اظهارنامه ثبت علامت تجاری,ثبت برند,استعلام برند,هزینه ثبت برند,ثبت علامت تجاری

اسم برند خاص نشانه های جغرافیایی می توانند برای انواع زیادی از محصولات تولید شده در منطقه خاص به کار روند. سلام وعرض ادب.کسی که جعبه های تزئینی چوب و چرم مصنوعی تولید میکند و جواز کسب وکارت بازرگانی ندارد.در کل یه مکان استیجاری دارد امکان ثبت محصول و برند وجود دارد یا خیر؟ کپی از تمامی مدارک هویتی شخص حقوقی مانند: کپی از شناسنامه، کارت ملی، کارت تجاری(کارت بازرگانی)، روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت، مجوز فعالیت(پروانه بهره برداری،مجوز تأسیس)،پروانه ساخت و یا جواز کسب و تجارت. کپی رایت یا حقوق و مالکیت ادبی و هنری که به آن حق مؤلف نیز گفته می شود مجموعه حقوقی است که قانون برای پدید آورنده اثر نوشتاری، ادبی یا هنری به رسمیت شناخته وبهره برداری انحصاری از اثر را به پدید آورنده اختصاص می دهد، این حق پس ازمرگ نویسنده برای وراث محفوظ می ماند. در این رابطه باید بدانید که کشور ایران نیز در این کنوانسیون عضو شده است. Post has been created with GSA Content Generator DEMO!

مراحل ثبت برند

ثبت برند در این مقاله به مزیت های کلی که ثبت علامت تجاری دارد، اشاره شده است، هم چنین مواردی که باعث می شود هر چه سریعتر برند خود را ثبت کنیم نیز آورده شده و به مراحل و مدارکی که برای ثبت علامت تجاری در سازمان اسناد و املاک کشور ، مورد نیاز می باشد، پرداخته شده است. در زمان تصمیم گیری پیرامون تشابه و امکان اشتباه بین علامت پیشنهادی برای ثبت و علامت مقدم، تفاوت سطح دانش و آگاهی مخاطبان که هم شامل متخصصان پزشکی و دارویی و هم بیماران می شوند، ارزیابی احتمال ایجاد اشتباه بین این علائم را بحث برانگیز می کند. سند علائم تجاری یا ثبت اختراع سندی ثبت شده نزد سازمان ثبت اسناد و املاک،اداره مالکیت معنوی می باشد که قابل ترجمه رسمی است، بدین منظور اصل مدرک علامت تجاری خود را در هنگام مراجعه به دارالترجمه رسمی دانش به دارالترجمه تحویل نمائید، درنظر داشته باشید تنها اصل مدرک که ممهور به مهر اداره ثبت باشد قابل تائید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه می باشد، دارالترجمه رسمی دانش با بهره گیری از مترجمین مجرب ترجمه های شما را در کوتاهترین زمان با بهترین کیفیت به شما تحویل میدهد. هنگام ارزیابی احتمال ایجاد اشتباه دو علامت، خواه محصول تحت پوشش علامت پیشنهادی صرفا با نسخه تجویز شود، خواه بدون آن، میانگین توجه و آگاهی هم متخصصان و هم مصرف کنندگان نهایی در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، شرایط خاصی که بر ارزیابی احتمال ایجاد اشتباه بین علائم حاکم است، چالش های ثبت این علائم را مضاعف می کند. از سوی دیگر، طولانی شدن بررسی جنبه های سلامت عمومی این علائم ممکن است علائم به ثبت رسیده را از حیث مهلت قانونی برای استفاده واقعی در معرض ابطال قرار دهند، زیرا تا زمانی که نتیجه بررسی چنین جنبه های مشخص نشده باشد، امکان استفاده از علائم محصولات دارویی وجود نخواهد داشت. از یکسو، علاوه بر لزوم طی مراحل معمول در دفاتر ثبت علائم تجاری، علائم محصولات دارویی قبل از استفاده می بایست به لحاظ تاثیری که بر سلامت عمومی جامعه خواهند داشت، به تایید نهادهای رسمی سلامت برسند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که پس از تایید برند باید چه کارهایی را انجام داد؟ طبق ماده ۱۲۴ آیین نامه، هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض داشته باشد، باید ظرف مهلت ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۰ این آیین نامه، اعتراض خود را در دو نسخه مبنی بر عدم رعایت مفاد بند های (الف) و (ب) ماده۳۰ و ماده۳۲ قانون، به مرجع ثبت تسلیم نماید. ماده ۱۱۸ ـ مرجع ثبت ظرف ۳۰ روز از تاریخ وصول اظهارنامه و ضمائم، آن را از لحاظ رعایت جنبههای شکلی و شرایط مقرر در قانون و این آییننامه و همچنین تطبیق طبقه یا طبقات اعلامی با طبقهبندی بینالمللی مورد بررسی قرار میدهد.

ماده ۶- کسی که تقاضای ثبت علامتی را مینماید باید شخصاً و یا توسط وکیل ثبت آن را از شعبه مخصوصی که در دفتر محکمه ابتدایی تهران برای این امر تشکیل میشود به موجب اظهارنامه بخواهد – این اظهارنامه باید بلافاصله بعد از تسلیم به شعبه مزبور در دفتر خاصی ثبت و در مقابل آن رسید داده شود. ماده ۷- متصدی شعبه مزبور در ماده فوق باید تا ۱۵ روز از تاریخ وصول اظهارنامه و ضمائم آن تکلیف قبول یا رد آن را معین نماید. ماده ۱۴- علاماتی که ثبت شده باشند از تاریخ تسلیم اظهارنامه حمایت خواهند شد و مدت اعتبار ثبت علامت ده سال است ولی صاحب علامت میتواند تقاضای تجدید ثبت نماید در این صورت حق استعمال انحصاری ده سال دیگر با صاحب علامت خواهد بود و به همین طریق هر تجدید ثبت حق مزبور را برای ده سال تضمین مینماید. ۳ – اعلام عدم اعتبار گواهینامهای که به موجب رأی نهایی دادگاه باطل شده است. عینِ علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده است و یا اینکه تاریخ تقاضای ثبت علامت از سوی معترض برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود، مقدم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید