راهنمای اظهارنامه ثبت برند 🥇 نمونه اظهارنامه ✔️

برای آنکه کار ثبت در سامانه با تاخیر روبه رو نشود، بهتر است تمامی مدارک مهم و موردنیاز برای ثبت برند را از پیش آماده کرده باشید. در پاسخ باید گفت کلمه مهم در این قسمت سرمایه گذاری است. نکتهی قابل توجه در این بخش آن است که کالای مورد نظر خود را باید از بخش محصولات سایت انتخاب کنید. زمانی که یک شرکت آغاز به کار می کند یک نام برای خود انتخاب می کند. البته شاید این دیدگاه جای بحث فراوان داشته باشد ولی اصل مطلب تایید کننده یک نکته کلی است و آن این است که برند یا علامت تجاری به دلیل اعتباری که به شرکت از طریق مفهوم خود و بازاری که برای شرکت بوجود می آورد می تواند باعث رونق کسب و کار شرکت شده و سطح مطلوب بازار برای شرکت یعنی چرخیدن تمامی چرخ های شرکت که این امر باعث می شود از شروع فرآیند شرکت تا اتمام آن تحت تاثیر تبلیغات و بازار بوجود آمده از طریق مدیریت علامت تجاری باشد . در صورتیکه برندی در ضمینه ی کسب و کار مو فق باشد ان برند از ارزش مادی خاصی برخوردار می شود که دارایی خوبی برای صاحب حقوقی ان می شود. ج ـ نام تجاری به عنوانی اطلاق می شود که شخص حقیقی یا حقوقی را مشخص نماید. Article has been created by GSA Content Generator DEMO!

مدارک ثبت برند

تذکر ۲:در صورت رد تقاضای ثبت علامت تجارتی از ناحیه اداره، متقاضی میتواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ از این تصمیم به دادگاههای حقوقی تهران شکایت کند. شنبه ۹۸/۲/۲۱، تهران , (اخبار رسمی): ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی ثبت میشود که از زیر مجموعههای سازمان ثبت اسناد و املاک است. اگر علامت مورد درخواست بصورت تصویر یا نوشته خاصی باشد ۱۰ قطعه از تصویر یا نوشته مذکور به همراه اظهارنامه تحویل اداره مالکیت صنعتی شود. اشخاص ثالث مجازند از این علامت های تجاری استفاده کنند همچنین منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها میباشند. تذکر ۲: سه قطعه از تصاویر مذکور در محل مخصوص اظهار نامه ثبت علامت تجارتی الصاق شود. ثبت علامت تجاری : طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا، برند یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر عنصر دیگری است که مشخصکننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. در صورتی که علامت تجاری ثبت نشود ، شرکت های رقیب از همان علامت تجاری یا علامت تجاری مشابه آن ، برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و این امر سبب خواهد شد که سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول بخصوص به طور کلی هدر برود.در صورتی که یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا شبیه به علامت تجاری استفاده کند ، این امر ممکن است سبب به وجود آمدن این تصور در مشتریان شود که آن محصول متعلق به همان شرکت است ، نتیجه این امر چیزی جز خرید کالای رقیب نخواهد بود.این موضوع علاوه بر کاهش سود شخص و یا شرکت ، سبب گمراهی مشتریان شده و به شهرت و وجهه شرکت مورد نظر آسیب خواهد زد ، این امر در زمانی که محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد تشدید خواهد شد.

کارشناس مربوطه در ظرف ۱۵ روز به تقاضای وارده رسیدگی و در صورت عدم ملاحظه سابقه ثبت و یا مشابهت با علایم ثبت شده و تعیین طبقه کالا اقدام به تهیه پیش نویس آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی میکند. طبقه ۱۷: لاستیک، گوتا پرچا، صمغ، پنبه نسوز، میکا و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، پلاستیک ها به شکل پرس شده و از قالب عبور داده شده برای استفاده در ساخت سایر کالاها، مواد بسته بندی، درپوش گذاری، انسداد و عایق بندی، لوله های قابل انعطاف غیر فلزی. ابلاغیه ی رد اظهارنامه ثبت برند نیز زمانی اتفاق می افتد که در عنوان و یا تصویر علامت، الزامات قانونی رعایت نشده باشد یا اینکه پس از بررسی مشابه و یا عین علامت درخواستی برای کالاهای مورد نظر شما، قبلاً به نام شخص دیگری ثبت شده باشد وحالت دیگر نیز ممکن است زمانی پیش آید که بخشی از کالاها و یا خدمات قابل ثبت نباشد که در این صورت ابلاغیه ی رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه صادر می شود. در صورتی که اشکالی در ضمیمههای ارسال شده یا مجتوای اظهارنامه باشد، کارشناس سامانه یک اخطار رفع نقص را برای متقاضی ارسال میکند و او ۳۰ روز فرصت دارد تا نسبت به رفع نواقص اقدام کرده و بار دیگر از بخش ارائهی اظهارنامه و زیرمجموعهی درخواست پاسخ به اخطار نسبت به ارسال مدارک صحیح اقدام کند.

انتخاب اسم برند

متقاضی ممکن است به ابلاغ مزبور پاسخ دهد و اعتراض خود را عنوان نماید که در این صورت به منزله عدم تمکین است. اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکتهای رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور زیاد است و موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهد کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. استفاده از علائم تجاری ممکن است جهت اخذ وام مثمر ثمر باشند. علائم تجاری صرفاً معرف شرکت شما نیستند، بلکه ضمانتکننده کیفیت پایدار محصولات و خدمات شما نیز هستند. همان طور که گفته شد ثبت برند و برند سازی اولین گام برای تبلیغات و معرفی شرکت به مردم در جامعه است، پس مهم ترین نکات برای جذب مشتری و ایجاد بازاریابی مناسب برای عرضه برند است. یکی از مهم ترین ارکان موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشند. اما در صورتی که اظهارنامه مشکلی داشته باشد یا مدارک ارسالی ناقص باشد، ابلاغیه رفع نقص برای شما ارسال می شود. مابقی مراحل ثبتی برند و علائم تجاری از طریق کارشناس موسسه فرداد رسا پیگیری میشود که شامل تنظیم تخصصی اظهارنامه ثبت برند ، تعیین طبقات کالاهای درخواستی با بررسی جواز شما و نیاز متقاضی ثبت نام سامانه ای و ارسال مدارک لازم به اداره مالکیت صنعتی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید