدن، لمس کردن یا حتا چشیدن و بوییدن آن، به یاد ویژگی های مورد نظر سازندهی آن می افتد. ابتدا لازم است که برای انتخاب نام برند چند نکته مهم را در نظر گرفت. یکی از موضوعات بسیار مهم این است که بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع و تجربه کافی در رابطه با مراحل و چالش های ثبت برند ممکن است برای ثبت برند مرکز خرید خود با مشکل مواجه شده و نتوانند به هدفشان دست پیدا کنند. یکی از موضوعات کلیدی و حائز اهمیت در زمان ثبت یک برند، آگاهی داشتن از مراحل انجام کار است. بعد از این که نام تجاری به تأیید رسید با مراجعه به سامانه رسمی ثبت برند تجاری مراجعه کرده و با تکمیل فرم اظهارنامه و ارسال مدارک لازم مرحله اول را پشت سر می گذاریم . قبل از ثبت برند تجاری باید این نکته را در نظر داشته باشید که نام انتخابی شما، نباید توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد در غیر این صورت امکان ثبت، نام درخواستی شما وجود ندارد. نکته: در صورتی که در تصویر برند یا نام مورد نظر شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود. Post has been created with GSA Content Generator Demoversion.

ثبت علائم تجاری

۵٫ چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد،ارائه کارت بازرگانی الزامی است. در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. لوگو نماد تصویری است که اولین و موثرترین گام برای معرفی یک برند می باشد.لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری،موسسات و حتی اشخاص حقیقی ،برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم،استفاده می شود.یک لوگو با طراحی حرفه ای توجهات را جلب می کند، و اثری ماندگار روی ذهن مردم دارد. اسم اشخاص: مثلاً اسم بنیانگذاران یا اشخاص تاریخی یا حتی تخیلی. نماد جمعی نمادی است که ویژگی ها و شرایط هر محصول عرضه شده توسط شخص یا شرکت را از بقیه آن ها زیر نظر صاحب نماد جدا می کند. ۴٫ با ثبت برند می توانید خدمات خود را طبق نظر مشتریان ارائه دهید تا صمیمیت نام تجاری خود را نشان دهید.

انتخاب نام زیبا برای شرکت و برند یکی از پیش نیازهای مهم و اساسی جهت به ثبت رساندن شرکتها و یا برند می باشد.بسیاری از متقاضیان در مرحله ی انتخاب اسم به موانعی برمیخورند و نمی توانند شرکتشان را با موفقیت در حوزه ی ثبتی محل فعالیت خود به ثبت برسانند. نکته مهم این است که اگر وقت کافی برای طی کردن مراحل ثبت برند را ندارید و یا به دنبال یک روش سریع و کاربردی هستید، می توانید از موسسات حقوقی فعال در این حوزه کمک بگیرید. افرادی که در حوزه های بین المللی فعالیت می کنند، به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات در خارج از کشور باید به یک موضوع بسیار مهم توجه داشته باشند و آن هم انتخاب یک نام و برند زبان لاتین برای کسب و کار و محصولات خود است. اگر قصد ثبت یک برند یا علامت تجاری جدید را دارید ، با دانلود و نصب این برنامه اطلاعات مورد نیاز را کسب و سپس بصورت آنلاین و غیر حضوری اقدام به ثبت برند و علایم تجاری برای خود می نمایید. ب – علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند متمایز سازد.

یکی از مهمترین و متداولترین سوالات متقاضیان ثبت برند همین سوال است، زیرا طبیعتاً پروسه زمانی هر اقدامی از جمله ثبت علامت تجاری و برند از دغدغههای متقاضیان آن است. برای انتخاب نام برند شئونات اسلامی را باید حتما مد نظر داشت زیرا در غیر این صورت با اخطال مواجه خواهید شد. زیرا دیگر مانعی برای تاسیس شرکت در مقابل او وجود ندارد. ج ـ حقوق ناشی از ثبت علامت، اقدامات مربوط به کالاها و خدماتی را که توسط مالک علامت یا با موافقت او به کشور وارد و در بازار ایران عرضه میگردد، شامل نمیشود. شرکتها و کسبوکارهای مختلف در سراسر جهان با ثبت علامت تجاری سعی دارند تا تجارت خود را به شکلی متمایز و ممتاز مطرح کنند و از حقوق مالکیت فکری خود حفاظت کنند. پس از آن پیامکی با موضوع تایید اظهارنامه برای شما ارسال می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای ثبت برندهای حقیقی و حقوقی با یکدیگر تفاوت دارند و به همین دلیل قبل از آن که برای ثبت و مراحل آن اقدام کنید، باید در رابطه با این موضوع (با توجه به کسب و کار خود) تصمیم درستی بگیرید و این موضوع اهمیت زیادی دارد. موضوع بسیار مهم این است که در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام می پذیرد، باید به علاوه مدارک گفته شده، صورت وکالتنامه رسمی نیز همراه با مدارک ارسال شود تا بدون مشکل بتوانید این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید