انواع ثبت تغییرات شرکت و مراحــل انجام تغییرات ثبتی

بعد از حضور صاحبان سرمایه تصمیم مورد نظر را به کلیه صاحبان سرمایه اعلام و موضوع تغییرات را در صورتجلسه ای تنظیم شده مورد تائید قرار می دهند. سرانجام همان طور که گفتیم، ماده ی ۹ نظامنامه ی قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیت شرکت ثبت شده ایجاد می شود، ضروری دانسته است. به طور کلی، شرکت ها برای ثبت تغییرات می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند. از طریق یک کارگزاری در تهران اقدام بە ثبت شرکت سهامی خاص کردم ، فعلا فقط تائید نام انجام شدە کە تا ۱۶تیرماە ۱۴۰۰ اعتبار دارە و بە دلیل یک مشکل چک برگشتی تا امروز کارمون عقب افتادە.

ثبت تغییرات

نکته ای که در ارتباط با مراحل ثبت شرکت به چشم می خورد، تمامی مراحل مربوطه به شکل کاملا غیر حضوری و اینترنتی است و زمانی که مدارک در سایت ثبت شرکت ها مورد تایید قرار گرفت باید به آدرس پستی این سامانه، ارسال شود. ارائه سند ثبت دایر بر ارسال دعوت نامه برای شرکاء چنانچه مجمع عمومی فوق العاده تغییرات شرکت با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد. انحلال شرکت قبل از موعد در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است و در هر موقع می تواند در مورد آن اخذ تصمیم نماید. بعد از تائید اداره ثبت شرکت ها تصمیم مورد نظر در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار جهت اطلاع رسانی افراد حقیقی و حقوقی اعلام می گردد.

کاهش اختیاری سرمایه شرکت

وارد کردن شماره ملی در صورت ایرانی بودن و شماره گذرنامه در صورت غیر ایرانی بودن. این دو حالت شامل موسسات غیر تجاری انتفاعی و موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی می باشد . شخصیت حقوقی می توانند عناوینی مانند بنگاه ، کانون ، انجمن و مانند این ها را اتخاذ می کنند . موضوع شرکت بشرح زیر تغییر یافت یا مواردی به موضوع شرکت الحاق شد.

توجه کنید اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز هست باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود. هزینه ثبت تغییرات شرکت، با توجه به تعداد صورت‌جلسات برای شرکت های مختلف متغیر است. همچنین به نوع تغییرات و نوع شرکت و محتوایی که در روزنامه رسمی منتشر شده نیز بستگی دارد. ♥ در مرحله آخر پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، پرینت صفحه نشان دهنده کد رهگیری مربوط به ثبت تغییرات است. متقاضی باید نسخه های اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر ظرف سه روز کاری از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرسی که در تأییدیه پذیرش درج شده ارسال کرده و هزینه پست را پرداخت کند.

  • ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق‌العادهدر شرایطی انجام می‌گیرد که بیش از نیمی از دارندگان سهام و اشخاصی که دارای حق رای هستند در جلسه حاضر باشند.
  • در تغییرات شرکت طبق ماده ۵۸ قانون تجارت و ۹ نظامنامه علاوه بر موارد فوق تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
  • توجه داشته باشید ثبت تغییرات در سایت و پیگیری آن فرایند نسبتا طولانی می‌باشد، از این‌رو برای تسریع این امر می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های ثبت کننده نظیر ثبت شرکت ونک برای اعمال تغییرات مورد نیاز خود اقدام نمایید.
  • یعنی هنوز آگهی نشده است و آگهی تغییرات شرکت شما در روزنامه رسمی درج نشده، برای سلب مسئولیت باید آگهی در روزنامه رسمی درج و به اطلاع عموم برسد.
  • پذیرش نهایی تغییرات شرکت و آخرین مرحله ثبت آن با فرستادن اصل مدارک شرکت و صورت‌جلسات و ضمائم به این اداره انجام خواهد گرفت.

ماده ۲- شعبه شرکت خارجی ،‌ واحد محلی تابع شرکت اصلی است که مستقیما موضوع و وظایف شرکت اصلی را در محل ، انجام می دهد. فعالیت شعبه در محل، تحت تام و با مسئولیت شرکت اصلی خواهد بود. ۵- سازمان ثبت شرکتها پاسخ نامه را ظرف حدودا ۱۰ روز کاری به آدرس محضر پست می نماید. جهت تقاضای تغییر اسم شرکت باید بهه سایت ثبت شرکت مراجعه نمود. وقتی که با خروج یک عضو از شرکت از سرمایه شرکت کاسته شود.

نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکت های با مسئولیت محدود تضامنی ، نسبی [newline]نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های با مسئولیت محدود تضامنی ، نسبی

در این مطلب قصد داریم آموزش تصویری ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت را در ۱۷ گام توضیح داده‌ایم. در نتیجه، شما در شرکت خود برخی از تغییرات را باید نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسانده و در روزنامه آگهی کنید. اما وظیفه ی اقدام برای ثبت و پیگیری آن با چه کسی است؟اصولا در انتهای صورتجلسات مجمع یا هیئت مدیره مشخص می نمایند چه شخصی مسئولیت ثبت را بر عهده دارد. انتخاب صحیح نوع صورتجلسات با توجه به نوع شرکت بسیار مهم و تعیین کننده است.

البته نیازی نیست که همه تغییرات صورت ‌گرفته در شرکت به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد و تنها برخی از این تغییرات باید به اداره ثبت اطلاع داده شود. لازم به ذکر است که بعد از تغییرات، شرکت هایی که برای فعالیت مجوز نیاز داشته‌اند باید قبل از ثبت تغییرات در اداره ثبت، حتما برای تغییر مجوز خود به مراجع صادر کننده مجوز مراجعه و آن را تغییر دهند. ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسه و سایر موارد مربوط به آن، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. ما با ارائه مشاوره رایگان و ارائه خدمات بهینه همیشه همراه شما خواهیم بود. افزایش و کاهش سرمایه از وظایف مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

مراحل تغییر محل شرکت سهامی خاص

مدیر‌عامل و مدیران نمی‌توانند معاملات را انجام دهند زیرا اگر دچار خسارت شوند باید خودشان این خسارت را پرداخت نمایند. حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت ضروری است . ۲- ارائه لیست شرکاء و میزان سهم الشرکه آنها (قبل و بعد از افزایش سرمایه) با امضاء کلیه شرکاء. موضوعات شرکت های تجاری باید از موضوعات فعالیت موسسات غیرتجاری جدا شوند. الف-موضوعاتی که در کل غیر قابل ثبت و فعالیت می باشند. برگزیدن هیأت نظارت در صورتی که تعداد شرکا از ۱۲ نفر بیشتر باشد.

misc