راهنمای انتخاب اسم برند و شرکت + لیست اسم های پیشنهادی – استودیو سیانو

اگر با توضیحاتی که در این مقاله دادم قصد دارید نامی مستعار یا جدید برای خود انتخاب کنید باید به یک نکته مهم توجه کنید: اسمی انتخاب کنید که به ظاهر و سبکتان منطبق باشد و باعث دردسر جدیدی برایتان نشود. پس میتوان نتیجه گرفت که موقعیت شغلی ما در انتخاب اسم برند شخصی و این که چه اسمی مناسب است تاثیر بسیاری دارد. اما در این میان هستند افرادی که برای کسب موفقیت خود استفاده از برند های مطرح را هدف قرار داده اند و خواهان استفاده قانونی و در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه می باشند. امین تعریف کرد زمانی که برای تغییر نام به اداره مربوطه رفته بود، افراد زیادی در سالن انتظار نشسته بودند و هر کس که کارش تمام میشد از بلندگوی سالن نام و نام خانوادگی جدیدش را صدا میزدند. لازم به ذکر است که برای قانونی انجام دادن بسیاری از کارها به یک برند، نیاز دارید و در صورتی که برند خود را ثبت نکرده باشید، هر کسی (حتی رقیب شما) هم می تواند از آن برند به نفع خود استفاده کند و این موضع به هیچ عنوان، برای هیچ کسی خوشایند نخواهد بود. برای همین منظور ماده ی ۲ قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر داشته است که: «حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند.» .برای ثبت برند لازم است که کلیه ی مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات، مراحل قانونی ثبت برند طی شده باشد.

انتخاب نام برند

به منظور رفاه حال متقاضیان، شرایطی توسط سازمان فراهم شده تا بتوان قبل از تشکیل پرونده با ثبت اطلاعات، شرایط ثبت برند خود را بررسی کنند. برای جلوگیری از عدم رد برند پیشنهادی، علامت نباید طوری طراحی شود که موجبات اشتباه را در میان مصرف کنندگان فراهم آورد. یکی از عوامل تاثیرگذار در طراحی یک برند موفق ، انتخاب نام برند است. به نظر شما کدام یک از این اسم ها حس بهتری به مردم منتقل می کند؟ من فکر میکنم چون در نام خانوادگی ایشان از واژه ماهی که تصویری هم هست استفاده شده است، به شناخته شدن ایشان تا حدود زیادی کمک هم کرده است! ۸- واژه هایی از قبیل صندلی ، واژه ای عام است و باید در کنار آن از واژه های خاص استفاده نمود تا بتوان آن را ثبت نمود. ۵- در طبقات مصرفی و خاص نظیر طبقات مواد غذایی ، آشامیدنی ، سلولزی لوازم خانگی و ایمنی ، آرایش و بهداشتی انتخاب و ثبت کردن برند بسیار مشکل و دارای محدودیت انتخاب نام به دلیل تشابه می باشد.

This post has been written by GSA Content Generator DEMO!

در این مقاله به دنبال پاسخ به این سوال خواهیم بود که چگونه برای محصولات و سازمان خود نام تجاری انتخاب کنیم. خلاصه این داستان میتواند یک درس برای نامگذاری انواع اسامی، خدمات و محصولات آموزنده باشد. تا این حد مشهور شدهاند، بخش بزرگی از شهرت خود را مدیون محصولات باکیفیت و خدمات مناسبی هستند که به مشتریان خود ارائه میدهند. همینطور دقت بالایی در طی این مسیر نیاز است و افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، کار خود را به متخصص می سپارند. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است. پس از ارجاع پرونده بین ۱۵ تا ۴۵ روز کاری طول خواهد کشید تا وضعیت پرونده و یا درخواست شما مشخص شود و پاسخی به شما ابلاغ گردد. پس از تعیین شرکا باید سمتی که به هر یک از افراد داده می شود، مانند مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و … هر چه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند در سایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. برای افزودن هر طبقه به برند مبلغ ۱۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود.

اسم برند خاص

پس از تکمیل مدارک ثبت برند و ارجاع آن به اداره مالکیت فکری و معنوی حدوداٌ ۲ماه زمان می برد تا جواب علامت مربوط اخذ شود در صورتی که ایرادی قانونی نداشت و عیناٌ ثبت نشده بوده و مشابه کلمه دیگری نبود اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت تقاضای آن اقدام می کند. پس از درک هدف برند، طوفان فکری از راه میرسد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. برند، باعث دریافت نمایندگی توسط شرکت می گردد. چرا که کوتاه بودن این نام باعث شده تا نام برند در ذهن مخاطب در جایگاه مناسبی قرار بگیرد. هرچند، این استراتژی گزینه ­ها را محدود می سازد و کمتر در مورد ماموریت و جایگاه شرکت ­تان صحبت می کند. هزینه ثبت آگهی تقضای ثبت علامت تجاری ( روزنامه رسمی نوبت اول ) و روزنامه رسمی نوبت دوم که در حکم مرحله نهایی ثبت برند جهت دریافت گواهی ده ساله می باشد. ۳٫ بعد از طی کردن مراحل اداری لازم است روزنامه رسمی آگهی ثبت علامت تجاری منتشر گردد.

دیدگاهتان را بنویسید