ثبت علامت تجاری – دعاوی مربوط به علامت تجاری – مشوره حقوقی – ایران دادفر

انتخاب نام برند در برخی کشورها، لوگوهای تبلیغاتی نیز جز علامت تجاری به حساب می آیند و در ادارات ملی ثبت برند به عنوان علامت تجاری به ثبت می رسند. شخصی که متقاضی ثبت برند است باید علامت تجاری و برند خود را در طبقه ای که فعالیت می کند، ثبت کند. مسئول اداره با وصول روزنامه رسمی حاوی درج آگهی ثبت علامت تجارتی، تصدیق ثبت علامت تجارتی را امضا و دستور تحویل آن را به متقاضی صادر می نماید. طبق تبصره ۳: اسم و نشانی متقاضی مقیم خارج از کشور علاوه بر فارسی باید به حروف لاتین نیز نوشته و با همان حروف نیز ثبت و آگهی شود. طبق ماده ۱۰۶ آیین نامه، اظهارنامه ثبت علامت باید در دو نسخه و در فرم مخصوص (ع ـ ۱) و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ، توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضاء شود. ارائه تصویر شش زاویه ای ( در صورتی که طراحی برند به صورت سه بعدی انجام شده باشد. و دسته دیگر شامل شرایطی میشود که عدم وجود آنها در ثبت علامت شرط شده است (مبحث دوم). This post was done with the help of GSA Content Generator DEMO.

ثبت علائم تجاری

اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد، ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد، ارائه خواهد شد. گاهی علامت تجاری به دلیل طراحی نامناسب ، قدیمی، یا داشتن طراحی مشابه علامت تجاری بی کیفیت دیگر باید تغییر کند.بنابراین در این مواقع تغییر علامت تجاری الزامی می باشد.اگر برند و علامت تجاری ثبت شده به شکل الکترونیک ثبت نشده باشد ، و به شکل حضوری به ثبت رسیده باشد ، ابتدا باید مدارک موجود در پرونده را تکمیل کرد.اگر قصد تغییر علامت تجاری را داشته باشید ، به طوری که تصویر انتخاب شده شامل نوشته خاصی باشد ، پیش از تحویل مدارک لازم به روزنامه باید آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری را نیز به دفتر روزنامه رسمی ارائه دهید.پس از درج تغییرات علامت تجاری در روزنامه به مدت ۳۵ روز فرصت خواهید داشت تا با ارائه همان روزنامه رسمی و یک برگ تقاضای ثبت علامت تجاری و اصل تصدیق ثبت، به اداره ثبت مالکیت های صنعتی مراجعه نموده و مدارک را به مسئول اداره ارائه دهید تا پس از بررسی کامل مدارک ذکر شده به کارشناس مربوطه ارجاع داده شود تا پس از حصول اطمینان از عدم وصول اعتراض مبلغ حق الثبت را مشخص کند تا شما با مراجعه به حسابداری فیش پرداختی را اخذ و به بانک ملی همان اداره مراجعه کرده و مبلغ را پرداخت نمایید تا اظهارنامه مهر شود و به واحد ماشین نویسی منتقل شده و سپس امضا گردد و به مسئول ثبت دفاتر اظهارنامه داده شود تا وی به روزنامه رسمی جهت درج اطلاع دهد.بعد از اینکه آگهی تغییرات در روزنامه رسمی نوشته شد باید یک نسخه از آن را به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهید تا مسئول مربوطه دستور ضبط در پرونده را بدهد.سپس دستور ثبت صادر می گردد که پس از احراز هویت، رسید به صاحب علامت ارائه می گردد و بدین ترتیب تمامی تغییراتی که شامل اضافه کالا یا اضافه طبقه یا تغییر علامت تجاری بوده به شکل قانونی ثبت می گردد.

مدارک ثبت برند

Content has been generated by GSA Content Generator DEMO!

تبصره۱ـ مرجع ثبت پس از ثبت مجوز بهرهبرداری و انتشار آگهی موضوع ماده ۱۴۶ این آییننامه، در صورت درخواست، گواهی ثبت مجوز بهرهبرداری را برای اجازه گیرنده صادر خواهد کرد. در صورت وجود عناصر تصویری در علامت، رعایت طبقه بندی مربوط الزامی و به عهده مرجع ثبت است. طبق تبصره ۴: در کلیه امور راجع به ثبت و انتشار علائم، مرجع ثبت طبقه بندی کالا و خدمات را براساس طبقه بندی بین المللی مورد بررسی قرار می دهد. مزایای ثبت برند شامل: عدم سوء استفاده از نام تجاری- عدم کپی برداری و شبیه سازی بر طبق برند و همچنین عدم تاثیر تحریم ها در صورت ثبت در معاهدات بین المللی مانند معاهده مادرید می باشد. معاهدات معتبر برای ثبت برند های جهانی شامل پروتکل مادرید ، معاهده لیسبون و کنوانسیون مادرید می باشد.در معاهده مادرید حدود ۸۶ کشور که شامل کشور ایران و عدم حضور کشور عراق می باشد حضور دارند.یکی از نکات مهم در خصوص ثبت بین المللی این است که اصولا تحریم ها برند یا نام تجاری را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.حتی شهر ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.در صورتی که نام شهر در این معاهدات به ثبت رسیده باشد می تواند تحریم ها را دور بزند.تا به امروز تبریز اولین شهری است که برای ثبت برند اقدام نموده است.جهت ثبت برند به صورت بین المللی ابتدا باید برند در نقطه مبدا ثبت شود سپس به معاهده مادرید ( ثبت جهانی) ارجاع گردد. Content was generated with GSA Content Generator DEMO!

ثبت برند و یا نام تجاری میتواند به شکل فارسی و لاتین یا به هر دو شکل باشد ولی متقاضیانی که میخواهند نام تجاری به صورت انگلیسی ثبت کنند باید الزاماً کارت بازرگانی داشته باشند. انتخاب نمونه اسم و اسامی خاص برای برند کاری دشوار و طاقت فرسا است به همین دلیل است که آراز ثبت در این نوشته سعی دارد تا در مورد انتخاب اسامی خاص برای برند مطالبی را به افرادی که در صدد ثبت برند می باشند ارائه نماید. در صورتی که اسناد ضمیمه اظهارنامه و سایر اسناد مربوط به زبان دیگری غیر از فارسی باشد، ارائه اصل مدارک مورد نیاز همراه با ترجمه عادی کامل آن الزامی است. ۱۰- در صورتی که علامت مشتمل بر کلمه یا کلماتی غیر از فارسی باشد، درج آوانویسی و ترجمه آن. علامت تجاری یک آرم مشخص است که اجناس و خدمات بهخصوص که توسط شخص یا تشکیلات خاصی تولید و فراهمشدهاند را متمایز میکند. استفاده از یک اظهارنامه برای ثبت یک علامت جهت کالا ها و خدمات مندرج در یک یا چند طبقه بلامانع است. در این صورت، اگر تقاضا ها توسط نماینده قانونی به عمل آمده باشد، مدرک اصلی نمایندگی به یکی از اظهارنامه ها و یک رونوشت مصدق آن به هر یک از اظهارنامه های دیگر باید ضمیمه شود.

انتخاب نام برند

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اسم شرکت لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید