مدارک و مراحل ثبت برند – پایش کو

در واقع ما از شما مشخصات هویتی و اطلاعات تماستان را دریافت نمینماییم تا بعداً (حتّی تا چند روز بعد !!!) پاسخ استعلام برند را برای شما پیامک و یا ایمیل نماییم، چراکه پاسخ استعلام برند در سامانه مشهور فوری و آنی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این میان، پیشنهاد اولیهی ما مراجعه به مشاورین امور ثبت اسناد و املاک و استفاده از راهنماییهای این افراد در زمینهی ثبت برند است. امّا متاسفانه بارها مشاهده شده است که برخی از افراد و موسسات برای استعلام برند، هزینههای گزافی را از متقاضیان دریافت میکنند. پس از این مدت، مالک برند میتواند نسبت به تمدید زمان مجوز و با پرداخت هزینههای مقرر، اقدام کند. همینطور فقط در صورتی می توانید اقدام به ایجاد شعبه های بیشتر و گسترش کار خود کنید که برند خود را از قبل به مردم ارائه داده باشید و آن ها با نام برند شما آشنا باشند. برای علامت تجاری خود ثبت کنند. یکی از مهمترین حمایتهایی که توسط سازمان ثبت از علائم تجاری میشود، جلوگیری از تولید محصولات مشابه یا با نامهای گمراهکننده و نزدیک به محصول ثبت شده است. این فرآیند تحت مدیریت سازمان ثبت اسناد انجام میشود. همانطور که گفته شد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مجری فرآیند ثبت علامت تجاری در ایران است. Content has been created by GSA Content Generator Demoversion!

انتخاب نام برند

اگرچه انجام این فرآیند برای شروع قانونی فعالیت کسبوکارها الزامی نیست، اما پیشنهاد میشود بنیانگذران استارتاپها و تولیدکنندگان محصولات، برای بهبود فعالیت خود در فضای کشور، نسبت به انجام این کار اقدام کنند.با توجه به این که اکثر فعالیتهای ثبت و قانونیسازی فعالیت شرکتها بهصورت آنلاین انجام میشود، نیاز به مراجعهی حضوری در این فرآیندها به حداقل رسیده است. زیرا هرچقدر شخص به ابعاد وجودی و علایق و نفرت ها و خصوصیات خود بیشتر پی ببرد؛ برند مناسبتری از خود به نمایش خواهد گذاشت. از اسمهای خیلی عمومی استفاده نکنید زیرا رقابت برای شما بسیار سخت میشود. از جمله: دقت در طبقه بندی برند، توجه به زمینه فعالیت (که با توجه به مجوز فعالیت شما تعیین میشود)، عدم وجود سابقه ثبت در عین و یا حتی شبیه برندی که تقاضای ثبت آن را دارید و غیره. برای رسیدن به بهترین نتیجه و صرفه جویی در زمان میتوانید یک سری قوانین برای این (به اصطلاح) سرگرمی تعیین کنید. نام شبکه اجتماعی توییتر بهترین مثال برای این نوع نامگذاری است.

انتخاب اسم برند

پس از آن، متقاضی باید با همراه داشتن این مدرک چاپی و همچنین مدارک احراز هویت، بهصورت حضوری به ساختمان مجاور مرکز مالکیت معنوی قسمت پاسخگویی مراجعه کند.پس از گذراندن مراحل تایید هویت متقاضی و همچنین تایید حساب کاربری، میتوانید برای ارائهی اظهارنامهی ثبت علامت تجاری، از طریق همان وبسایت قبلی و با ورود به حساب کاربری، اقدام کنید.پس از ورود به پرتال و تایید تعهدنامهی آن، باید نوع عملیات خود را انتخاب کنید. نام برند نباید به صورتی باشد که مشتری بعد از یک نگاه کوتاه از آن رو برگرداند، نام برند باید ویژگی داشته باشد که مشتری را درگیر خود کند. حتی هر عملی که در نهایت، منجر به تجاوز مالک برند شود، توسط او قابل پیگیری است.نکتهی مهم در مورد ثبت برند و حقوق مالکیت آن این است که این حقوق، برای اقدامات مرتبط با کالاهای وارد شده به ایران توسط مالک برند، قابل پیگیری نیستند. در مورد حقوقی که بهخاطر ثبت علامت به مالک آن برند داده میشود، مهمترین مورد، اجازهی استفاده از برند است که تنها با مجور کتبی مالک آن ارائه میشود. در نتیجه، صاحبان کسبوکارها برای ثبت برند، ابتدا باید بازار عرضهی محصول را پیدا کرده و سپس نسبت به ثبت آن اقدام کنند. Data has been generated by GSA Content Generator DEMO.

و علامت تجاری از دغدغه های متقاضیان است.

بهعنوان مثال برای ثبت برند بهنام شخصیت حقوقی، هم خود شخصیت حقوقی و هم شخصی حقیقی مانند مدیرعامل دارای حق امضا، باید در این سامانه ثبتنام کرده باشند.در مرحلهی اول ثبت نام، باید نوع شخصیت موردنظر را مشخص کنید. ثبت برند که در اسناد قانونی و اصطلاحات ثبتی تحت عنوان ثبت علامت تجاری شناخته میشود، یکی از مراحلی است که برخی از شرکتها و سازمانها برای تحکیم مالکیت معنوی خود روی نام، علامت و طراحی محصولات خود انجام میدهند. زیرا یکی از مهمترین روشهای بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی دهانبهدهان یا بازاریابی شفاهی (Word Of Mouth Marketing) است. یکی از مهمترین و متداول ترین سوالاتی که متقاضیان گرامی ثبت برند همین سوال است زیرا طبیعتاً روند زمانی هر اقدامی از جمله ثبت برند و علامت تجاری از دغدغه های متقاضیان است. در ضمن، برای اعطای نمایندگی نیز، ثبت برند یکی از الزامات قانونی است.از طرفی، شرکتی که یک برند ثبت شده را در کنار نام خود میبیند، نوعی دارایی ارزشمند را به کسبوکارش اضافه کرده است. ، با ورود به سایت موسسه حقوقی مشهور (همین سایت) میتوانید بدون فوت وقت، در هر لحظهای از شبانه روز با چند گام ساده برند مورد نظر خود را بصورت کاملاً دقیق استعلام نمایید.

ثبت برند تجاری

This data has been done with the help of GSA Content Generator Demoversion!

دیدگاهتان را بنویسید