ثبت علامت تجاری(برند) و مراحل آن

در صورتی که در علامت از حروف لاتین استفاده شود داشتن کارت بازرگانی الزامی است. ۲۰٫آیا می توانم از کارت بازرگانی شخص دیگری برای ثبت برند لاتین استفاده کنم ؟ نامهایی که تصویری مشخص از برند را بازتاب میدهند، به نحوی که یکی از ویژگیهای آن را به رخ میکشد. علاوه بر آن، تصویری که از این نام برند در ذهن مخاطب وجود دارد، به سادگی قابل تغییر و اصلاح نیست. یک علامت تجاری ، نشانه ای برای جدا سازی محصولی از محصولات مشابه است و در صورت ثبت با توجه به ماده ۴۷ قانون ثبت اختراعات ،علائم و نام تجاری می­توان شخص خاطی را تحت تعقیب کیفری وحقوقی قرار داد. در ماده ۴۷ قانون ثبت علائم تجاری ، در مورد حق استفاده انحصاری از یک علامت، به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد. علاوه بر موجبات ابطال مذکور در بالا هرگاه خواهان ثابت نماید علاوه بر موجبات ابطال مذکور در ماده (۴۱)، هرگاه خواهان ثابت کند که مالک علامت ثبت شده از آن به تنهایی و یا برخلاف ضوابط مندرج در ذیل ماده(۴۲) از آن استفاده کرده و یا اجازه استفاده از آن را صادر می کند یا به نحوی از علامت جمعی استفاده کند یا اجازه استفاده از آن را بدهد که موجب فریب مراکز تجاری یا عمومی نسبت به مبدأ و یا هرخصوصیت مشترک دیگر کالا و خدمات مربوط گردد، دادگاه علامت جمعی را باطل می کند.

اسم برند خاص

هر شخص حقیقی یا حقوقی که مدارکی دال بر تولید ، توزیع ، بسته بندی ،خرید و فروش یا واردات و صادرات کالا و یا مدارکی مبنی بر فعالیت در زمینه خدمتی خاص ارائه دهد اجازه دارد که در همان زمینه برند خود را ثبت نماید. تشکیل شود.علامت تجاری هر نشان قابل مشاهده ای است که به وسیله آن می توان محصولات یا خدمات اشخاص چه به صورت حقیقی یا حقوقی را از سایر محصولات مشابه تشخیص داد.در واقع علامت تجاری یا برند وسیله ای برای تشخیص و شناخت کالاها و محصولات یک تولیدی از دیگر محصولات مشابه تولید کنندگان دیگر یا همان تولید کننده می باشد. ۱٫می خواهم بدانم منظور از برند یا علامت تجاری چیست ، می شود یک توضیح مختصری بدهید؟ به عبارت دیگر به شرط پرداخت شارژ ده ساله، حقوق علامت تجاری/خدماتی مادام العمر تمدید خواهد شد. ۳٫بعد از اینکه برند خود را ثبت کردم تا چه زمانی اعتبار دارد و در صورت انقضای تاریخ می توانم آن را تمدید نمایم ؟

همگی نام برند هستند و شنیدنشان برای ما یادآور صنعتی است که این کسب و کارها در آن فعالیت دارند. نام تجاری با علائم تجاری متفاوت است.در تعریف نام تجاری در کتاب ترمینولوژی حقوقی دکتر لنگرودی اینگونه امده :« عنوانی که تحت آن تاجر بکار تجارتی اشتغال میورزد چنانچه گویند: تجارتخانه اخوات و یا بنگاه فرد و مانند اینها..» معمولاً اعتبار و عدم اعتبار یک مؤسسهی تجاری بستگی به نام تجاری آن دارد. سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته میشود و میتواند به نام برند قدرت بدهد. نام تجاری که بر روی کالا ها قرار می گیرد ،معرف و مشخص کننده ی کالا یا خدمات شخص حقوقی یا حقیقی است. ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخصکننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد. مسئولیت مدنی از جمله پرداخت خسارت وارده و همچنین تقاضای ابطال نام و نشان تجاری است. This data has been generated by GSA Content Generator DEMO!

مراحل ثبت برند

ثبت علامت تجاری باعث می شود که مشتریان محصولات شما را از سایر محصولات مشابه تشخیص بدهند.و به شما امکان می دهد که محصولاتتان را از سایر محصولات خود یا دیگر شرکت ها متمایز نمایید.ثبت علامت تجاری باعث شهرت و شناخته شدن شرکت شما می شود و راهی برای تبلیغ محصولات شرکتتان می باشد.به وسیله ثبت برند می توانید موافقت اعطای نمایندگی نیز دریافت نمایید.و همچنین می توانید به راحتی وام دریافت نمایید.اگر برند خود را ثبت ننمایید ممکن است برند شما توسط افراد دیگر مورد سوء استفاده قرار بگیرد و یا کپی برداری شود و شما را با مشکل روبرو نماید. زمانی که برند یک شرکت بین عموم مردم در جامعه مورد قبول واقع نشود، سطح انتظارات مردم نسبت به آن نیز پایین خواهد امد پس ارم ثبت برند و برند سازی خیلی مهم و با ارزش است . اسم های عام ، واژه های توصیفی ، پرچم کشورها ، نشان های سلطنتی ، علامات دولتی و آرم سازمان های بین المللی قابل ثبت نمی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید