تقاضای ابطال ثبت علامت تجاری

برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگیهای خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی میکند. در پاسخ به این سوال باید گفت در ابتدا نیازی به ثبت شرکت ندارید و اگر محصول یا خدماتی دارید که با سایرین وجه تمایز دارد، میتوانید با ثبت برند حق انحصاری استفاده از آن را به نام خود ثبت کنید. برند یا علامت تجاری شرکت خود را بصورت مجزا در هر کشوری براساس قوانین و مقررات آن کشور ثبت کنند که این روش بسیار هزینه بر و مشکل خواهد بود. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیمگیری برای خرید آن واقع خواهد شد. واژه بنلوکس مخفف نام کشورهایی است که در این معاهده عضویت دارند که عبارتند از بلژیک، هلند و لوکزامبورگ. در انتخاب اسم برای املاک عجله نکنید، نام املاک یا آژانس املاک شما نشان دهنده برند شما است. بهتر است نامی برای برندتان انتخاب کنید که شما را از سایر رقبایتان متمایز کند و در عین حال بتواند صنعت شما را نیز نمایندگی کند. کشورهای عضو سیستم مادرید ۸۶ کشور هستند که ایران نیز عضو آن بوده و در صورت ثبت بین المللی در خارج از کشور توسط هر متقاضی، میتوان کلیه کشورهای مدنظر یا برخی از آنها را برای دریافت حمایت از برند خود در فرم درخواست وارد نمایند. This post has been written by GSA Content Generator Demoversion.

انتخاب اسم برند

تغییرات-در صورتی که صاحب علامت بخواهد در جزئیات علامت تغییر دهد و یا به طبقات محصولی که علامت برای آن اختصاص داده شده اضافه کند مثلاَ علامتی که برای بسته های چای ثبت نموده برای لوازم آرایش نیز اختصاص دهد،باید به موجب اظهارنامه ی جداگانه تقاضا نماید تا دایره ی ثبت علائم با ثبت آن در ذیل ثبت اصلی و آگهی در مجله ی رسمی تصدیق مجددی به تقاضا کننده ی ثبت بدهد. قبل از آن که برای ثبت برند اقدام کنید، باید در رابطه با برند ها اطلاعاتی داشته باشید. مردم باید با برندها ارتباط بگیرند و ان هرا سر بان ها بیاورند و حس مالکیت نسبت به آن ها بیابند. از جمله مزیت های این سیستم که می توان به آن اشاره نمود این است که متقاضی برند بین المللی با ارائه یک اظهارنامه توسط اداره مالکیت صنعتی به سیستم WIPO می تواند در کشورهای عضو موافقتنامه مادرید و پروتکل مادرید یا برخی از آنها، درخواست حمایت از علامت تجاری خود را مشخص نموده و کسب مجوز نماید. به این معنا که ابتدا ثبت ملی برند در اداره کشور مبدأ صورت گرفته و سپس به طور اتوماتیک با مشخص کردن کشورهای مورد نظر در سطح بین المللی انجام می شود.

اسم برند خاص

کپی شناسنامه، کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضای شرکت، آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی، روزنامه تاسیس، ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی یا ارائه وکالت نامه دادگستری در صورت مراجعه به وکیل رسمی. ماده ۱۲۵ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری: هرگاه اعتراض معترض مبنی بر ادعای حق مالکیت نسبت به علامتی باشد که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت و آگهی شده است، در صورتی که علامت قبلاً به نام او ثبت نشده است، باید همزمان با اعتراض، برای علامت خود، مطابق قانون و این آییننامه تقاضای ثبت کرده و حق ثبت اظهارنامه و علامت برحسب طبقات و تمام مخارج مربوط به آن را تأدیه نماید. برند (به انگلیسی: brand) یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. ثبت نشان به دارنده آن، که می تواند شخصی حقیقی و یا حقوقی باشد حق انحصاری ارائه خدمات یا عرضه کالایی خاص تحت این نام را داده و از ارائه خدمات یا کالاهایی با نام و علامت تجاری مشابه جلوگیری به عمل می آورد. تعدادی از کشورهای عضو کمیسیون پاریس، بخاطر سهولت در روند ثبت بین المللی برند یا علامت تجاری و برخورداری از حقوق تجاری آن، اتحادیه ای را تشکیل دادند که در آن سیستم مادرید بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجاری تصویب گردید.

ثبت برند تجاری

متقاضی تنها از طریق یک تقاضانامه بینالمللی واحد به یک زبان انتخابی از جمله فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی و پرداخت فقط یک تعرفه، براحتی حمایت از برند تجاری خود و خدمات را در کشورهای تعیین شده در فرم درخواست را دریافت کند. اعتراض نامه باید همراه با دلایل و مدارک استنادی و رسید پرداخت هزینه رسیدگی به اعتراض باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به ارائه شرایط و مشاوره رایگان در امر تهیه مدارک برای ثبت برند شما را راهنمایی خواهند کرد . یکی از نکات حائز اهمیت پس از ثبت برند در داخل ایران ، ثبت برند در جامعه بین المللی یا جامعه جهانی می باشد ، ثبت برند به صورت بین المللی به صورت ثبت در معاهدات بین المللی می باشد. طبق این سیستم هر کشور می تواند برند یا علامت تجاری شرکت خود را به صورت بین المللی ثبت نماید. هر شخصی که به طریقی (به لحاظ ملیت، اقامت و یا استقرار بنگاه صنعتی یا تجاری) به یک کشور طرف قرارداد و به یکی یا هر دو معاهده مذکور مرتبط باشد، میتواند با ثبت یا درخواست ثبت علامت تجاری خود در اداره ثبت علائم تجاری آن کشور از مزایای ثبت بینالمللی که تاثیر آن در همه یا برخی از دیگر کشورهای عضو سیستم مادرید جاری است بهرهمند شود.

دیدگاهتان را بنویسید