ثبت برند لباس – مدارک ثبت برند لباس- سامانه ثبت شرکتها

هیچ کس نمی تواند حق مالکیت معنوی شخص ثبت کننده علامت نسبت در مورد تعدی و یا سو استفاده قرار دهد بنابراین مالک علامت ثبت شده میتواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود که عادتاً منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید. در ثبت نام برند به هیچ عنوان از اعداد به تنهایی استفاده نکنید که قابل ثبت نیست. در ادامه مراحل ثبت برند را شرح می دهیم. جواز مرتبط در آن زمینه هم الزامی می باشد. برای ثبت برند فارسی ، چه حقیقی یا حقوقی ، نیاز به جواز تاسیس یا صنایع الزامی می باشد. داشتن جواز مرتبط هم برای ثبت برند فارسی ضروری می باشد. لازم به ذکر است هر یک از فعالیت ها در گستره خاصی در ۴۵ طبقه برند قرار گرفته اند و متناسب با تعداد طبقات درخواستی هزینه ثبت برند نیز متغیر است . اگه بخواهیم برندی ثبت کنیم که قسمتی از نام آن قبلا بعنوان یک برند ثبت شده باشد مشکل ایجاد خواهد شد؟ در صورتی که قبلاً برندی را در تبریز به ثبت رسانده اید و مدت زمان ۱۰ ساله آن رو به اتمام است. This content was written with GSA Content Generator DEMO!

ثبت برند تجاری

هر شرکتی اسمی میخواهد که در میان جمعیت متمایز باشد، نامی جذاب که با گذشت زمان تازه و به یادماندنی به نظر برسد. مالکیت اسم برند تنها ۱۰ سال اعتبار دارد و بعد از گذشت ده سال باید مالکیت خود را تمدید کنید. پس از مهلت ۳۰ روزه ، اداره مالکیت معنوی گواهی برند را به مدت ۱۰ سال به نام شخص صادر می کند و در انتها بعد از صدور گواهی برند برای بار دوم آگهی خواهد شد . تبصره۲ـ درج مراتب فوق پس از تکمیل باید به امضاء مالک علامت یا نماینده قانونی وی و همچنین رئیس اداره ثبت علائم تجاری برسد. تمامی اطلاعات مرتبط با شخصیت حقیقی یا حقوقی باید در سامانه علامت تجاری به طور دقیق تکمیل گردد . با اطلاعات کامل از شرایط ثبت علامت تجاری می توانید برند خود را به آسانی به ثبت برسانید و از این رو هم در ذهن مشتری خواهد ماند و هم نشان دهنده وجه تفاوت آن کالا یا خدمت در مقابل سایرین باشد . برند یا نام تجاری همان نام و نشانی است که هر کسب و کار روی محصولات خود می گذارد و با آن نام، محصول خود را از محصولات مشابه رقبای خود متمایز می کند.

ایجاد یک نام تجاری نشان دهنده ی یک سرمایه گذاری بر روی یک محصول است. در همین راستا تمام اعضای گروه یا دوستان نزدیک خود که صلاح میبینید را در انتخاب یک اسم مناسب شریک کنید و از مشورت آن ها استفاده کنید. هر کسب و کار و شرکت تجاری محصولات یا خدماتی ارائه می کند و سعی می کند این محصولات را از دیگر رقبای خود متمایز نشان دهد. جزئیات کاملی از خط مشی ارائه دهید. بخش زیادی از وفاداری و اعتماد مشتریان توسط برند به دست می آید. او به استارتاپ ها کمک می کند تا مالکیت فکری را در استراتژی تجاری گسترده تر خود جای دهند و از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مربوط به مالکیت فکری پیشگیری کنند. شرکت ها برای محافظت از حقوق معنوی محصولات خود و برای جلوگیری از تقلب و کپی برداری از محصولات اقدام به ثبت برند می کنند. یا حتی اقدام به ثبت برند و ثبت علامت تجاری شما نمایند. برند الزاما کلمه نیست میتواند یک نماد (لوگو) که متمایز کننده کار شما باشد که فعالیت شما را نمایش دهد .بدون حرفی زبان گویای شما به هر زبان و ملیتی. آیا هزینهای که برای ثبت برند یا لوگو پرداخت میکنیم دائمی است؟

ثبت علائم تجاری

اما ثبت برند به صورت حقوقی دلایل دیگری نیز دارد. اما در مفاهیم حقوقی عبارت است از نام و نشان تجاری که برای هر محصول یا خدمات تعیین می شود. تو مراحل ثبت برند گزینه ای با عنوان نماینده حقوقی لازم است میاد در صورتی که جایی برای اپلود وکالت نامه نماینده حقوقی نیست و اجازه ویرایش اطلاعاتم نمیده چرا اینجوره؟ و مواردی نظیر مراجعه به این اداره، تشکیل پرونده فیزیکی، پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، پرداخت هزینه حق الثبت، مراجعه مجدد به اداره مالکیت، دریافت سند برند و تحویل آن به شما همگی جزء خدماتی است که باید توسط موسسه ای که با شما قرارداد بسته است انجام شود. برخی اوقات نیز ترکیبی از این دو نوع می باشد. ثبت علامت تجاری (برند) در ایران توسط اداره مالکیت صنعتی انجام می شود، که مسئولیت ثبت اختراعات را هم بر عهده دارد. شکل منحصر به فرد بطری های شرکت کوکاکولا (Coca-cola) آرم دایره ای شکل آبی و سفید رنگ اتومبیل بی ام دبلیو و سیب رنگارنگ و گاز زده شده ی شرکت اپل ،همگی نمونه های بارز از مارک های تجاری ای هستند که به خاطر آرم خود فوراَ شناسایی می گردند.در واقع،برای این که محصولات صنعتی و تجارتی هر تجارتخانه مشخص و معلوم گردد،تجار علامتی اختیار و اجناس خود را تحت آن علامت رواج می دهند.فایده ی آن این است که مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به تجارتخانه یا کارخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد.استعمال علائم تجاری به قدری رواج دارد که مشتری فقط با ملاحظه ی مارک مبادرت به خرید می نماید بدون اینکه سازنده ی آن و یا تاجری که علامت متعلق به او است را بشناسد.

دیدگاهتان را بنویسید