نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری

پس از پرداخت هزینه حق الثبت، با مراجعه به اداره ثبت علامت تجاری، قادر به دریافت سند برند و لوگو خود هستید. از نام یک برند سرشناس که قبلا ثبت شده، استفاده نکنید به ویژه اگر نوپا هستید زیرا این موضوع علاوهبر ایجاد مسائل حقوقی و پرداخت غرامت، باعث گرفتن نتیجهی عکس میشود زیرا اکثر کاربران به این الگوبرداری شما پی برده و شما را به عنوان یک برند متقلب و کپیکار به یاد میآورند. تعرفه ایجاد برند باید توسط یک تیم دیجیتال مارکتینگ برای شما مشخص گردد. تعرفه ثبت برند بسیار زیاد نبوده و با صرف هزینه های نه چندان زیاد میتوان به ثبت آن پرداخت، ولی برای ایجاد برند، مسلزم انجام تبلیغات میباشید که بهتر است برای چیدن استراتژی های مناسب با یک تیم متخصص مشورت کنید. اندکی فارسی و لاتین نام انتخابی را در شبکه ها جستجو کنید و مطمئن شوید قبلا نام مشابه ایجاد نشده باشد. این کار می تواند باعث تمایز کالا یا خدمات کسب و کار مورد نظر با سایر سازمان های مشابه شود.

ثبت علامت تجاری

This data was generated by GSA Content Generator DEMO.

گاهی ممکن است مالک برند قصد انتقال کامل آن را نداشته باشد و بخواهد بخشی از فعالیتها یا طبقات آن را واگذار کند. ۳️⃣. اجازه استفاده از علامت تجاری و نام تجاری را می توانند به اشخاص ثالث واگذار نمایند و از این عمل درآمد کسب نمایند که خود حق امتیازی ویژه می باشد. اگر برند خود را ثبت نکنیم امکان تفویض اجازه استفاده از آن نیز آسان نخواهد بود. نام زیبا برای برند: انتخاب نام زیبا برای ثبت برند و ثبت شرکت از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. ابتدایی ترین مرحله قبل از بیان تعرفه ثبت برند، استعلام ثبت برند است؛ استعلام ثبت برند برای این باید انجام گیرد که برندها همگی منجحصر به فرد میباشند؛ برندی که شما ثبت میکنید تحت پوشش حقوق برند قرار گرفته و کسی حق ثبت برند در حوالی برند شما را نخواهد داشت. ۴️⃣. به ابزاری برای بازاریابی و اعتبار و شهرت مبدل می گردد و یکی از اساسی ترین ابزار ها برای شهرت شرکت است. ثبت علامت تجاری یکی از نیازهای ضروری بوده و این یکی از عوامل موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی است. ۵️⃣. احتمال دارد که یکی از دارایی های با ارزش کسب و کار به حساب آید. This data was written by GSA Content Generator Demoversion.

با وجود اینکه ایران تحت کنوانسیون مادرید است اما تا اداره ثبت ایران بخواهد اسناد را در اختیار آنها قرار دهند بیش از پنج سال به طول میکشد و آنقدر اداره ثبت کار را به تعویق میاندازد که خود شاکی پشیمان میشود. اما اگرمالک علامت تجاری بعد از گذشت ده سال از تاریخ ثبت اقدام به تمدید علامت خود نکرد، قانونگذار مهلت ارفاقی شش ماهه ای را در نظر گرفته است که از پایان مدت ده ساله آغاز می شود. اما این مدت قابل تمدید به وسیله درخواست مالک آن برای دوره های متعدد ده ساله می باشد که همراه درخواست تمدید باید هزینه مورد نظر تمدید را بپردازد. قواعد ریاضی میگوید که اگر انتخابها صرفا براساس شانس باشد احتمالا باید فقط ۲۰ درصد مواقع اسم شخص درست تشخیص داده شود و نه بیشتر. مثلا ممکن است بخشی از طبقات این برند فقط برای خدمت صادرات به شخص دیگری واگذار شود.

This data was written by GSA Content Generator Demoversion!

منظور از نقل و انتقالات به صورت قراردادی این است که امتیاز برند به مالک یا مالکان جدید واگذار شود. در غیر اینصورت اگر نام یا علامت تجاری انتخابی شما مشابهت و یا مشکلی داشته باشد ، از چرخه بررسی خارج شده و درون سامانه توضیحات کاملی مبنی بر دلیل رد یا نقص برند نوشته می شود . برای مثال نوشته های روی وسایل و لوازم ورزشی که با نام آدیداس آن ها را می شناسیم نشان دهنده علامت خاص و منحصر به این برند و علامت تجاری خاص است که افراد برای تولید و ارائه آن از دیگر محصولات متمایز می شوند . علامت هر نشان قابل مشاهده ای است که بتوان کالا و یا خدماتی که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی ارائه می دهند را از یک دیگر متمایز نماید. ۷️⃣. شرکتها را تشویق میکنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایهگذاری کنند. یک علامت تجاری (برند) برحسب ضوابط و آئیننامههای اداره ثبت شرکتها (بخش علائم و اختراعات) به ثبت قانونی و رسمی میرسد. نقل و انتقالات واگذاری نام و علائم تجاری شرایطی دارد که باید نکات گفته شده را رعایت کنید. زمانی که برند شما شناخته شود خیلی از هزینه ها کاهش می یابد و فروش شما بسیار افزایش می یابد .

دیدگاهتان را بنویسید