ثبت برند |مراحل ثبت برند |شرایط ثبت برند |مدارک لازم جهت ثبت برند

به همین دلیل برای جلب اعتماد مشتری باید در کنار پیج اینستاگرامی، سایت هم داشته باشید. اداره مالکیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی و درصورتی که علامت را قابل ثبت بداند، اجازه انتشار آگهی مربوط به آن را صادر میکند. علاوه بر موجبات ابطال مذکور در ماده (۴۱)، هرگاه خواهان ثابت کند که مالک علامت ثبت شده از آن به تنهایی و یا برخلاف ضوابط مندرج در ذیل ماده (۴۲) از آن استفاده کرده و یا اجازه استفاده از آن را صادر میکند یا به نحوی از علامت جمعی استفاده کند یا اجازه استفاده از آن را بدهد که موجب فریب مراکز تجاری یا عمومی نسبت به مبدأ و یا هرخصوصیت مشترک دیگر کالا و خدمات مربوط گردد، دادگاه علامت جمعی را باطل میکند. هرگاه اداره مالکیت صنعتی تشخیص دهد که شرایط مندرج در این قانون رعایت شده است علامت را ثبت کرده و آگهی مربوط به ثبت آن را منتشر و گواهینامه ثبت را به نام متقاضی صادر مینماید. بعضی از شرکت ها عمداً یک نام تجاری را که مشتریان به سختی آن را تلفظ می کنند انتخاب می کنند. Post has been generated with GSA Content Generator DEMO.

مراحل ثبت برند

موسسه ثبت نوول ، با بهره گیری از تیم متخصص ثبت شرکتها و برند در کشور در کم ترین زمان امورات ثبتی و حقوقی متقاضیان جهت ثبت شرکت و برند و علامت تجاری انجام خواهد داد . پس از انتشار آگهی اظهارنامه و تا زمان ثبت علامت، متقاضی از امتیازات و حقوقی برخوردار است که در صورت ثبت برخوردار خواهد بود. در صورت تایید اعلام میکنند که این علامت تجاری فاقد نقص بوده و مورد تایید قرار گرفت. اسم کسب و کار شما چیزی است، که قرار است با آن، شما را بشناسند و با شنیدن آن یاد شما بیفتند. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم یک شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند . داشتن ایده برای اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت، مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد. ۴-از دیگران بخواهید که نام شرکت شما را تلفظ کنند.

مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروفVictoriaSecretاز شرکتی که اسم برند خود راVictoria’s Little Secretگذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. فکر کنم مهمترین نکته در برند اینه که حرفهائی از یه سری کلمات کلیدی انتخاب بشن تا اسم جذابی رو ایجاد کنن. در مورد محصول یا خدمات خود به صورت رایگان کلمات کلیدی را ایجاد کنید. به هر حال در این تحقیق سعی گردیده است تا نکات کلیدی در انتخاب نام شرکت بیان گردد . یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند . هدف شما اینست که نام برند شما در میان مخاطبین تان مهم و طنین انداز باشد. بنابراین از هر آنچه که درباره مخاطبین تان می دانید استفاده کنید تا بتوانید ارتباط نامهایی که به ذهنتان می آید را با واقعیت بازار مخاطبین اندازه گیری کنید و بسنجید . نکته های مهم: نکتهای که در انتخاب اسم برند به زبان فارسی وجود دارد این است که بعضی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که ممکن است همین مسئله باعث سردرگمی مشتریان بشود، مثلاً کلماتی مثل عاج-آج، راضی-رازی؛ بنابراین سعی کنید اسمی انتخاب کنید که تنها یک نوشتار ثابت داشته باشد.

ثبت علائم تجاری

درباره نام دامنه، محصولات و بازاریابی فکر کنید و اینکه یک نام چگونه ترجمان تمامی جوانب این برند خواهد بود . الکساندر واتکینز موسس ومدیر عامل شرکت Eat my words می گوید : اگر اسم شرکت که انتخاب کردید شبیه یک غلط املایی است آن را از لیست انتخاب نامهایتان حذف کنید. خلاصه اسمی نگذارید که برخی حتی فکر کنند این فحش است یا اسم شرکت ! پیور دیستنس ام به عنوان یک عطر یونی و کاملا گرم در گروه ادکلن های لاکچری قرار گرفته است. ۲ـ اگر متقاضی یادداشت متقابلی بفرستد، اداره مالکیت صنعتی رونوشت آن را در اختیار معترض قرار میدهد و با در نظر گرفتن نظرات طرفین و مواد این قانون تصمیم میگیرد که علامت را ثبت و یا آن را رد کند. این ویژگی ها به طور کلی تحت عنوان “لباس تجاری” قرار میگیرند با این وجود، چنین ویژگی هایی محافظت نخواهند شد. در غیر این صورت یا در صورتی که کنترل به طور مؤثر انجام نگیرد، قرارداد اجازه بهره برداری فاقد اعتبار خواهد بود. قرارداد اجازه بهرهبرداری از ثبت یا اظهارنامه ثبت علامت باید به طور مؤثر کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت کالا و ارائه خدمات توسط استفاده کننده را در برداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید