چرا نیاز به ثبت برند تجاری دارم؟

داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)، ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر، داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع) نیز ضروری است. مدارک لازم برای ثبت برند و لوگوی شخصی برای شخص حقیقی و حقوقی متفاوت بوده، بطور نمونه برای شخص حقوقی به مجوز فعالیت (مانند پروانهٔ بهره برداری، پروانهٔ ساخت، جواز کارت بازرگانی یا کسب، جواز تأسیس) نیاز است. این نماینده چه نمایندهی قانونی باشد و چه وکیل دادگستری باید مدارک مثبت هویت او نیز اسکن شود ضمن اینکه در مورد اشخاص حقوقی وکالتنامهی نماینده (اعم از وکیل دادگستری یا غیره) باید توسط صاحبان امضای مجاز شرکت، امضا شده باشد. مرجع ثبت در صورت لزوم میتواند در جریان بررسی اظهارنامه، ترجمه رسمی مدارک مذکور را مطالبه کند. سازمان افریقایی حقوق مالکیت فکری – African Intellectual Property Organization : این سازمان به کشورهای آفریقاییِ فرانسوی یا پرتغالی زبان، خدمت می کند که در حوزه اختراعات، مدل های اشیاء مصرفی، نشان های جغرافیایی، علایم تجاری و طرح صنعتی است. در واقع علامت تجاری نباید تکراری باشد و این موضوع شامل عبارتهای مشابه نیز میشود. ۵ ـ علاوه بر مالک علامت جمعی ثبت شده، سایر اشخاص مجاز نیز میتوانند با رعایت شرایط و ضوابط مربوط، از علامت یادشده استفاده نمایند. Content was generated with GSA Content Generator DEMO.

انتخاب نام برند

با در نظر گرفتن هدف و ارزش انتخاب تمام جهت ها و جوانب برای شما روشن می شود. معیارهای دخیل برای تعریف ارزش پیشنهادی یک برند ۱. شخص الف اقدام به ثبت یک علامت تجاری به فارسی و لاتین در اداره مالکیت صنعتی میکند و گواهینامه ثبت علامت تجاری نیز برای وی صادر میشود. به شرطی که معادل فارسی نداشته باشد.. یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. وفق ماده ۱۲۴ و ۱۲۵ آییننامه اجرایی هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض داشته باشد باید ظرف مهلت ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۰ این آییننامه اعتراض خود را در دو نسخه مبنی بر عدم رعایت مفاد بندهای (الف) و (ب) ماده ۳۰ و ماده ۳۲ قانون به مرجع ثبت تسلیم نماید. Iهمچنین نام تجاری فرصتی بی نظیر جهت اثر بخش کردن، متمایز کردن وهمین طور ماندگار نمودن کالاها و محصولات به دست می دهند که از این فرصت می توان به بهترین شکل برای اهداف بازاریابی و موفقیت یک سازمان استفاده نمود.آن ها می توانند هیجانات و عواطف مصرف کنندگان را بر انگیزانند و و چنانچه ذهنیت و انتظار مشتریان نسبت به کالا تامین گردد ،وفاداری مشتری به آن کالا را شکل دهند.در چنین شرایطی تعداد قابل توجهی از مشتریان ،حتی در صورتیکه کالاهای جانشین دیگری با قیمت های پایین تری در بازار عرضه شود متقاضی همین اسامی تجاری خواهند بود و کالای جانشین را نخواهند پذیرفت.

ثبت علامت تجاری

برندینگ نام ونشان تجاری می باشد که برای معرفی کالا و خدمات یک محصول و تشخیص آن با سایر کالاها و خدمات مشابه ،به ثبت می رسد. در کوتاه ترین تعریف، نام تجاری را می توان سمبل و نمادی از کالا دانست که قادر است از طریق آرم، ترکیب رنگ، صدا، مظاهر و حتی شیوه های نوشتاری، پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولین نگاه ،کالای مورد نظر را به ذهن وی آورد . ماده ۱۸۴ ـ اگر مدعی تا ۳۰ روز از تاریخ امر مذکور در ماده ۱۸۲ این آییننامه از مجرای حقوقی یا از طریق کیفری در دادگاه صالح مقرر در ماده ۵۹ قانون طرح دعوی ننماید، توقیفی که به عمل آمده است باطل و کان لم یکن بوده و وی طبق ماده مذکور مسئول خسارات وارده به طرف خواهد بود. برند و لوگویی است که به این منظور انتخاب می کنید.. از فن. به جای تکنولوژی. به جای تکنیک – تکنو. اسم برند برای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است، برای همین هرچه اسم کوتاه تر و با معنا تر باشد بهتر است، اما با توجه به درخواست های زیادی که برای ثبت برند به سازمان علائم تجاری ارسال می شود و از طرفی ممنوعیت ثبت اسم های تکراری و مشابه ، طبیعتا برای افراد جدید انتخاب اسم خیلی سخت می شود.

مهمترین تفاوت ثبت برند فارسی با لاتین در چیست؟ برای انتخاب نام شرکت فقط باید از الفاظ فارسی استفاده کرد و فقط در صورتی استفاده از کلمات بیگانه وجود دارد که اعضای شرکت نفرات غیر ایرانی باشند. خیر. متاسفانه مرجعی برای استعلام قطعی اسم شرکت وجود نداردآیا امکان استفاده ار کلمات بیگانه و غیر فارسی در نام شرکت و نام برند وجود دارد؟ ثبت برند برای شرکت های تجاری باعث می شود شرکت شناخته شده باشد و برای تبلیغ یا صادرات محصولات مشکلی به وجود نیاید. جدید بودن. افراد زیادی به خرید محصولات و فناوری­های جدید علاقه­مند هستند و از تجربه انتخاب چیزهای جدید لذت می­برند.. افراد با تجربه و متخصص در این زمینه معتقد هستند که خریداران محصولات را خریداری نمی کنند بلکه برند ها را خریداری می کنند. نماد ثبت برند جهانی R می باشد و این علامت نشانی از هویت جهانی برند شما دارد. علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط مقرر در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود. چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید