ثبت علامت تجاری – وکیل پایه یک جهت امور ثبت علامت تجاری – سعید شهبازی

۵- در علامت تجاری نباید از یک نشان رسمی دولتی مانند طرح نظامی، پرچم یا علامت های دیگر استفاده شده باشد. ۲٫ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد. و ـ اختراعاتی که بهره برداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد. ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند. شاید عدهای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آنها بدهید، کاملاً ممکن میشود!)؛ اما تجربه ما نشان میدهد که این کار کاملاً امکانپذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد. ۱- در جاییکه ممکن باشد مشتریان، علامت تجاری را با علامتی که قبلاً ثبت شده یا یک علامت مشهور ثبت نشده (ولی به کار برده شده) اشتباه بگیرند. علامت تجاری به هر نوع نشانی گفته می شود که این امکان را برای افراد فراهم نماید که کالا ها و یا خدمات مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی را تشخیص دهند. علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/ بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاهها یا اشخاص متمایز نماید. This data has been generated by GSA Content Generator DEMO.

ثبت علامت تجاری

۱٫ نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد. ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند متمایز سازد. متقاضی ثبت بین المللی علامت تجاری علاوه بر تکمیل اظهارنامه بین المللی باید مبلغی را به فرانک سوئیس (۶۵۳ فرانک برای علائم سیاه و سفید و ۹۰۳ فرانک سوئیس جهت علائم رنگی) برای این ثبت به دفتر بین المللی بپردازد و همینطور مبلغ دیگری را برای ثبت علامت تجاری در هر یک ازکشورها و نیزکالا و خدمات مازاد (هریک ۷۳ فرانک) به شماره حسابهای مربوطه که در انتهای اظهارنامه ها درج شده است، واریز نماید. چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد. الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ثبت علائم تجاری

همچنین اگر شخص الف علامت «کیمیا» را راجع به محصولات دارویی در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشد و شخص ب در مرجع ثبت نام دامنه، «کیمیا دات آی آر» را به ثبت برساند و در وبگاه متصل به نام دامنه به فروش لوازم تحریر مبادرت نماید نیز اقدام وی مشمول ماده ۶۶ قانون تجارت الکترونیک نخواهد بود. برای مثال اگر شخص الف علامت «کیمیا» را راجع به محصولات دارویی در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشد و شخص ب در مرجع ثبت نام دامنه، «کیمیا دات آی آر» را به ثبت برساند. کیفیت موجب میشود تا مشتری با انتظاراتی که در اثر کیفیت خوب محصولات شما برای او ایجاد شده است به خرید محصولات شما ادامه دهد. امیدواریم مطالبی که در این مقاله بیان شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعاتی کلی در خصوص ثبت برند به شما عزیزان بدهیم. به همین ترتیب واژههای کیفی مانند «سریع»، «بهترین»، «کلاسیک» یا «نوآورانه» به احتمال مردود خواهند شد مگر اینکه بخشی از یک نشان خاص باشند. به نظر میرسد صرف ثبت نام دامنه عین یا مشابه علامت تجاری در تعارض با حقوق انحصاری دارنده علامت تجاری هم نیست و دارنده علامت نمیتواند بر اساس قانون تجارت الکترونیکی یا قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری برعلیه ثبت کننده نام دامنه به دلیل ثبت نام دامنه اقامه دعوی کند. Article has been generated by GSA Content Generator Demoversion!

بنابراین کسی که تنها واردکننده یک محصول خارجی است، امکان درخواست ابطال علامت تجاری مشابه آن را نخواهد داشت. این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که میتوانید برند خود را برای سالهای طولانی و دهها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینههای مربوطه و برای دورههای متوالی ۱۰ ساله تمدید نمایید و از داشتن برندی با قدمت بالا و حرفهای که داشتن آن آرزوی بسیاری از رقبای شماست لذّت ببرید. ۴٫ استفاده از عین یا شبیه نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور یا نشان سایر سازمانها و نهادهای بینالمللی و خارجی، مگر در صورت اجازه صاحبان علایم و یا مقام صلاحیت دار سازمانها و نهادها. ۵٫ استفاده از عین یا مانند علامت و یا نشانه و یا ترجمه یک علامت تجارتی به طرز گمراه کننده ای که برای همان کالا و یا خدمات که علامت متعلق به یک موسسه دیگر در ایران میباشد. هـ ـ عین یا به طرز گمراهکنندهای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید