برای علامت تجاری خود ثبت کنند

ثبت برند ۸٫ در صورت انتخاب علامت جمعی باید ضوابط و مقررات استفاده از آن را تأیید نمایند. برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب میشود. گاهاً مشاهده می شود که بررسی این اظهارنامه ها توسط کارشناسان چند ماه به طول می انجامد که اگر در هنگام ارسال اظهارنامه دقت لازم را نداشته باشید یا موارد قانونی را رعایت نکرده باشید، با اخطار رفع نقص یا اخطار رد اظهارنامه مواجه می شوید که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه شما می شود. ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می شود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران است، تمامی اظهارنامه های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می شود. پس از دریافت مدارک، مراحل ثبت آغاز خواهد شد. باید توجه داشت که ثبت برند و ثبت لوگودارای مراحل ثبت گوناگونی نمیباشند و در ذیل ثبت برند، ثبت لوگو نیز انجام میشود و علت غایی ثبت لوگو آن است که با استفاده از لوگو، اشخاص و شرکتها میتوانند نوع خدمات، اهداف و محصولات خود را در کمترین زمان به مخاطب معرفی نمایند.

ثبت علائم تجاری

با ثبت برند تجاری شرکت اعتباری پیدا می کند که بانکها و موسسات مالی با اطمینان بیشتری وام و تسهیلات مورد تقاضا را به آن اختصاص می دهند. ۲۳- ثبت علامت تجاری برای مجموعه های نوپا و در حال توسعه برای دریافت وام مفید واقع می شود. ۸️⃣. ممکن است برای دریافت وام مفید باشند. ۱۹- با ثبت علامت تجاری، آگـاهی و امـکان سـرمایه گذاری برای تولید و فـروش کالاها و خدمات در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم داده می شود. به شما توصیه می کنیم که این مرحله از مراحل ثبت برند را کاملاً جدی بگیرید! اولین گام از مراحل ثبت برند انتخاب یک نام مناسب یا شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است. بعد از انتخاب نام تجاری اولین کاری که باید انجام دهید ثبت برند یا علامت تجاری شماست. این قسمت نیز همانند دو مرحله پیشین، نیاز به اقدام خاصی ندارد و شما با پذیرفتن یکی از دو گزینه زیر، به فرایند ثبت برند ادامه میدهید. در قرن ۱۴ میلادی پادشاه انگلیس استفاده از نام و نشان تجاری را برای همه صنعت گران به صورت قانون درآورد. هر شرکت جهت بهره مندی از سهم بیشتر بازار باید چندین نام و نشان تجاری داشته باشد.

انتخاب نام برند

جهت ثبت برند و علامت تجاری باید کلیه ی مدارک قانونی فراهم باشد و ثبت آن طبق مراحل قانونی با رعایت کامل و دقیق مقررات ثبت شده باشد. انتخاب یک اسم مناسب و زیبا برای برند گاهی یک مشکل است، آن هم اگر بدون شناخت و تجربه و اطلاعات کافی انجام شود. برای استعلام برند خود قبل از ثبت بصورت کاملاً رایگان و سریع و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظرتان استعلام نمایید و چنانچه «عین و یا شبیه» برند مورد نظرتان قبلاً برندی ثبت نشده بود آنگاه با خیالی آسوده مراحل ثبت برند را آغاز نمایید. مالک برند می تواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشند که در اینصورت باید تعیین نمایید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند خواهند بود. بنابراین سازنده فروش کامپیوتر های برند “کامپیوتر” (یا “سیب” برند “اپل” و غیره) هیچ حق انحصاری برای استفاده از این واژه ها در رابطه با آن محصول ندارد.

تجاری چیزی در حدود ۲ الی ۴ ماه کاری زمان میبرد.

بنابراین چنانچه متقاضی ثبت برند و ثبت علامت تجاری هستید توصیه می نماییم مقاله حاضر را بصورت کامل مطالعه نمایید. در متن زیر هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت برند برای شخص حقوقی بصورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می توانید از هزینه های مربوطه بصورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، کارشناسان ثمین پاسخگوی شما خواهند بود. اما در حالت کلی و بصورت میانگین، ثبت برند و ثبت علامت تجاری چیزی در حدود ۲ الی ۴ ماه کاری زمان میبرد. هنگامی که اظهارنامه برند و علامت تجاری خود را در سامانه ارسال می نمایید، در نوبت بررسی کارشناسان و همچنین رئیس اداره علائم تجاری قرار می گیرد و در واقع نوبت شما و این موضوع که چند نفر قبل از شما در صف انتظار بررسی اظهارنامه هستند، تعیین کننده مدت زمان ثبت برند مورد نظرتان است. بررسی تغییرات بعدی علامت پذیرفته شده نیز مشمول همین ترتیبات است. ۲- در قرارداد اعطای نمایندگی، علامت تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید قید شود. چرا نحوه ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟ This data was done by GSA Content Generator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید