ثبت برند چقدر زمان می برد؟

علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند ثبت برند متمایز سازد. ۳) آیا نام تجاری نوع فعالیت شرکت را نشان میدهد؟ شاید خیلی کار نگران کننده به نظر نرسد اما نیاز به دقت بسیار بالا و توجه به کلیه جنبه های نوع محصول یا خدمات شما دارد. اغلب شرکتها نام تجاری متناسب با نوع محصولات یا خدماتشان را انتخاب میکنند، البته این به آن معنی نیست که برای انتخاب نام تجاری بر اساس محصول یا خدمات، سادگی و قابل فهم بودن نام انتخاب شده را ازبین ببریم. انتخاب نام برند یکی از اولین گام ها برای رسیدن به یک برند قدرتمند است که یکی از مهم ترین گام ها محسوب می شود اما نکته قابل توجه این است که این سختی ها ارزشش را دارد بهتر است هنگام انتخاب اسم برند حوصله به خرج دهید و نهایت تلاش خود را به کار ببندید تا در آینده یک برند متفاوت داشته باشید جالب است بدانید برخی برندها در حال حاضر از ارزشی ۳۰۰ میلیاردی برخوردار هستند. Post has been created by GSA Content Generator DEMO.

انتخاب اسم برند

شاید در حال حاضر حوزه فعالیت شما در حد یک استان و حتی شهرهای اطراف باشد ولی ممکن است که بعدها کار خود را خارج از کشور گسترش دهید. انتخاب نام برند می تواند به عنوان یک فرایند خسته کننده تلقی شود ممکن است برای پیدا کردن نام ها چند ماه متوالی تعداد زیادی نام را مورد بحث و بررسی قرار بدهید در حال حاضر سیستم هایی که با عنوان سایت انتخاب نام برند نیز مشهور هستند وجود دارد که نمونه ی آن Shopify’s Business Name Generator وجود دارد اما نام های پیشنهادی آن ممکن است در برگردان به فارسی چندان جالب توجه نباشد. لازم به ذکر است که بدانید مقایسه خود با برند IBM کمی دور از ذهن است زیرا این شرکت برای جا انداختن نام برند خود میلیون ها دلار هزینه صرف کرده است که مطمئنا افراد زیادی قادر به این کار نخواهند بود. ثبت برند تجاری این امکان را به شما می دهد که از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنید . با استعلام از برندهای ثبت شده به راحتی می توانید از ارسال برندهای تکراری جلوگیری کنید تا مدارک شما به درستی تحویل مراکز مربوطه داده شود.

از این طریق می توان از علائم، برندها، طرح ها و حتی طبقه و صنف آن ها که قبلا در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است آگاه شد و از این طریق ارسال نام های تکراری به سازمان ثبت کاهش می یابد ، لذا در این صورت به دلیل عدم رد برند ، از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری می شود. پس از اتمام این ۱۰ سال به مالک برند فرصت ۶ ماهه ای برای تمدید داده می شود که در صورت عدم اقدام به تمدید، برند مذکور می توان به نام شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شود. علامت جمعی : هر نشان و علامت قابل رویتی که که در اظهارنامه تحت عنوان علامت جمعی ثبت شده باشد و مبداء و تایید کننده خصوصیات دیگر مانند کیفیت و توان و … نام برند یا نشان تجاری در دنیای کسب و کار امروز از ارزش زیادی برخوردار است. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکتها و برندها در ادامهی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شدهاند. در این مرحله به دنبال ارزان ترین راه ها نباشید شما در آینده زمان زیادی برای صرفه جویی اقتصادی خواهید داشت.

، اولین مرحله برندسازی است.

جالب است بدانید این مشکل در زبان هایی غیر از فارسی چند برابر است. ۹) آیا این نام از نظر ظاهری جالب به نظر میآید؟ ۷) آیا این نام خوب به نظر میآید و به راحتی تلفظ میشود؟ مانینگ میگوید: «صدا و آوای حاصل از تلفظ نام تجاری، از آنجا که میتواند بیانگر احساس، انرژی و هیجان باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است» شما همینطور باید از اینکه مشتریان بالقوه نام تجاری را به راحتی تلفظ میکنند اطمینان حاصل کنید. مالک برند می تواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشند که در اینصورت باید تعیین نمایید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند خواهند بود. در صورتی که در مدارک ارسالی و یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد ابلاغیه ی رفع نقص می فرستد. همانطور گفتیم که مشخص کردن اسم برند، اولین مرحله برندسازی است. برای برندسازی با اسم مناسب، توصیه میکنم، اگر اسم شرکت که انتخاب کردید شبیه یک غلط املایی است، آن را از لیست انتخاب نامهایتان حذف کنید. ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. در صورتی که به اندازه کافی شناخته شده باشید و یا بودجه کافی برای بازاریابی داشته باشید، بایستی طراحی منحصر به فردی برای لوگو انتخاب کنید که بتواند ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید