ثبت علامت تجاری (داخل) – پورتال توانمند سازی – صندوق نوآوری و شکوفایی

هر چند طراحی و تعیین برند تجاری کاری فوق العاده تخصصی و به نظر پیچیده ای می آید ولی اگر بدانید که چه می خواهید بگویید و چه چیزی را می خواهید به مخاطب القا کنید می توانید موارد مختلفی را در ذهن خود تصور نمایید. دستهای بسیار بزرگ از نامها داریم که از نظر تجاری و برای انتخاب نام برند نه قوی هستند و نه ضعیف، بلکه در دسته جدیدی که خنثی است و خودم آن را تعریف کردهام جای میگیرند. از دیگر نکات مهم انتخاب اسم برند به آینده اشاره می کنیم. دلایل مهم رد برند: مشابهت برند با سایر برندها، قبلاً به نام شخص دیگری ثبت شده باشد، ثبت برند با ضوابط و آئیننامه قوانین تجارت در تناقض باشد، علامت با اصول و فرهنگ کشور مطابقت نداشته باشد، نقص مدارک ارسالی و یا عدم صلاحیت متقاضی. او قرار است وقتی به خانه رسید یا حتی چند روز بعد آن اسم را به یاد بیاورد .یا در حالتی دیگر ممکن است یک شخص بخواهد اسم برند شما را به شخص دیگری به صورت تلفنی بگوید . مانند ثبت نشان تجاری , ثبت لوگو , ثبت علامت تجاری , و علائم تجاری و برند تجاری که همگی همان معنی برند را میدهند .

ثبت علامت تجاری

خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک اسم تجاری و طراحی لوگو میباشد. برخی کارآفرینان با مخفف کردن یک اسم، نام برند خود را انتخاب میکنند و برخی از نام خود برای خلق یک اسم جالب بهره میبرند. ۳- برند باعث بروز رفتاری متمایز از سایر رفتارهایی که یک مصرف کننده دارد میشود. اسم مغازه باید معنی و مفهوم خوبی داشته باشد و حتی باعث افزایش اعتماد به نفس مشتری بشود. اسم برند شما باید هم به صورت قانونی و هم از نظر دامنه های اینترنتی قابل ثبت باشد. پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی را هم مطالعه کنید. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و ۱۰ سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. اسمی شبیه به این هیچ وقت در ذهن مردم نمی ماند و خیلی زود فراموش می شوید. چند وقت پیش که برای خرید به بازار رفته بودم وارد مغازهای به اسم ویکتورینوکس شدم. بنابراین علامت تجاری میتواند به درخشش بیش از پیش فرایند خدماتی شما بیافزاید. پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند و بموجب آن میتواند از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کنندهای مشابه علامت تجاری آنها باشد، جلوگیری کند.

مراحل ثبت برند

مخصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید، هیچ گاه از اسم های مشابه برند های بزرگ استفاده نکنید؛ چون این کار باعث می شود شما یک شرکت فیک و کپی شده به نظر برسید. به استناد ماده ۳۰ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری از زمانی که مالک طرح اقدام به ارسال اظهارنامه می نماید و اظهارنامه مذکور آگهی می شود دارای کلیه حقوق مربوط به مالک علامت می باشد و اگر نسبت به علامت مذکور سو استفاده ای صورت گیرد مالک می تواند طرح دعوا نماید. به این ترتیب وقتی کسی به مغازه ما می آید این ذهنیت را پیدا می کند که حسابی در کارمان مهارت داریم. با این کار مغازه شما هویت پیدا می کند و بین مردم با این ویژگی شناخته می شود. اولین نکته ای که هر فرد در شروع یک کسب و کار جدید باید به آن توجه کند برنامه ریزی درست در رابطه با نحوه شروع کسب و کار و رعایت اصول اولیه در آن است. اول اینکه هزاران اسم را زیر و رو می کنند، تحقیق می کنند که اسم معنی داشته باشد، خاص و منحصر به فرد باشد، کسی قبلاً نگذاشته باشد، حروف اسم جدید با حروف اسم بچه قبلی یا پدر و مادر همخوانی داشته باشد و هزاران قانون عجیب و غریب دیگر!

انتخاب نام برند

همه ما اسم پشمک حاج عبدالله را شنیده ایم و احتمالا کلی به این اسم و شوخی هایی که با آن می شود هم خندیده ایم. تبصره – در صورت رد اعتراض در کمیسیون، هزینه رسیدگی به رد ثبت قابل استرداد نخواهد بود. تبصره ۵- نقل و انتقالات جزئی کالاها و خدمات موضوع علامت باید در ظهر آخرین گواهینامه معتبر علامت نیز منعکس گردد. در صورتی می توان یک طرح یا علامت را به عنوان برند به ثبت رساند که آن محصول با خدمت نسبت به سایر محصولات متمایز باشند. به عنوان مثال با تصور کوکاکولا، رنگ قرمز و با تصور فیسبوک، رنگ آبی در ذهن شما نقش می بندد. مثلا وقتی اسم مغازه را آرایشگاه ریش و قیچی می گذاریم، مشتری به راحتی می تواند به هویت مغازه و کار ما پی ببرد. این کار او نه تنها در مدت کم توانست مشریانش را چند برابر کند، بلکه در روزنامه ها و اخبار هم در مورد این مغازه حسابی صحبت شد. Article was created by GSA Content Generator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید