ثبت علائم تجاری

به عنوان مثال، دیگران به راحتی میتوانند از محصولات آنها سواستفاده کرده بدون آنکه دارندگان و صاحبان اثر بتوانند حق پیگیری داشته باشند. برای مثال، اگر شرکت شما قصد دارد ثبت علامت تجاری « صندلی » اقدام نمایید ، تقاضانامه ثبت این علامت مردود خواهد شد چون « صندلی » واژههای عام برای این محصول است. همچنین پرداخت هزینه حق الثبت اقدامی تکمیلی است که باید در این زمان انجام دهید. با انجام این کار شما به پورتال مرکز مالکیت معنوی وارد میشوید تا مابقی اقدامات را انجام دهید. بنابراین باید نهایت دقت را در این خصوص به خرج دهید. این مرحله چندان نیاز به اقدام خاصی ندارد، اما بهتر است در خصوص صحت اطلاعات و ضمائم وارد شده اطمینان حاصل کنید. ممکن است در خصوص برخی دیگر از کالاها نیز یک تصویر منفی در ذهن داشته باشید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، جهت پیگیری اظهارنامه کافی است که بعد از ورود از آنکه به کارتابل ورود کردید، گزینهای به نام کارتابل عمومی را انتخاب و سپس شماره اظهارنامه خود را وارد کنید.

مراحل ثبت برند

برای این کار باید به صفحه اول پورتال مراجعه و بر روی بخش «ثبت نام متقاضی/ورود اعضا» کلیک کنید. بعد از وارد کردن نام کاربری و پسورد، نیاز است که در بخش «ثبت اظهارنامه جدید»، بخش ثبت اظهارنامه علامت تجاری را انتخاب کنید. ثبت اظهارنامه علامت تجاری، دارای ۴ مرحله کلی بوده که هر کدام از این مراحل جزئیات خاص خود را دارند. ۲- روش دوم عبارت است از اینکه در صورت عدم وجود کارت بازرگانی شما میتوانید در مراحل اولیه ثبت برند، از کارت بازرگانی یک شخص مورد اعتماد استفاده اسم های خاص هنری کنید. ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخت یا روکش نشده اند)؛ شانه وابر و اسفنج ؛ انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) ؛ مواد ساخت برس ؛ لوازم نظافت و تمیزکاری؛ سیم ظرف شویی؛ شیشه کارشده یا نیمه کارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمان ها) شیشه آلات ، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده اند. ماده۱۵۵ ـ هرگاه اظهارنامه اصلی، ثبت ناشی از آن یا ثبت اصلی حسب مورد ظرف ۵ سال از تاریخ ثبت بینالمللی اعتبار خود را در ایران از دست دهد، مرجع ثبت مراتب را طی اطلاعیهای به دفتر بینالمللی اعلام کرده و در آن کالاها و خدماتی که مشمول تصمیم لغو قرار گرفتهاند ذکر و از دفتر بینالمللی درخواست خواهد کرد که ثبت بینالمللی را در حدود لازم باطل نماید.

اسم برند خاص

این کار دارای چندین مرحله بوده که اولین مرحله آن ورود به پورتال مرکز مالکیت معنوی، ثبتنام در آن و در نهایت آخرین مرحله پیگیری کردن بعد از ثبت اظهارنامه است. ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه میشود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران مستقر است، تمامی اظهارنامههای ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت میشود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه میشود. اظهارنامه شما توسط سه کارشناس اداره به نوبت بررسی می گردد و پیامک تایید آن برای شما ارسال می شود البته در صورتی که تمام مراحل را به صورت کاملا اصولی طی کرده باشید! ماده ۱۶۱ ـ هزینههای مقرر در قانون و آییننامه حاضر مطابق جدول هزینهها، که ضمیمه این آییننامه است در حسابی خاص که به نام اداره کل مالکیت صنعتی مفتوح میگردد، پرداخت خواهد شد. پس در نتیجه ثبت برند یا به عبارتی داشتن یک نام تجاری (انتخاب نام برند) می تواند به بهره وری و حاشیه امنیتی شرکت ها و ارگان ها و کارخانجات کمک کند.

مدارک ثبت برند در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . به صورت کلی هر علامت به سه حالت میتواند باشد که شامل علامتهای فقط تصویر، فقط کلمه یا ترکیبی از هر دو آنها است. چرا که این دو موضوع نیز برای متقاضیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قرارداد اجازه بهرهبرداری از ثبت یا اظهارنامه ثبت علامت باید به طور مؤثر کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت کالا و ارائه خدمات توسط استفاده کننده را در برداشته باشد. در کشور ما ثبت برند شرکت، ثبت برند مواد غذایی، ثبت برند محصولات صنایع دستی و محصولات مرتبط با فناوری بیشتر رواج دارد. برند سازی با شهرت و خوش نامی شما همراه است. ۲٫ تک بودن و بی همتایی برند که بسیار ازنقطه نظر کارشناسان حائز اهمیت است. در چنین شرایطی، جز در مواردی خاص (همچون مشهور بودن برند و علامت تجاری)، هیچ محکمه ای از مشروعیت حق مالک واقعی دفاع نمی کند. دقت کنید که پرداخت هزینهها به صورت آنلاین بوده و از طریق پورتال صورت میگیرد. This data was generated with GSA Content Generator DEMO!

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اسم برند خاص لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید