هزینه ثبت برند چقدر است؟

انتخاب اسم برند موسسه حقوقی ثبت کریم خان ارائه دهنده ی خدمات ثبت علامت تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن است. مدت اعتبار قانونی ثبت علامت تجاری،به مدت ۱۰ سال از زمان ارائه اظهارنامه ثبت آن خواهد بود.مهلت مذکور با تقاضای صاحب آن جهت ادوار پی در پی ۱۰ ساله با تادیه هزینه تعیین شده،قابل تمدید است. در حقیقت این اعتراض راهکاری برای جلوگیری از ضرر به این اشخاص است. علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آنها را از هم متمایز می سازد. عبارات عام: به عنوان مثال،چنانچه شرکت شما می خواهد علامت تجاری «صندلی» را جهت فروش صندلی به ثبت رساند، درخواست نامه ثبت این علامت مورد قبول واقع نخواهد شد. ماده ۱۳۱ ـ با توجه به بند د ماده ۴۰ قانون، مالک علامت میتواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را برای دورههای متوالی ده ساله بنماید.

انتخاب اسم برند

Post has been created by GSA Content Generator DEMO!

ثبت علائم تجاری

عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی مراحل ثبت برند لطمه وارد سازد. ماده ۱۸۲ ـ مالک هر اختراع، طرح صنعتی، علامت و نام تجاری یا قائم مقام قانونی وی برحسب مورد میتواند به موجب امر نزدیکترین دادگاه عمومی محلی که کالاهای مورد ادعا در آن محل است صورت مشروحی از کالاهایی که به ادعای او با حق حاصل از اختراع یا طرح صنعتی و یا علامت تجاری او مخالف است بردارد. در قرن ۱۴ میلادی پادشاه انگلیس استفاده از نام و نشان تجاری را برای همه صنعت گران به صورت قانون درآورد. تبصره ـ گواهینامه علامت با استفاده از فناوری روز تهیه میشود. تبصره ۱- چنانچه اظهارنامه تقدیمی به هر جهتی سبب ثبت علامت تجاری نگردد، وجوه پرداختی از این بابت، قابل بازگشت نمی باشند. بنا بر ثبت برند ۹۹، چه مواردی در نام برند قابل قبول نیستند؟ هـ ـ عین یا به طرز گمراهکنندهای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است. Content was generated with the help of GSA Content Generator Demoversion.

تجاری به مقصود خود برسند.

ثبت برند با این وجود اکثر کسب و کارها، اهمیت بکارگیری از علائم تجاری جهت متمایز ساختن محصولات شان از محصولات رقبا را درک نموده اند، اما تمامی آنان به اهمیت حمایت از علائم توسط ثبت علامت تجاری پی نبرده اند. هر واژه، حرف یا حروف، شکل، ترسیمات، عکس، عدد، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیبی از آنان که به منظور تشخیص محصولات یا خدمات استفاده می شود، علامت تجاری به شمار می آید. باید بخاطر داشته باشید که برای ثبت برند، زمانی نیاز به کارت بازرگانی پیدا میکنید که صرفاً قصد استفاده از حروف لاتین در نام برند خود را داشته باشید. برای اطلاع دقیق و کامل از هزینه نهایی ثبت برند و علامت تجاری ابتدا می بایست کارشناسان و متخصصان مرکز ثبتی نیهاد نام و علامت شما را بررسی کرده و نسبت به استعلام برند اقدامات لازم را انجام دهند ، و یا می توانید با مشاورین ثبت نیهاد تماس گرفته و از هزینه ثبت برند خود مطلع شوید. اعتراض به ثبت علامت تجاری همانطور که گفته شد روشی است که برای جلوگیری از تضییع حق اشخاصی که به موجب ثبت یک علامت تجاری متضرر میشوند. این اعتراض یک روش پیشگیرانه و کمهزینهتر نسبت به دعوای ابطال علامت تجاری میباشد و اشخاص ذینفع میتوانند قبل از آنکه به فرایند ابطال علامت برسند، از طریق نهاد اعتراض به ثبت علامت تجاری به مقصود خود برسند. This data has been generated by GSA Content Generator Demoversion!

ثبت برند تجاری

چنانچه یکی از رقبا از علامت تجاری همسان یا مشابه علامت تجاری استفاده نماید، امکان دارد مشتریان تصور نمایند آن کالا به همان شرکت متعلق است و لذا محصول رقیب را خریداری نمایند.این موضوع نه تنها باعث تقلیل سود اشخاص و گمراهی مشتریان را می گردد، بلکه به شهرت و اعتبار نیز صدمه وارد می نماید. در صورتی که کارشناسان مربوط به ثبت علائم تجاری، برند مورد نظر را تأیید نمایند از طریق پست پیشتاز دو نسخه از قرارداد به آدرس شما ارسال می گردد. اعتراض به ثبت علامت تجاری اگر به علتی غیر از ادعای مالکیت صورت پذیرد، نیازی به طی فرایند مذکور در این بخش دارد و صرف اعتراض به ثبت براساس تشریفات پیشگفته کفایت میکند. عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بینالمللی یا سازمانهای که تحت کنوانسیونهای بینالمللی تاسیس شدهاند، بوده یا موارد مذکور از اجزاء آن علامت باشد. نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخصکننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد. یعنی اگر علامتی که تقاضای ثبت آن شده، قدرت تمایزبخشی نداشته باشد، اشخاص میتوانند نسبت به ثبت آن اعتراض نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید