آموزش گام به گام ثبت برند و مراحل ثبت برند ⋆ موسسه حقوقی دادمهر

پیشنهاد نام های زیبا برای شرکت – ثبت فردا. مطابق با قانون ثبت برند و اختراعات مصوب سال ۱۳۱۰ آئین نامه اجرایی این قانون، ثبت برند و ثبت علامت تجاری مبنای حمایت قانون از محصولات یک شرکت میباشد. برند شما بیش از یک نام و یک لوگو است. برخی از پشتیبانان آمازون این نوع استراتژی را تایید نمی کنند اما در واقع همین مسئله و رویکرد است که باعث ایجاد این سطح اعتماد و اطمینان به آمازون شده است. نام ابداعی شما اگر یک معنا و مفهوم ویژهای داشته باشد، باعث میشود کسب و کار شما به یاد ماندنیتر شود. توجه: نکتهای که در راهنمای انتخاب نام برند به زبان فارسی وجود دارد این است که بعضی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که ممکن است همین مساله باعث سردرگمی مشتریان بشود. هنگامی که شما چند گزینه برای برندسازی با انتخاب اسم دارید با دوستانتان، خانواده، همکاران و کارفرمایان احتمالی در میان بگذارید و نظر آنان را جویا شوید. این کوکیها ممکن است اطلاعاتی مانند اینکه هر چند وقت یک بار از برنامه استفاده میکنید، رویدادهایی که داخل برنامه رخ میدهد، مجموع استفاده، دادههای کارایی و جاهایی در برنامه که خرابی رخ داده است را گردآوری کنند. چاپ آگهی درخواست ثبت برند بدین سبب صورت می گیرد که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت آن اعتراض داشته باشد حقوق مدنی وی اجازه اعتراض به ثبت را می دهد. Content was generated by GSA Content Generator Demoversion.

انتخاب اسم برند

نکته:چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده ای صورت نگرفته است ارائه کارت بازرگانی الزامی نمی باشد. نکته دوم: تا حد ممکن از به کار بردن اعداد و نماد ها در کنار نام برندتان اجتناب ورزید و در صورت رزرو بودن نام برندتان با تمام پسوند ها به سراغ انتخاب یک نام دیگر برای برندتان روید. وقتی به فهرست کوتاهی رسیدید، در دسترس بودن آن اسم را در گوگل بررسی کنید. توصیه میکنیم که فهرست کوتاهی از اسامی برند بسازید و سپس آن را در قالب یک نظرسنجی برای مخاطب هدفتان عرضه کنید. در انتخاب علامت تجاری باید توجه داشته باشید که مخاطب برای انتخاب محصول دلخواه سردرگم نشود و فریب نخورد . وقتی یک شرکت یا محصول دارای هویتی قابل فهم و ساده باشد، هزینه برندسازی کاهش می یابد. همان گونه که هر فرد دارای ارزش ها، باور ها و اهدافی است، برند و کسب و کارها نیز دارای این چنین پارامتر هایی می باشند و این ها هستند که نحوه ی ارتباط و کیفیت کار و محصول یک نام تجاری را در ذهن مشتری تداعی می کنند. این مدرک می تواند جواز کسب، پروانه فعالیت، گواهی فعالیت در حوزه ای خاص از نهاد و یا موسسات معتبر و یا هر مدرک شغلی معتبر دیگر.

Data has been generated with the help of GSA Content Generator Demoversion.

آمازون یکی از معتبر ترین برند های شناخته شده در دنیا می باشد. یکی از مزیتهای اقتصادی ثبت برند برای شرکتها بهبود وضعیت ارزش سهام است و می تواند دارایی ارزشمندی برای کسب و کار شما به شمار بیاید. هنگام انتخاب نام خود به اهداف، ارزش ها و نوع بیزینسی که میخواهید راهاندازی کنید بیاندیشید. این هزینه متناسب با نوع برند شما و همچنین تعداد طبقات آن برند مشخص می شود. فهرستی از معیارهایی که میتوانید از آن برای کوتاه کردن فهرست اسامیتان به کمک استراتژی برند استفاده کنید، بسازید. تصور کردن کسب و کارتان به عنوان یک فرد می تواند به شما در تشخیص نوع تجربه ای که می خواهید به دست آورید و آن را به مصرف کنندگانتان منتقل نمایید، کمک کند. پس اگر نیاز به کمک داشتید، به ما اطلاع دهید. علاوه بر این مردم تمایل دارند که یک فرد(شخصیت انسانی) را در پس کسب و کار ها حس کنند. آژانس مسافرتی مارکوپولو: این نام یک استعاره ی قدرتمند بوده و استعاره از مارکوپولو کسی است که مسافرت می رود و کالاً با نوع شرکت تطابق دارد.

اسم برند خاص

ابتدا یک لیست از تمام نام هایی که می توانند مناسب باشند و علاوه بر زیبایی، معرف نوع کسب و کارتان نیز هستند را تهیه کنید. به محض این که به اسم نهایی رسیدید، توصیه میکنیم که آن را به صورتی رسمی در دستهبندی نوع کسب و کاری که در آن کار میکنید، ثبت کنید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر میشود. پس از صدور شماره ثبت اداره مرکز مالکیت معنوی برای صدور سند گواهی علامت تجاری اقدام به ارسال پیش نویس آگهی رسمی علامت تجاری به روزنامه رسمی جمهوری اسلامی می نماید که بعد از تایید آن باید هزینه در نظر گرفته شده پرداخت گردد که بعد از پرداخت آگهی رسمی علامت تجاری چاپ می گردد. پس از این مرحله اگر به احتمال زیاد نظر کمیسیون همچنان بر رد اظهارنامه علامت باشد، شما می توانید با تقدیم دادخواست مربوطه به دادگاه، حل و فصل قانونی این اختلاف را تقاضا نمایید. پس از ارائه مدارک مورد نیاز، ظرف ۳ ماه کاری نتیجهی درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه ثبت یا رد آن مشخص میشود.

انتخاب نام برند

Post was generated with the help of GSA Content Generator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید