ثبت علامت تجاری (ثبت برند) مراحل، مدارک، مزایا، هزینه

بصورت قطعی مشخص نمی گردد حتماً باید استعلام گرفته بشه تا جواب قطعی مشخص شود. پس از ثبت برند هزینه ای در روزنامه باید پرداخت گردد تا اگر مدعی دیگری وجود داشته باشد مشخص گردد . اگر انحصاری یا غیر انحصاری بودن بهرهبرداری از علامت در مجوز ذکر نشود هر مجوز بهرهبرداری که به ثبت میرسد، غیر انحصاری تلقی میگردد. هر فرایند قانونی در کشور ایران، نیازمند ارائه برگههای هویتی و پر کردن فرمهای خاصی است. حضور در بازار های اقتصادی و جلوگیری از سوء استفاده رقبا و سایرین ، چنانچه که پس از ثبت برند تجاری حق و حقوق خاصی به شما اختصاص خواهد یافت . و در صورتی که مورد قبول واقع شد ، متقاضی یا وکیل وی باید حضورا در محل اداره حضور پیدا کند و هزینه برند را پرداخت نماید . شایان ذکر است زمان ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی بر اساس نوع برند و هم چنین شخصیت متقاضی حقیقی و یا حقوقی متفاوت می باشد و هم چنین باید نوع فعالیت که برای آن برند را درخواست نموده اید زمان ثبت متغییر می باشد . جواز مرتبط در آن زمینه هم الزامی می باشد. This post was generated with GSA Content Generator DEMO.

انتخاب نام برند

پس از ثبت برند تجاری اشخاص دیگر حق ندارند بدون اجازه شما از برند تجاری تان استفاده کنند و اگر بر خلاف این باشد شما می توانید از سوء استفاده گر شکایت کرده و با او برخورد قانونی کنید . محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود. از آنجایی که بنیانگذاران این عطر، بسیار اهل گردش و سفر بودهاند، بنابراین تصمیم گرفتند تا ادکلن هایی لاکچری و با روایحی مرموز را روانه بازار کنند تا حس اسرارآمیز سفر به نقاط مختلف جهان را به مخاطبان خود عرضه کرده باشند. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. یکی از بهترین راه ها جهت کسب درآمد مستقل اعطاء نمایندگی به اشخاص دیگر است که از این طریق می توانند برند خود را نیز به شهرت برسانند . امروزه یکی از مهم ترین اصول تجاری در بازاریابی ، تبلیغات و شناساندن محصولات و خدمات به مشتریان و کسب شهرت است که برند تجاری این کار را برای شما انجام می دهد . در صورتی که رد شود ، دلایل رد اظهارنامه به طور کامل توضیح داده خواهد شد و متقاضی باید مجدد و از ابتدا مراحل را دنبال نماید اما اگر با نقص مواجه شود مهلت زمانی به شما داده خواهد شد تا نسبت به رفع نقص اقدام کنید .

ثبت برند تجاری

پس از مهلت ۳۰ روزه ، اداره مالکیت معنوی گواهی برند را به مدت ۱۰ سال به نام شخص صادر می کند و در انتها بعد از صدور گواهی برند برای بار دوم آگهی خواهد شد . بعد از انتخاب و استعلام نام تجاری باید اظهارنامه ثبت برند را تنظیم نمایید . برند نه تنها نشانگر کیفیت و نوع محصول و خدمت شما می باشد بلکه سبب می شود شما در مقابل سایرین متفاوت باشید و با درج آن روی محصول یا کالا های خود ، از به اشتباه افتادن مشتریان در خرید سایر محصولات متفرقه جلوگیری می نمایید . پس از انتخاب برند با در نظر گرفتن قواعد و قوانین انتخاب نام برند باید نسبت به استعلام نام برند اقدام نمایید چراکه یکی از ویژگی های مهم برند تکراری نبودن و جدید بودن آن است . در صورتی که به مدت یک ماه هیچ گونه اعتراضی اعلام نشود، باید مدارک فرد متقاضی به صورت حضوری به اداره ثبت مالکیت تحویل داده شود تا پروسه ثبت برند تکمیل گردد. به موجب همین امر به ثبت رسانیدن علامت های تجاری دیگر همانند علامت های تجاری دیگر مانند علائم صوتی، بوها و یا طعم های گوناگون و هر گونه علامت های غیر قابل رویت پذیرفته نمی شود.

هر برند یا علامت تجاری از طریق حصول از اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت می کند. اما اگر ایراد ذکر شده در خصوص ابهام و نامفهوم بودن کالاها و خدمات باشد، دفتر بین الملل بر اساس بند یک از ماده سیزده آئیننامه، مورد را به متقاضی و اداره مبدا ابلاغ میکند تا نسبت به تصحیح آن اقدام نمایند. اظهارنامه الکترونیکی مذکور وارد مرحله کارشناسی می شود که معمولا بین ۴۵ تا ۶۵ روز کاری بعد از ثبت نام اظهارنامه ثبت برند ، نظر کارشناسان در همان کارتابل به متقاضی اعلام می گردد که در صورت ثبت وارد مرحله چاپ روزنامه می گردد و در صورت رد برند و علامت تجاری ، مستنداً به متقاضی اعلام می گردد . همچنین برخی دیگر نیز که در این زمینه اطلاعات مناسبی به دست آوردهاند نیز به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه هزینههای ثبت برند لباس تا کنون اقدامی برای ثبت برند لباس خود نکردهاند.

دیدگاهتان را بنویسید