تمدید علامت تجاری ، مراحل و مدارک مورد نیاز – ثبت علامت – مجله ثبتیار

ثبت برند تجاری مرجع یادشده پس از دریافت درخواست تمدید ثبت و ضمائم، آن را در دفتر مربوطه وارد و برروی هریک از نسخ درخواست، تاریخ دریافت و شماره آن را قید و نسخه دوم آن را که دارای همان مشخصات نسخه اصلی است بعد از امضاء و مهر به عنوان رسید به درخواست کننده مسترد خواهد کرد. اظهارنامه ثبت علامت باید در دو نسخه و در فرم مخصوص (ع – ۱) و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ، توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضاء شود. در صورت تأیید برند تان پیامکی دریافت خواهید کرد که ثبت برند تجاری شما از سوی اداره علامت بلامانع است. علامت یا نام و نشان تجاری وسیله ای در تجارت است که به موجب آن ها می توان به تفکیک محصولات ،تولید کنندگان کالا و خدمات ،فروشندگان و تجار مختلف را از هم تشخیص داد . شامل نقش،تصویر،رقم،حرف،عبارت،مهر،لفاف و شکل که برای تفکیک محصول یا تجارتی خاص از سایرین به کار می رود. Article has been generated with GSA Content Generator DEMO!

مراحل ثبت برند

برای سازمان غذا و دارو لازم و ضروری است. این فرد بهعنوان مخاطب تمامی مکاتبات بعدی سازمان ثبت اسناد در زمینهی ثبت این برند در نظر گرفته خواهد شد.مرحلهی بعدی، گام مهم ثبت علامت تجاری است. برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن ،شنیدن،حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت ذهنی صفات و ویژگی های ان را در ذهن و قلب خود تداعی میکند. تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها و فواید یک برند و علامت است . با ثبت علامت تجاری،از دزدی طرح ها و ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید برند یا علامت تجاری با ایجاد اطمینان از حقوق انحصاری برای شناخت کالاها و خدمات و همچنین با اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب علامت را حفظ خواهد نمود. دادگاه با جلب نظر کارشناس متخصص به موضوع رسیدگی و رای لازم را صادر مینماید که طرفین دعوا (متقاضی ثبت برند به عنوان خواهان و اداره ثبت علائم تجاری به عنوان خوانده دعوا) حق دارند تا در زمان قانونی به این رای اعتراض کنند. در صورتی که برند شما در روزنامه ها درج شود و کسی با عنوان جعل نام از شرکت دیگری شکایتی به دادگاه ببرد، باید با اعتبار خود در آینده کاری به طور کامل خداحافظی کنید.

علامت جمعی،یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت،معرفی شود و بتواند مبدا و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند متمایز سازد. البته علامت تجارت قابل انتقال می باشد ولی اجازه استفاده از آن به دیگران باید به ثبت برسد . طول اعتبار علامت تجاری شما برای هر بار ثبت ۱۰ سال می باشد، البته علامت تجارت قابل انتقال می باشد ولی اجازه استفاده از آن به دیگران باید به ثبت برسد . اولین گام برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری، ورود و ثبت نام در پورتال مدارک ثبت برند مربوطه است. برند یا نام و نشان تجاری وسیله ای در تجارت محسوب می شوند که توسط آن ها می توان به تفکیک محصولات،تولید کنندگان کالا و خدمات ،فروشندگان و تجار مختلف پرداخت را از هم تشخیص داد. بر اساس این کنوانسیون صاحب برند باید درخواستش را به تفکیک برای اداره کشورهای مختلف در چند زبان و با پرداخت هزینههای آن ارسال کند.

مدارک ثبت برند

تبصره – در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یادشده، امکان درخواست آن ظرف مهلت ۶ ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت، با پرداخت جریمه تأخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. شش ماه قبل از انقضا دفتر بین الملل یادداشتی برای دفتر نمایندگی میفرستد و برای تمدید ثبت بین المللی درخواست میدهد. حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد.به این معنی که اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند. سیستم مادرید از موافقتنامه مادرید و پروتکل آن تشکیل شده است. به همین دلیل در نهایت، برای تسهیل روند ثبت برند و تسریع و کسب حقوق آن، تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس سیستم مادرید را برای ثبت بین المللی علائم تجاری تصویب کردند. در صورت مناسب و موفق بودن علامت تجاری(برند) و موفقیت آن، تبدیل به ثروتی ارزشمندی برای صاحب حقوقی آن میگردد.

ثبت علائم تجاری

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اسامی خلاقانه برای برند وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید