صفر تا صد ثبت علامت تجاری ، برند ، لوگو ، مارک – سوشیانت

مراحل ثبت برند در موقع تجدید ثبت یا برچسب تقاضای صاحب علامت ثبت شده شعبه ثبت علائم مکلف است طبقه محصولات را مطابق فهرست ضمیمه این آئین نامه در دفتر ثبت و تصدیق ثبت علامت تصحیح نماید. طبقات محصولات علامت که برای ثبت هر طبقه حقوق مخصوصی طبق ماده ۱۵ قانون دریافت میشود در فهرست ضمیمه این آئین نامه معین است. تقاضای تجدید ثبت علامت باید در دو نسخه بامضاء صاحب علامت و یا قائم مقام یا نماینده قانونی او رسیده و نمونه علامت در روی آنالصاق شود تجدید ثبت با تادیه همان حقوق و مخارجی بعمل میآید که برای ثبت علامت مقرر است. هر صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او میتواند ثبت علامت را تا ششماه بعد از انقضاء مدت اعتبار آن هر دهسال یکبار تجدید نماید. در مواردیکه صاحب علامت یا قائم مقام قانونی او استفاده آن را به دیگری اجازه دهد این اجازه در صورتی معتبر خواهد بود که اجازه نامه مربوط به آن در ایران به ثبت رسیده باشد. در مواردی که اجازه استفاده از علامت تجارتی به امضای صاحب علامت و استفاده اسم های خاص هنری کننده رسیده باشد. تبصره ـ در اظهارنامه ممکن است نام و نشانی درخواست کننده ـ موضوع اختراع ـ نام کشوری که قبلاً اختراع در آنجا به ثبت رسیده است و شماره و تاریخ ثبت در خارجه به زبان فرانسه یا انگلیسی نوشته شود. Data was generated with the help of GSA Content Generator DEMO!

مدارک ثبت برند

انتخاب نام برند ج ـ نام و نشانی نماینده قانونی او در ایران. طبقه۹ـ اسباب و آلات علمی، دریانوردی، مساحی، عکاسی، سینمایی، بصری، وزن کردن، اندازهگیری، علامت دادن، کنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدایت، قطع و وصل، تبدیل، ذخیرهسازی، تنظیم یا کنترل جریان برق؛ آلات و اسباب ضبط، انتقال یا تکثیر صوت یا تصویر؛ اسباب ذخیره اطلاعات مغناطیسی، دیسکهای قابل ضبط؛ ماشینهای فروش خودکار و مکانیسم دستگاههایی که به سکه کار میکنند؛ صندوقهای ثبت مبلغ دریافتی، ماشینهای حساب، تجهیزات دادهپردازی و رایانهای؛ دستگاه آتش نشانی. طبقه۳ـ ترکیبات سفیدکننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس؛ مواد مخصوص تمیز کردن، براق کردن، لکهگیری و سائیدن؛ صابون؛ عطریات، روغنهای اسانس، مواد آرایشی؛ لوسیونهای مو؛ گرد و خمیر دندان. طبقه دوم شامل رنگ ها، لاک ها، روغن ها، مواد ضد زنگ، صمغ های طبیعی، چاپگرها، مواد تثبیت کننده رنگ، ورق های نقاشی و … همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود.

ثبت برند تجاری

پس از طی نمودن مراحل ثبت یک علامت تجاری، میتوان با تولید یک محصول با کیفیت، جلب رضایت و اعتماد مشتریان به همراه تبلیغات مناسب در مسیری حرکت کرد که در کوتاهترین زمان ممکن علامت تجاری را به یک برند معتبر و ماندگار تبدیل کند. اظهارنامه باید بموضوع اصلی یک اختراع و موضوعات تفصیلی که مربوط بهمان موضوع اصلی ثبت علائم تجاری است محدود باشد. دراینصورت باید ثابت کند مفاد بند (الف) ماده (۳۰) و ماده (۳۲) این قانون رعایت نشده است. الف ـ شماره ثبت در ایران. ۱ ـ توصیف مشروح اختراع و یا وسیله جدیدی که برای آن تقاضای ورقه اختراع میشود در سه نسخه. ۵ ـ تاریخ و محل صدور و شماره ورقه اختراع در خارجه در صورتی که برای آن اختراع در خارج ایران ورقه صادر شده باشد. ثبت تغییرات باید در روی صفحه مخصوص بآن علامت بعمل آید و مراتب در ظهر برگ تصدیق از طرف اداره ثبت منعکس گردد. تغییرات مربوطه بنشانی و نام مرکز اصلی صاحب علامت و یا نماینده قانونی او در ایران احتیاج به آگهی ندارد. تجدید ثبت در صورتیکه تغییری در علامت داده نشده باشد محتاج بآگهی نیست. ماده ۵۹ـ مهلت مذکور در فوق بدرخواست کننده ثبت نیز برای تقدیم مدارک دفاع داده خواهد شد. Post was generated with the help of GSA Content Generator Demoversion.

در بازاری که شرکتی ساختار برندی واضح و قابل فهم داشته باشد. مطابق ماده ۵ قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب ۱۳۱۰ ، علائم ذیل قابل ثبت نیستند. ماده۱۴۲ ـ مرجع ثبت مکلف است وجود شرایطی را در زمینه کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت کالاها یا خدمات موضوع علامت توسط اجازه گیرنده را در مجوز بهره برداری احراز کند، در غیر این صورت، مجوز بهره برداری قابل ثبت نخواهد بود. ۲ ـ اسم و اقامتگاه وکیل او در تهران در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل داده شده باشد. ثبت اجازه نامه مزبور با تقاضای کتبی صاحب علامت یا نماینده مجاز او و یا استفاده کننده صورت خواهد گرفت . علاوه بر مالک علامت جمعی ثبت شده، سایر اشخاص مجاز نیز میتوانند با رعایت شرایط و ضوابط مربوط، از علامت یادشده استفاده نمایند. در ترکیب علامت شما وجود دارد اما در همان صنف اگر استفاده شود شما حق اعتراض ندارید مثلا در صنف اتومبیل پرونده حقیقی وجود دارد که شخصی برند (تهران اتومیبل) را برای ماشینهای بازی ثبت کرده و شخص دیگری (ایران اتومبیل) را برای ماشینهای مشابه آن ثبت کرده.

دیدگاهتان را بنویسید