لیست مدارک لازم جهت ثبت برند در سال ۱۴۰۰

ثبت علائم تجاری در صورت تایید علامت : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مقایرت و مشابهت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود . ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می شود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران است، تمامی اظهارنامه های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می شود. در متن زیر هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت برند برای شخص حقوقی بصورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می توانید از هزینه های مربوطه بصورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، کارشناسان ثمین پاسخگوی شما خواهند بود. در فصل سوم این قانون، درباره ثبت علامت تجاری با جزئیات کامل صحبت شده است. با این حال هرگاه به وسیله ی متقاضی ثبت، درباره ی عملی که پس از آگهی اظهارنامه انجام شده دعوایی مطرح شود و خوانده ثابت کند که در زمان انجام عمل، علامت قانوناَ قابل ثبت نبوده است ، به دفاع خوانده رسیدگی و در مورد ثبت یا عدم علامت تصمیم مقتضی اتخاذ می شود.در صورتی که اداره ی مالکیت صنعتی تشخیص دهد که شرایط مندرج در این قانون رعایت شده است علامت را ثبت کرده و آگهی مربوط به ثبت آن را منتشر و گواهینامه ی ثبت را به نام متقاضی صادر می نماید. This content has been written by GSA Content Generator Demoversion!

مدارک ثبت برند

در مقاله حاضر، بحث بر شرایط علامت تجاری قابل ثبت متمرکز شده است. ثبت برند امروزه از اهمیت بسزایی برخوردار است و به دلیل پیچیدگی های خاصی که مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری دارد و به منظور آگاهی هرچه بیشتر شما متقاضیان گرامی، در این نوشته بصورت کاملا ساده و و جامع ، مراحل ثبت برند و علامت تجاری را شرح داده ایم و پس از آن به مسائلی مانند مدارک مورد نیاز ثبت برند و زمانی که بطول می انجامد تا برند شما به ثبت برسد و همچنین هزینه ثبت برند پرداخته ایم. البته علامت تجارت قابل انتقال می باشد ولی اجازه استفاده از آن به دیگران باید به ثبت برسد. هر تاجری باید به این درک از مفهوم علامت تجاری برسد که برای یک تجارت معمولی و یک راه کسب درآمد به برند نمی تواند نگاه کند بلکه برند یک سرمایه گذاری است و البته یک سرمایه گذاری بسیار حرفه ای .

هنگام ثبت برند باید به این نکته توجه کنید که عناوین و یا علامت هایی که انتخاب می کنید به شئونات جامعه موافق باشد. از سویی باید به بحث ثبت برند و علائم تجاری در کلیه ی کشورهای توسعه یافته تجاری توجه ویژه ای شود. ۳️⃣. اجازه استفاده از علامت تجاری و نام تجاری را می توانند به اشخاص ثالث واگذار نمایند و از این عمل درآمد کسب نمایند که خود حق امتیازی ویژه می باشد. نکته قابل توجه آن است که در قانون چیزی به نام ثبت برند وجود ندارد و شما باید اقدام به ثبت علامت تجاری خود کنید. چون ممکن است اشخاص ذی نفع متوجه آگهی تقاضای ثبت برند نشوند یا آنکه بعد از ثبت علامت طریقه ی استعمال آن طوری باشد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه اندازد طبق ماده ی ۲۲ قانون ثبت علائم و اختراعات اشخاص ذی نفع می توانند در ظرف سه سال بعد از تاریخ ثبت برند نسبت به آن اعتراض کنند. علامت جمعی یعنی هر علامت قابل روئیتی که عنوان آن در اظهارنامه ثبت علامت جمعی باشد و به این نام ثبت گردد و همچنین قابلیت این را داشته باشد هر گونه خصوصیاتی مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص را چه اشخاص حقیقی چه اشخاص حقوقی را که از این علامت و نشانه با نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند تفکیک نماید. Post has been generated with the help of GSA Content Generator DEMO.

حق استفاده از هر برند و علامت تجاری منحصرا در اختیار کسی است که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد تخطی از این قانون موجب پیگرد قانونی و کیفری خواهد بود. اعتراض قبل از ثبت برند باید در ظرف ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی مربوط به تقاضای ثبت علامت به عمل آید. برای حفظ حقوق اشخاص در مورد مقابل تصمیمات اداره ی ثبت قسمت آخر ماده ی ۷ قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر می دارد: در صورتی که تقاضای ثبت برند رد شود علل رد باید صریحاَ ذکر گردد. بر اساس این که طرح برند شما بهچه صورتی باشد، باید یکی از گزینههای موجود در فرم را انتخاب کرده و نسبت به پر کردن موارد درخواستی اقدام کنید.سامانهی ثبت برند در این بخش، ریزترین جزئیات طرح را نیز از متقاضی درخواست میکند. ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند. ۴️⃣. به ابزاری برای بازاریابی و اعتبار و شهرت مبدل می گردد و یکی از اساسی ترین ابزار ها برای شهرت شرکت است. اما اگرمالک علامت تجاری بعد از گذشت ده سال از تاریخ ثبت اقدام به تمدید علامت خود نکرد، قانونگذار مهلت ارفاقی شش ماهه ای را در نظر گرفته است که از پایان مدت ده ساله آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید