ثبت شرکت ، اخذ رتبه ، تغییرات شرکت

امکان پرداخت یک‌جا و آسان هزینه‌های تاسیس شرکت نیز خدمتی دیگر برای جلب رضایت مشتریان ماست. حرفه‌ای‌های دنیای تجارت و کسب‌وکار به اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند. حداقل میزان سرمایه‌ای که برای ثبت شرکت به آن نیاز دارید در قانون مشخص شده که برای هر یک از انواع شرکت‌ها متفاوت است. نکته مهم در سرمایه، مشخص کردن میزان سرمایه نقدی و غیرنقدی شرکت است. همچنین شرکت‌ها پس از مدتی فعالیت در صورتی که نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشند می‌توانند اقدام به افزایش سرمایه کنند. به علاوه اگر ضررهای مالی شرکت زیاد باشد، بنا به شرایط قانونی امکان کاهش سرمایه هم وجود دارد.

همچنین اطلاعات اساسنامه را در این بخش به خوبی مطالعه کنید تا در صورت اشتباه آن را اصلاح کنید. بهتر است به هنگام ثبت نام مدارک هویتی افراد متقاضی از قبیل شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک را به همراه داشته باشید. در این مرحله از مراحل ثبت شرکت اطلاعات مربوط به متقاضی تکمیل می‌شود.

وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد. شرکت های عمرانی ، شهرداری که معمولا در مزایدات و مناقصات شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص ۲ سال خورشیدی و بازرسین ۱ سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل three عضو و ۲ بازرس برای سامانه ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد). این بحث که هزینه های لازم برای ثبت شرکت در کانادا چه میزان است، وابسته به نوع شرکتی است که فرد متقاضی قصد تاسیس آن را دارد. اینکه بیزینس یا طرح تجاری متقاضی نیازمند اخذ مجوز های خاصی است یا اینکه مکان خاصی برای تاسیس شرکت و راه اندازی آن در نظر گرفته شود، هر کدام هزینه های خاص و متفاوتی خواهد داشت.

  • ‌شرکت سهامی‌عام، شرکتی است بازرگانی (ولو این که موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد)، که سرمایه ی آن به سهام، تقسیم ‌شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود.
  • ثبت شرکت اینترنتی با مراجعه به سامانه ثبت شرکت و یا ارتباط با شماره موسسه انجام میگردد .
  • حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود طبق قانون محدودیتی ندارد.
  • جهت تعیین حق‎ الدرج آگهی باید به “نمایندگی روابط عمومی”‌مراجعه کرد.
  • بهترین راه مذاکره و مصالحه است اگر جواب نداد سپس دنبال پیگیری قضایی باشید.
  • ارائه اطلاعیه تأسیس شرکت و اطلاعیه آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و حقیقی که در روزنامه‌ها چاپ‌شده است.

شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در مورد تعیین نام شرکت باید بگویم که شما می بایست ۵ نام پیشنهادی که بایستی شرایط خاصی را داشته و حداقل از سه سیلاب تشکیل شده به ترتیب اولویتتان ، به اداری ثبت شرکت پیشنهاد دهید و این سازمان از میان این نام ها در صورت نبود مشکل یکی را تائید می نماید. برای اطلاع بیشتر از حوزه تعیین نام مقاله مرتبط با نحوه تعیین نام شرکت را مطالعه نمایید. شرکت سهامی خاص٫ اگر تعداد شرکاء بیشتری دارید و اینکه دایره فعالیت شرکتی که می خواهید تاسیس کنید بزرگ است؛ می تواند گزینه بهتری باشد. اما برای فعالیت های محدود بهتر است شرکت با مسئولیت محدود تاسی کنید .

برای ثبت شرکت چقدر باید هزینه کنیم؟!

شرکتها جهت دریافت مالیات ارزش افزوده از مشتریان نیاز به داشتن گواهی ارزش افزوده می باشند ؛ این گواهی توسط سازمان امور مالیاتی به صورت شش ماه یا یکساله صادر می شود و قابل تمدید است . اگر تاریخ اعتبار گواهی ارزش افزوده مالیاتی سپری شود آنگاه منقضی و فاقد اعتبار است . پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده برای مشتری امکان پذیر نیست و نیاز به تمدید توسط متصدی یا ممیز حوزه های مالیاتی دارد . هر گاه دو یا چند نفر بخواهند یک فعالیت تجاری را شروع کنند که ضمانت بیشتری داشته باشد .و یکی یا چند تن از شرکا کلیه مسئولیت ها و تعهدات شرکت را تضمین کند. در اخر بعد از پر کردن فرم‌های بالا باید همه ی مدارک لازم را آماده و به امضای همه‌ی شرکا برسد و برای اداره‌ی ثبت شرکت‌ها در تهران و از طریق پاکت‌های مخصوص ارسال کنید. شما می‌توانید وضعیت پرونده‌ی خود را از طریق کد رهگیری که در ثبت‌نام اینترنتی به شما اختصاص داده می شود ؛ از طریق سامانه پیگیری کنید.

شرایط ماهوی قرارداد ثبت شرکت ها

برای انتخاب نام شرکت باید قوانین و نکاتی را مدنظر قرارداد که کارشناسان ثبت نوول در واحد ثبتی کلیه فرآیند انتخاب نام را با همکاری شما جهت اتخاب نام برای ثبت شرکت انجام خواهند داد. ثبت فرهنگ تعرفه هایی را که در زمان عقد قرارداد به شما اعلام می کند تا آخرین روز ارائه خدمات تغییری در عدد قرارداد بوجود ایجاد نمی کند. پس حتما در زمان استعلام هزینه از دفاتر ثبتی در تهران، به این نکته توجه کنید که این قیمت هزینه نهایی باشد که به شما اعلام می کنند. روزنامه کثیرالانتشار هزینه روزنامه کثیرالانتشار را هم از طریق سامانه اداره ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت کنید ؛ مبلغ آن بستگی به روزنامه ای دارد که در اساسنامه شما ذکر شده است . علاوه بر مدارک ذکر شده برای شرکت محدود داشتن برگه افتتاح حساب بانکی به نام شرکت و موجودی به اندازه سی و پنج درصد سرمایه اولیه نیز لازم است . ثبت شرکت خود را میتوانید به چند صورت انجام دهید و هر مورد دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد.

در این قسمت باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که ثبت یک شرکت شرایط خاصی دارد، این شرایط با توجه به نوع شرکت و موضوع آن مشخص می شود. شرکت ها معمولا تجاری هستند، شرکت های تجاری به طور کلی هفت نوع مختلف برای ثبت دارند که البته همه این موارد کاربردی نیست و فقط دو نوع از آن ها کاربردی است و مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در ادامه توضیحاتی در رابطه با نوع شرکت ها بیان خواهیم کرد.

به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کنید و هزینه ی چاپ آگهی تغییرات شرکت در روزنامه را پرداخت کنید. در گام دوم باید وارد سامانه اداره کل شرکت ها همچنین موسسات غیر تجاری شوید سپس اطلاعات خود را در کادر مربوطه ثبت کنید. ثبت شرکت مسئولیت محدود به قوانین و مقرراتی نیازمند است که از سمت سازمان قوانین تجارت وضع و تعیین شده است.

اما چنانچه صورتجلسه ارسالی شما تایید شود در آخر برای صدور آگهی به روزنامه ارسال می شود. اگر صورت جلسه ارسالی شما رد شود در این حالت دلایل رد صورت جلسه نیز با ابلاغیه به شما اعلام خواهد شد تا صورت جلسه جدید را ارسال نمایید . شرکت سهامی عام شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها می باشد و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود . تعداد سهامداران در شرکت سهامی عام حداقل ۵ نفر است ، تعداد اعضای هیات مدیره در شرکت های سهامی عام حداقل ۵ نفر می باشد . در مقابل شرکتی که تمام سرمایه آن موقع تاسیس، منحصراً به وسیله موسسان تامین شود، شرکت سهامی خاص می باشد.

اما گاهی اوقات نیاز است که متقاضیان برای یک حوزه خاص مجوزهای لازم را اخذ کنند. در قانون تجارت هفت شرکت معرفی شده که ثبت هرکدام از آن ها شرایطی دارد. در سایت مربوط به ثبت شرکت ها کادری وجود دارد که باید در آن آدرس شرکت را به درستی وارد کرد. شرکتی است که با اهداف هفت گانه ی مندرج در قانون بخش تعاونی با قید واژه ی تعاونی تشکیل می شود و جهت تشکیل آن حداقل ۷ نفر با تابعیت ایرانی باید حضور داشته باشند.

uncategorized