ثبت علامت تجاری شرکتها در سایر کشورها

علامت تجاری اختصاصی محصولات یک شرکت خاص را معرفی و از سایر شرکت ها متمایز می کند و علامت تجاری جمعی علامتی است که در اظهارنامه ثبت معرفی می شوند و می توانند مبدا محصول و یا هرگونه خصوصیات دیگر محصول مانند کیفیت کالا با خدماتی را که از این علامت استفاده می کنند را تحت نظارت مالک علامت ثبت شده نشان دهند . در آن زمان کارخانه های صابون سازی در آمریکا برای متمایز کردن محصولات خود اقدام به درج نام و نشان تجاری خود روی صابون ها می کردند. شرکت ها یا بنگاه های اقتصادی به منظور تمایز کالاها و محصولات خود از سایر شرکت ها اقدام به اختصاص نشان یا علامتی تحت عنوان علامت تجاری ، به نام شرکت خود می کنند. مدارک لازم برای این کار نیز به صورت آنلاین تکمیل و ارسال خواهند شد. هزینه ای که برای این کار باید بپردازید، به یک میزان خواهد بود. از این رو ثبت علامت نیازمند آشنایی کامل به روند ثبتی می باشد. ما در این مقاله ضمن شناخت بهتر برند ویا همان طرح تجاری تلاش می کنیم مراحل تولید تا ثبت یک علامت تجاری را به تفصیل برای شما بیان کرده تا در صورتیکه قصد انتخاب و ثبت یک علامت تجاری را دارید بتوانید با کمک یک مشاور خبره به راحتی صاحب یک برند شوید.

مدارک ثبت برند

بهتر است برای ثبت برند و علامت تجاری خود اولاً از متخصصان و کارآزموده های صنعت طراحی استفاده نمایید که بتوانند طرحی را برای شما پیاده و برندی را طراحی نمایند که ضمن داشتن خواسته های شما و زیبایی خاص خود بتواند پیچیدگی هایی سنجیده داشته باشد که هویت محصولات و خدمات شما را برای مشتریان و عموم مردم تعریف نمایند ، ماندگار باشد ، قابل سوء استفاده و کپی شدن به راحتی نباشد و حتی بتواند محصولات و خدمات شما را در سطح بین المللی نیز مطرح نماید و ابهام و سردرگمی برای مخاطب خود ایجاد نکند . همانطور که در بخش قبلی بیان شد، اقدام به ثبت به سه روش محقق می شود که عبارتند از : طی مسیرملی، طی مسیر منطقه ایی و طی مسیر بین المللی. موافقتنامه مادرید در خصوص ثبت علائم تجاری در سال ۱۹۸۱ مطرح شده و پروتکل آن در سال ۱۹۸۹، به تصویب رسید. ماده ۱۲۵ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری: هرگاه اعتراض معترض مبنی بر ادعای حق مالکیت نسبت به علامتی باشد که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت و آگهی شده است، در صورتی که علامت قبلاً به نام او ثبت نشده است، باید همزمان با اعتراض، برای علامت خود، مطابق قانون و این آییننامه تقاضای ثبت کرده و حق ثبت اظهارنامه و علامت برحسب طبقات و تمام مخارج مربوط به آن را تأدیه نماید.

و علامت تجاری شرکت را براساس نرخ رسمی پرداخت نماید.

در این صورت باید ثابت کند مفاد بند (الف) ماده (۳۰) و ماده (۳۲) قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری رعایت نشده است. درصورتی که ثابت شود قوه قهریه مانع استفاده از علامت شده است ، ثبت علامت لغو نمی شود. ابتدا از طریق سامانه ثبتی اینترنتی اداره ثبت علامت تجاری اظهار نامه اینترنتی تنظیم می گردد و پس از بررسی و کارشناسی در صورت نبود سوابق عین یا مشابه، برند درخواستی آگهی می شود و متقاضی مکلف است تا ۱ ماه پس از صدور آگهی، نسبت به تشکیل پرونده ثبت علامت تجاری اقدام نماید و پس از تایید آگهی اقدام به ارسال آگهی به روزنامه رسمی می نماید. در مرحله بعدی، کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری، مدارک را بررسی کرده و نتیجه را اعلام میکنند که یا درخواست متقاضی رد و یا پذیرفته میشود. پس از چاپ در روزنامه رسمی، متقاضی با در دست داشتن مدارک نسبت به دریافت تصدیق گواهی ثبت ۱۰ ساله به اداره ثبت علامت تجاری مراجعه می نماید و برند مذکور تا ۱۰ سال اعتبار داشته و پس از ۱۰ سال مجددا تمدید میگردد. هزینه روزنامه رسمی برای ثبت برند برای نوبت دوم نیز حداقل ۱۳۵ هزار تومان می باشد.اگر متقاضی ثبت برند مادرید ( خارجی ) باشد؛ می بایست معادل ارزی هزینه ثبت برند و علامت تجاری شرکت را براساس نرخ رسمی پرداخت نماید. This article was written with the help of GSA Content Generator Demoversion!

اسم برند خاص

اما در ثبت علامت تجاریاینگونه نمی باشد. اما کارشناسان و متخصصین امر ثبت برند و علامت تجاری به خوبی قوانین و مقررات را می دانند و نسبت به تمامی محدودیت ها و باید ها و نباید ها آگاهی دارند و ضمن اینکه می توانند به شما را اطمینان دهند که هیچ مشکل قانونی و حقوقی در خصوص برند شما وجود ندارد و در صورتیکه مواردی در طرح شما باشد قبل از ثبت آنها را از شما بخواهند تا اصلاح نمایید. جهت درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری درسایر کشورها، ابتداء بایستی علامت موردنظر درکشورمبداء به ثبت برسد. ارزش گذاری جهانی برند توسط سازمان جهانی WIPO انجام می گیرد و این موضوع باعث اطمینان بیشتر فعالان اقتصادی در سطح بین المللی می شود و همانگونه که اشاره شد این وظیفه توسط نمایندگی های این سازمان در تمامی دنیا انجام می پذیرد. برای ثبت برند به صورت بین المللی ابتدا باید برند در نقطه مبدا ثبت شود سپس به معاهده مادرید ( ثبت جهانی) ارجاع شود. دفتر هماهنگی بازار داخلی اتحادیه اروپا – The office for Harmonization of the Internal Market of the European Union : این دفتر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در حوزه علائم تجاری و طرح های صنعتی، خدمت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید