اظهارنامه ثبت علامت تجاری – ویرگول

البته می توان به کمک یک طراحی خاص و یا استراتژی بازاریابی، یک بعد احساسی نیز به آن اضافه کرد. نام های توصیفی شفاف و قابل درک هستند اما می توانند برای برند مضر هم باشند زیرا ممکن است با رشد برند، فعالیت های متنوع تری به آن اضافه شود که با نام انتخابی قبلی همخوانی نداشته باشد. پس از ثبت نام اولیه یک کد پیگیری ارسال میشود تا بتوانید روند پیشرفت کار را مشاهده کنید. دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن (بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد). آگهی مربوط به ثبت برند آن را منتشر و گواهینامه ی ثبت نام و علامت تجاری را به نام متقاضی صادر می نماید. اگر متقاضی یادداشت متقابلی بفرستد، اداره مالکیت صنعتی رونوشت آن را دراختیار معترض قرار میدهد و با درنظر گرفتن نظرات طرفین و مواد این قانون تصمیم میگیرد که علامت را ثبت و یا آن را رد کند. متقاضی به حسابداری مراجعه و مسئول حسابداری با ملاحظه پرونده و محاسبه فیش مبلغ حق الثبت را صادر و متقاضی برای پرداخت به شعبه بانک ملی مستقر در سازمان ثبت رجوع نموده و پس از پرداخت وجه به حسابداری مراجعه و یک نسخه از فیش را تحویل حسابداری میدهد.

ثبت علامت تجاری

حال که با انواع کلمات مناسب برای اسم برند آشنا شدید، لازم است در مورد برخی محدودیت ها نیز آگاهی پیدا کنید. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نامهایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید. پس در زمان تعیین نام برند دقت داشته باشید نامی را انتخاب کنید که با یک بار شنیدن در ذهن مخاطبتان ثبت شود. یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید. استفاده از علامت تجاری موجب ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات و تولیدات مشابه می شود. حال اگر مالکین جدید از آن برند در مسیر که شما تمایل نداشته باشید ، استفاده نمایند ؛ احساس میکنید نام و هویت خود را از دست دادهاید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. خوب تا اینجای کار که همه چیز دقیقا همانی شده است که می خواهید، اما مشکل اصلی دقیقا از همان جایی پیش می آید که با همان نام تجاری خود اعتبار به دست آورده اید.

انتخاب نام برند

نام انتخابی با علامت و لوگوی شما مغایرت نداشته باشد. در غیر اینصورت با مشکلاتی مواجه خواهند شد. در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. ما در ادامه به شما روشی را آموزش میدهیم که طی مدت ۲۰ دقیقه بتوانید نام برندتان را انتخاب کنید. حق استفاده انحصاری در علائم تجاری ویژه کسی است که آن را به ثبت رسانیده است. منظور از جدید بودن علامت تجاری این می باشد که علامت مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه می شود،از حیث شکلی باید جدید بوده و سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید. مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» به پایان میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند. Post was generated by GSA Content Generator DEMO.

دوست دارید تبلیغات شما در سطح شهر/کشور/جهان با چه نامی نمایش داده شود؟ مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. برای انتخاب اسم برند که به اندازه کافی هم متمایز و خاص باشد ابتدا در اینترنت سرچ کنید تا مطمئن شوید حداقل در حوزه کاری خودتان برندی به آن نام وجود نداشته باشد. انتخاب نام یک میوه برای محصولات حوزه تکنولوژی شاید در ابتدا کاری غیرمعقول به نظر برسد ولی با یک داستان برند قوی و معرفی قدرتمند، همین نام به ظاهر نامعقول به یکی از مزایای رقابتی اپل بدل شده است. حتی می توانید شرایط خاصی برای نام گذاری شرکت تعیین کنید و آن را در چک لیست قرار دهید، به عنوان مثال کمتر از ۸ حرف بودن اسم برند یا در دسترس بودن پیج اینستاگرام.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سامانه ثبت برند وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید