مدارک ثبت برند باتوجه به شخصیت ثبتکننده متفاوتاند

ثبت برند اداره ی ثبت قبل از قبولی تقاضای ثبت موظف است رسیدگی کند که آیا تقاضای ثبت مطابق اصول پیش بینی شده در قانون تنظیم شده و جزء علایم ممنوعه نیست و هم چنین شباهتی با علامات ثبت شده ی قبلی ندارد و چنانچه تشخیص دهد که علامتی واجد شرایط لازم برای ثبت نیست اختیار دارد تقاضای ثبت علامت را رد کند.برای حفظ حقوق اشخاص در مورد مقابل تصمیمات اداره ی ثبت قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر می دارد: در صورتی که تقاضای ثبت رد شود علل رد باید صریحاَ ذکر گردد. قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب۱۳۱۰ ایران، در ماده ۳ و ۴، موسسات صنعتی، تجاری و کشاورزی داخلی و خارجی را که واجد شرایط لازم باشند، مجاز به ثبت علامت خود دانسته بود. ما در ادامه به بیان هزینه ثبت علامت تجاری و تعرفههای مربوط به ثبت برند بپردازیم. براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، در سراسر کشور هیچ فرد دیگری اجازه فعالیت قانونی با نام تجاری شما را نخواهد داشت. کسانی که آن علامت را، علامت تجاری خود میدانند.

انتخاب اسم برند

نظر به اینکه ارزش علامت تجاری، در جریان تجارت و به مرور زمان ایجاد میشود و هرچه از تاریخ استفاده آن بگذرد، به ارزش آن نیز افزوده میشود، بنابراین علامت تجاری به خودی خود، فاقد ارزش تجارتی میباشد وبه همین دلیل اغلب کشورها، تاجر بودن متقاضی را شرط ثبت علامت تجارتی میدانند. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری قرار دارد، یک استراتژی موضع یابی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است. شخص دیگری نتواند ماهیت تعریف شده برای شما را تصاحب کند و از نام تجاری شما بدون اطلاع خودتان سوء استفاده کند. این تعریف بر اهمیت برند و علامت های به کار رفته در یک مارک تجاری به عنوان مبنایی برای تمیز آن برند تجاری از برند های دیگر تاکید می کند. در واقع باید مشخص شود در کدام یک از دسته­های تعریف شده برای مشاغل قرار گرفته­اید. البته در هنگام ثبت برند تان باید تصمیم بگیرید و انتخاب نمایید که برندتان در چه طبقه ای می خواهید ثبت شود. اهمیت فرایند انتخاب نام درست شرکتها در چیست؟ طبقه ۴۲ – خدمات علمی و فناوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه؛ خدمات تجزیه و تحلیل و تحقیقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرمافزار و سخت افزارهای رایانهای. Data has been created by GSA Content Generator DEMO.

، فعالیت تجارتی و رعایت شرایط و تشریفاتی میباشد..

طبقه ۱۰ – آلات و ابزار جراحی، پزشکی، دندانسازی و بیطاری، اندامهای مصنوعی، دندان و چشممصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخیه زنی. طبقه ۴۰ – بهسازی و عملآوری مواد. اظهارنامه ثبت علامت به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که ثبت علامت برای آنها درخواست شده و براساس طبقه بندی قابل اجراء یا طبقهبندی بینالمللی باشد، به اداره مالکیت صنعتی تسلیم میشود. الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از مدارک ثبت برند هم متمایز سازد. ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد. آیا استفاده از هر نام و نشانی برای ثبت برند جایز است؟ آیا همه چنین حقی دارند یا لازمه ثبت علامت، فعالیت تجارتی و رعایت شرایط و تشریفاتی میباشد.. به عبارت سادهتر، لوگو یک نشانی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این دو طراحی شود. ۱۳-علامت نباید طوری طراحی شود که موجبات اشتباه را در میان مصرف کنندگان فراهم آورد.

خیر. در ابتدا باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید.

اسم برند خاص اهمیت این بحث زمانی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد که اشخاص و موسسات صنعتی، تجاری و غیر آن که در خارج از ایران واقع هستند تصمیم به ثبت علامت خود در ایران داشته باشند. به محض تسلیم اظهارنامه تقاضای ثبت علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی، هر ذینفع میتواند از دادگاه خاص (شعب خاص دادگاه عمومی تهران) ابطال ثبت علامت را درخواست کند. یکی از نکات حائز اهمیت پس از ثبت برند در داخل ایران ، ثبت برند در جامعه بین المللی یا جامعه جهانی می باشد ، ثبت برند به صورت بین المللی به صورت ثبت در معاهدات بین المللی می باشد. شما می­توانید هر نوع خدمات یا کالایی را که عرضه می­کنید به صورت انحصاری به ثبت می­رسانید. سپس با ارائه نامی متعارف می­توانید برای ثبت اقدام کنید. خیر. در ابتدا باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید. شما نام و آرم تجاری خود را به ثبت می­رسانید که در نوع خود منحصربه­فرد باشید. هدف از استفاده لوگو آن است که شرکتهای تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. تبصره ۳- چنانچه معترض مقیم ایران نباشد، مهلتهای مذکور در این ماده به دو برابر افزایش مییابد.

ثبت علائم تجاری

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اسم برند ایرانی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید