تحلیل حقوقی عنصر تمیز دهنده در ثبت علائم تجاری

استعلام برند های ثبت شده در این وب سایت به صورت پیامکی و کاملا رایگان است، استعلام ثبت برند قبل از ثبت از میان انبوه برند هایی که قبلا به ثبت رسیده اند از اوجب واجبات است، چرا که باید نامی را که به سختی و با هزاران وسواس انتخاب کرده اید نباید قبلا در حوزه ای که شما فعالیت دارید ثبت شده باشد. در فرم جستجوی علائم تجاری زیر، لطفا نام و نام برند و کالا یا حوزه ای که می خواهید استعلام بگیرید را وارد اسم خاص برند نماید. قبل از اینکه با مراحل ثبت علائم تجاری آشنا شوید بایستی از خود بپرسید چرا باید برند مورد نظر خود را ثبت کنید. دومین نوبت روزنامه ، روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری می باشد که بعد از گذشت ۱ ماه از روزنامه تقاضا می توان هزینه چاپ روزنامه رسمی را پرداخت نمود. از آنجائیکه علامت تجاری به عنوان مال شناخته میشود قابل خرید و فروش است. حقوق مربوط به علائم تجاری (ثبت برند) یکی از شاخه های حقوق مالکیت صنعتی می باشد که این حقوق نیز بخشی از حقوق مالکیت فکری است. بعد از مشخص شدن فعالیت دقیق کسبوکارتان برند خود را با یکی از این طبقات که بیشترین تطابق را دارد، معین کنید. Data has been created with GSA Content Generator DEMO.

ثبت علامت تجاری

ثبت برند شماره تماس خود را جهت دریافت پیامک استعلام به طور صحیح وارد کنید. استعلام برند به صورت ” رایگــان ” می باشد. تذکر ۱: فرآیند استعلام برند های تجاری ثبت شده و استعلام قابلیت ثبت برند در وب سایت ما و از طریق فرم روبرو بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان می باشد. توجه: در صورتی که متقاضی درخواست اضافه کالا یا خدمات و طبقه یا طبقات را داشته باشد باید در انتهای این قسمت عبارت اضافه کالا یا طبقه و شماره و تاریخ علامت ثبت شده قبلی درج گردد. اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض نامه را به متقاضی ارائه نموده و بیست روز به او مهلت میدهد تا نظر خود را اعلام نماید. طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه، مالک علامت تجاری یا برند مکلف است، هر نوع تغییر راجع به اسم، نشانی، تابعیت و اقامتگاه یا اعطای اجاره بهره برداری از علامت یا انتقال و یا اعراض از علامت ثبت شده را کتباً و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید. دوست گرامی : ما در اینجا از طریق فرم زیر اطلاعات برند شما را گرفته، سپس با استعلام برند از اداره ثبت در عرض چند دقیقه یا نهایت یک ساعت، پیامک نتیجه استعلام را به شماره ای که وارد کرده اید ارسال می نماییم.

این فرآیند ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت زمانبر باشد، لطفا صبور باشید و از ارسال مجدد لطفا خودداری کنید. هر سه عنوان از لحاظ حقوقی به یک معنا میباشند تنها از لحاظ ساختاری متفاوت هستند. بنابراین با توجه به تمیزدهندگی علامت و بدون توجه به قابل رویت بودن، می توان حمایت های قانونی را از علامت تجاری به عمل آورد. بارها مشاهده نموده اید که بر روی هرکالا، محصول و یا امور خدماتی، لوگو یا علامتی تجاری حک شده است؛ این همان برندی است که مالک یا مالکین آن را برای شرکت یا مؤسسه خود به ثبت رسانده اند و با همین نشان و لوگو، مالک یا مالکین و شرکت مربوطه، شناخته می شوند و کسی حق استفاده از آن برند برای ارائه کالا و خدمات خود را ندارد. داشتن یک برند یعنی ایجاد یک نام تجاری منحصر به فرد و متفاوت از دیگر برندها مثلا برند اپل یک برند شناخته شده در سراسر جهان است که با تولید محصولاتی با خلاقیت بالا منحصر به فرد است. هرگاه علامت ثبت شده ، ظرف سه سال از تاریخ ثبت آن ، از طرف صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او ، بدون عذر موجه مورد استفاده تجاری در ایران یا در خارجه قرار نگیرد ، هر ذی نفعی می تواند ابطال آن را از دادگاه درخواست نماید .

برای موفقیت بیشتر باید ایده هایتان را به چالش بکشید.

چکیده کارکرد اساسی علامت تجاری این است که محصولات و خدمات یک شخص حقیقی یا حقوقی را نسبت به دیگر کالاها و خدمات را متمایز بدهد. عنصر اساسی ثبت علامت تجاری تمیزدهندگی است، و برای اینکه یک علامت، بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند باید قابلیت تفکیک موضوعاتی را که علامت بر آنها قرار می¬گیرند، در مقایسه با آنهایی که توسط رقبا ارائه می¬شود داشته باشد. در صورتی که با گوشی تلفن همراه استعلام می گیرید شماره تماس خود را با اعداد کیبورد انگلیسی وارد کنید. طبق ماده ۱۲۹، مرجع ثبت مکلف است، ظرف ۳۰ روز پس از ثبت علامت، آگهی حاوی کلیه مراتب مندرج در ماده ۱۲۸ این آیین نامه را جهت اطلاع عموم منتشر نماید. ۷٫ تعریف علامت به طور اجمال، با تعیین اجزایی که تقاضا کننده می خواهد حق استعمال انحصاری آن را برای خود تخصیص دهد. برای موفقیت بیشتر باید ایده هایتان را به چالش بکشید. لذا، می توان آن را انتقال داد. اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری صرفا” ازطریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر می باشد. منشأ کالا یا خدمات که در علائم تجاری به منصه ظهور می رسد، ناشی از ایجاد ارتباطی ایست که بین آن ابزار و یک محصول یا خدمت توسط رفتار خاص و منحصر به فرد آن علامت برقرار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید