انتخاب نام برند – ویرگول

البته به همین سادگی هم نیست و به همین دلیل است که کمپانی های بزرگ دنیا مانند اپل برای ساختن و شکل دادن به ادراک خریداران، میلیون ها دلار در سال هزینه می کنند. تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. در واقع لازم است تا تفکر خود را از مرزهای جغرافیایی و وضعیت امروز خود فراتر ببرید؛ یعنی نیم نگاهی هم به چشمانداز آینده خود داشته باشید. توجه کنید که اسم چقدر هوشمندانه انتخاب شده است. درواقع، طبق ماده ۳۰ قانون علامت، علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد و نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخصکننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد. اگر فردی بخواهد چندین علامت را با هم به ثبت برساند، لازم است برای هر کدام از آنها اظهارنامه جداگانهای بدهد. This post has been done by GSA Content Generator DEMO!

مدارک ثبت برند

۲٫ علاوه بر هزینه های واریزی همان طور که در ادامه خواهیم گفتیم ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت. حمایت از نام دامنه به دلیل اینکه مرجع ثبت رسمی در ایران ندارد بسیار سخت است، اما اگر همان نام و علامت را به عنوان برند ثبت کنید تحت قانون ثبت اختراعات و علامت تجاری مورد حمایت قرار می گیرد و موجب اطمینان خاطر شما می شود. مثالی که شما در مورد دامنه های .com و .ir زدید هم به همین خصوصیات ایرانی ها ربط پیدا میکنه. KHorvadin در انگلیسی به دلیل استفاده از خ و ژ طول آدرس اینترنتی شما با این انتخاب افزایش پیدا می کند! در گذشته مردم معمولاً در یک فروشگاه میتوانستند اکثر اقلام موردنیاز خود را پیدا کنند، اما امروزه تقریباً ۸۰ درصد فروشگاهها تنها یک یا چند محصول خاص میفروشند و تنها فروشگاههای زنجیرهای هستند که تعداد اقلام بالایی برای فروش دارند. پیشنهادات را بررسی کنید و در نهایت با همفکری می توانید یک نام خوب انتخاب کنید. This post was written with ثبت علامت GSA Content Generator Demoversion!

در نظر داشته باشید، انتخاب نام تا حد امکان ساده است.

نحوه بررسی در ادارات مربوطه، اعلامی است نه تحقیقی. یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید متمایز باشد. یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید معنادار باشد. نکته ای که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید، انتخاب نام تا حد امکان ساده است. مثلا انرژیسیته. اسم فوق العاده ای است اما در تلفظ دشوار است. مثلا در بازاریابی با اینستاگرام پارامتر های انتخاب نام به شما کمک خواهد کرد زیرا مشتریان نام شما را به راحتی به خاطر خواهند سپرد و آن را به دیگران معرفی می کنند. همچنین پیشنهاد می شود که از نام خانوادگی خود به عنوان اسم برند استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است در آینده مجبور شوید برند خود را بفروشید. همچنین به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند.

به همین ترتیب واژههای کیفی مانند «سریع»، «بهترین»، «کلاسیک» یا «نوآورانه» بهاحتمال مردود خواهند شد مگر اینکه بخشی از یک نشان خاص باشند. همچنین پیشنهاد می کنیم از نام مخفف استفاده نکنید؛ چون لفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمیکند. ۳- از اسامی خاص یا صفت ها به صورت ترکیبی استفاده کنید. یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید قابل ثبت باشد. اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد ۷ که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. افراد بسیار کمی برای انتخاب اسم پیج اینستاگرام خود وقت میگذارند و از همه مهم تر شاید از ۱۰۰ شرکت و یا استارت آپ نوپا نه تنها برای برند سازی خود اهمیت نمیدهند که هیچ، کلا وقت آنچنانی برای شبکه های مجازی نمیگذارند. شاید نه به طور مستقیم اما واقعا در بازاریابی اینترنتی انتخاب نام برند هم تاثیر دارد و ما نیز در آموزش بازاریابی اینترنتی این نکته را همیشه ذکر کرده ایم.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد ثبت برند تجاری لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید