آیا ثبت علامت تجاری اجباری است؟

مراحل ثبت برند علامت یا علائم تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاهها با اشخاص متمایز نماید. برای شروع تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت همانطور که می دانید نیاز به ثبت برند و قبل از آن استعلام برند از اداره ثبت و استعلام قابلیت ثبت آن برند را دارید. همانطور که می دانید برای ثبت ابتدا باید دید که این برندی که قصد ثبت آن را داریم آیا قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده است یا خیر. باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد. چرا باید از سایت ما استعلام بگیرید؟ این درحالی است که برخی وب سایت ها برای استعلام تخصصی هر برند مبالغی را دریافت می نمایند. استعلام آنلاین علامت تجاری و لوگو کاملا تخصصی بوده و به همین راحتی نمی باشد چون بسیاری از برند هایی که به هنگام استعلام تصور شده که آزاد می باشد در مرحله ثبت اخطار خورده و رد می شوند. به عنوان مثال حتی واج آرای کلمات یک برند مثل دیانا با آدانا ممکن است باعث رد درخواست ثبت شما شود. در صورتی که متقاضی طبق ماده ۹ قانون درخواست حق تقدم کرده باشد، هنگام تقاضای ثبت علامت باید درخواست خود را به همراه مدارکی که حاکی از این حق باشد، به مرجع ثبت تسلیم نماید. This content was written by GSA Content Generator DEMO!

انتخاب نام برند

ثبت علائم تجاری د ـ عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بینالدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بینالمللی تأسیس شدهاند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذیربط اجازه استفاده از آن صادر شود. طبق بررسیهای به عمل آمده، درخواستهای ثبت اختراع در سراسر جهان از ۳٫۳ میلیون نفر فراتر رفته و رشد ۵٫۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان میدهد. آنچه که بعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیتهایی قائل شدهاند و عمومآ اجازه ثبت نشانهائی را میدهند که قابل روءیت هستند یا میتوان آنها را بصورت گرافیک نشان داد. همانطور که در بالا گفته شد برای جلوگیری از این مشکلات ابتدا باید اقدام به استعلام قبل از ثبت نمایید. برای ادامه ثبت برند مالکیت معنوی باید مدارک خواسته شده را با جزئیات تهیه و ارسال نمایید. به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، تشکیل پروندههای مالکیت فکری (IP) در جهان با سرعت زیادی در حال رشد است و رکوردهای جدیدی را در سال ۲۰۱۸ رقم زده است. بدین صورت که باید ببینید در طبقه مورد نظر که همان گروه کالا یا خدمات مورد نظر شما می باشد آن برند یا مشابه آن ثبت شده است یا خیر.

اسم برند خاص

تبصره۳ـ در صورتی که حق تقدم ادعایی شامل کلیه کالاها و خدمات مندرج در اظهارنامه قبلی نباشد، اشاره به کالاها یا خدماتی که مورد ادعا است، ضروری است. مالکیت فکری به دو دسته «مالکیت صنعتی» و «کپی رایت» تقسیم میشود که مالکیت صنعتی، مشتمل بر ثبت اختراع، علائم تجاری، طرحهای صنعتی و نشانهای جغرافیایی بوده و کپی رایت، شامل آثار ادبی مانند رمان، شعر و نمایشنامه، آثار هنری مانند نقاشی، عکس و مجسمه، طراحی معماری، فیلم و موسیقی است. نکته: تمدید ثبت علامت تجاری، دنباله ی ثبت اصلی در دفتر، ثبت می شود. از یکسو، علاوه بر لزوم طی مراحل معمول در دفاتر ثبت علائم تجاری، علائم محصولات دارویی قبل از استفاده می بایست به لحاظ تاثیری که بر سلامت عمومی جامعه خواهند داشت، به تایید نهادهای رسمی سلامت برسند. از آنجا که ایجاد اشتباه و گمراهی ناشی از نصب نادرست علائم تجاری بالقوه می تواند سلامت و بهداشت افراد جامعه را به مخاطره بیاندازد، تبیین دقیق چارچوب حقوقی ناظر بر ثبت این علائم حائز اهمیت ویژه ای است. ممکن است شما در جستجوی کشوری باشید که با ایران مراوداتی ندارد و از این بابت شما را حمایت نخواهد کرد. عدم توجه به این مسئله می تواند برندینگ کسب و کار شما را با مشکلات مختلفی مواجه کند.

ثبت برند تجاری

این اطلاعات با توجه به قوانین و تصمیمات دادگاه ها در اروپا تحلیل گردیده اند. هنگام ارزیابی احتمال ایجاد اشتباه دو علامت، خواه محصول تحت پوشش علامت پیشنهادی صرفا با نسخه تجویز شود، خواه بدون آن، میانگین توجه و آگاهی هم متخصصان و هم مصرف کنندگان نهایی در نظر گرفته می شود. تبصره – در صورت عدم تحویل نسخه منتشر شده یا منعکس در سایت روزنامهرسمی به مرجع ثبت ظرف مهلت مقرر در این ماده، اظهارنامه کان لم یکن تلقی خواهدشد. تذکر ۲: تمامی استعلامات ما از برگرفته از سامانه اداره مالکیت معنوی بوده و در صورت وجود مشابهت، تصویر برند های مشابه به همراه اطلاعات کامل برای شما ارسال خواهد شد. سند علائم تجاری یا ثبت اختراع سندی ثبت شده نزد سازمان ثبت اسناد و املاک،اداره مالکیت معنوی می باشد که قابل ترجمه رسمی است، بدین منظور اصل مدرک علامت تجاری خود را در هنگام مراجعه به دارالترجمه رسمی دانش به دارالترجمه تحویل نمائید، درنظر داشته باشید تنها اصل مدرک که ممهور به مهر اداره ثبت باشد قابل تائید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه می باشد، دارالترجمه رسمی دانش با بهره گیری از مترجمین مجرب ترجمه های شما را در کوتاهترین زمان با بهترین کیفیت به شما تحویل میدهد.

مراحل ثبت برند

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مراحل ثبت برند دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید