با این نکات طلایی مراحل ثبت برند را قورت دهید!

اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است . ماندگاری نام برند در ذهن، بستگی به عوامل مختلفی دارد: هویت بصری، لوگو و نشان تجاری، کیفیت و نوع محصول یا خدمات، میزان دیده شدن از طریق تبلیغات، تجربه استفاده از محصول یا خدمات، کیفیت تبلیغات و… فکر میکنید نام برندتان تا چه حد بر موفقیت بیزنستان تاثیرگذار بوده است؟ در غیر اینصورت تا رسیدن به تطابق محصول با بازار یک نام معمولی انتخاب کنید و بعدا آن را تغییر دهید. بنابراین اگر از بازاری که میخواهید وارد آن شوید به خوبی شناخت دارید، روی تعیین نام خود زمان بگذارید، اما اگر بودجه کافی برای تحقیق بازار ندارید با یک نام معمولی فقط کار را شروع کنید و جلو ببرید.

اسم برند خاص

کار را به آنها بسپارید و زمان خود را روی توسعه محصول و خدماتتان بگذارید. در صورتی که ثبت برند را به مشاروان و کارشناسان ثبت ایلیا بسپارید در کمترین زمان برای شما به ثبت می رسانند در واقع کلیت زمان ثبت ۳۰ الی ۴۵ روزکاری می باشد . برای همین منظور ماده ی ۲ قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر داشته است که: «حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند.» .برای ثبت برند لازم است که کلیه ی مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات، مراحل قانونی ثبت برند طی شده باشد. همانطور که گفته شد اعتبار برند بعد از ثبت ۱۰ سال می باشد، پس از این ده سال لازم است که برند مجددا تمدید شود، پروسه تمدید برند هم مشابه ثبت برند در سامانه می باشد. بعد از این مرحله شماره رهگیری برای شما ارسال خواهد شد. پس از پرداخت تا نهایتاً یک هفته دیگر روزنامه رسمی چاپ و به آدرس اعلامی شما ارسال می گردد. تا اینجای بحث با چگونگی ساخت یک برند و مدیریت آن با استفاده از تعهدی که به آن می دهیم و نوع دیدگاهی که برای مشتری به وجود می آوریم و همچنین لزوم حفظ و نگهداری برند تجاری پرداختیم .

انتخاب نام برند

در غیر اینصورت تا چشم به هم بزنید شش ماه گذشته و هنوز نام مناسبی انتخاب نکردهاید. در اسامی طولانی این نکته را حتماً مد نظر قرار دهید که نام شما آهنگ مناسبی داشته باشد چرا که جبران بلندی نام خواهد بود. گاهی یک کسره( ِ )، فتحه( َ ) یا ضمه( ُ ) معنای کلمه را تغییر میدهد، مثل: مَهر، مِهر و مُهر! آیا در اسم تجاری و یا عوامل مهم مرتبط ، چینین چیزی وجود دارد که باعث شود مردم بیشتر بخواهند یاد بگیرند؟ چنین اسامی کار را سخت میکند و باعث جریان تبلیغاتی هزینهبری برای تثبیت مفهوم صحیح کلمه در ذهن مخاطب خواهد شد. به دست آوردن نام برند از دل یک محصول یا خدمات تصویر ذهنی قابل توجهی در ذهن مخاطب ایجاد میکند و میتواند باعث خلق هویت بصری قدرتمندتری نسب به اسامی خاصی باشد که فقط باید از فرهنگ لغت معنای آن را پیدا کرد. یک نام بامعنا ارجح است به یک نام تجاری بی معنی. حرف آخر اینکه اگر بودجه کافی در اختیار دارید به سراغ افراد کار کشته بروید، کسانی که با مسائل و جزئیات ریز و درشت نام تجاری آشنا هستند. بنابراین این موضوع تنها به خود نام بستگی ندارد.

کدام یک از نیازهای آنها را برآورده میکنید؟

اما کوتاهی نام فقط یک مزیت است و تنها عامل تعیین کننده برای انتخاب نام نیست. اغلب کسانی که نام تجاری انتخاب میکنند به دنبال معنایی در پس آن هستند، درستش هم همین است! همچنین میتوانید از آن برای منعکس کردن قدرت بیزنستان یا نشان دادن نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید استفاده کنید. با توجه به تعداد طبقه ای که برای ثبت برند خود انتخاب می نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید، هزینه ثبت برند متغیر و متفاوت خواهد بود. شیرینی فروش هستید یا به مردم انرژی میبخشید؛ فرش میفروشید یا خانهها را رنگارنگ و شاد میکنید؛ رستوران دارید یا روابط خانوادگی را مستحکم میکنید. کدام یک از نیازهای آنها را برآورده میکنید؟ فلذا صرف تقاضای ابطال ثبت علامت تجاری بدون درخواست ثبت علامت تجاری به نام متقاضی قابلیت استماع در دادگاه را ایجاد نمی نماید. چرا که در کنار تحقیق بازاری که انجام دادهاید احتمال این تغییر نام بسیار کمتر خواهد شد. چرا که نه تنها نام برند شما را به سایرین نشان میدهد، بلکه هویت آن را نیز آشکار میکند. باید گفت که کوتاهی نام و معنای عمیق مرتبط با آن کسب و کار که مخاطب هم متوجه آن شده باشد در به خاطر سپردن آن نام بسیار پر اهمیت است. This content was created with GSA Content Generator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید