راهنمای ثبت شرکت

براساس ماده ۹۴ قانون تجارت،شرکت با مسولیت محدود شرکتی است که در آن ۲ یا چند نفر برای انجام فعالیت تجاری و کسب درآمد شراکت می نمایند.این نوع از شرکت ها معمولا میان اعضای یک خانواده یا فامیل و یا دوستان شکل می گیرند. در شرکت سهامی خاص تعداد شرکا نباید کمتر از ۳ نفر باشد.سرمایه در این شرکت ها باید سامانه ثبت شرکت حداقل یک میلیون ریال باشد. اگر تصمیم خود را در رابطه با ثبت شرکت در کشور ترکیه را گرفته اید، بهتر است تمام مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید چرا که برای ثبت شرکت باید تمامی مراحل زیر را انجام دهید. اساس عقد، گره خوردن دو قصد و اراده برای تشکیل قرارداد است که از آن ها به ایجاب و قبول تعبیر می شود.

  • ۵- تعاونی‌ها می‌توانند برخلاف سایر شرکت های تجاری اتحادیه تشکیل دهند.
  • حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود دو نفر است.
  • بنابراین می‌توان ازنشانی واقعی، کامل و دقیق منزل برای ثبت شرکت استفاده کرد.
  • ثبت رسمی برای تمامی کسب و کارها لازم است، چرا که علاوه بر اعتبار آن، از نظر قانونی شما دیگر دچار مشکل نخواهید شد.
  • از جمله بارز ترین مزایای ثبت شرکت می توان به قانونی انجام شدن امور تجاری و استفاده از مزایای ویژه دولتی و هم چنین تسهیلات دولتی پس از ثبت شرکت اشاره کرد .
  • تعیین این تعرفه‌ها بر عهده خود این مجموعه‌هاست و میزان آن بر اساس ابعاد کادر آگهی مشخص می‌شود.

برای دریافت اظهارنامه نام برده شده باید تقاضانامه‌ای به منظور تاسیس تنظیم گردد. چنانچه شرکت یا مؤسسه شعبه ای داشته باشد ابتدا کد پستی شعبه ، شماره تماس وکد ملی قیدشده، از فهرست واحد ثبتی شعبه، اداره ثبتی که شعبه در آن قرار دارد تعیین می شود. مرحله اول مربوط به تکمیل اطلاعات متقاضی شامل نام و نام خانوادگی / شماره تلفن / مشخص نمودن تابعیت متقاضی / در صورت ایرانی بودن درج شماره ملی و در صورت غیرایرانی بودن درج شماره گذرنامه/ تعیین سمت متقاضی / تکمیل مشخصات امضا کننده دفتر می باشد. به دلیل دیر شدن مراحل ثبت نام انتخابی توسط اشخاص دیگر استفاده می شود و نام مورد نظر شما از دست می رود. شرکت مختلط غیرسهامی چه نوع شرکتی است؟ اعضای تشکیل دهنده شرکت به دو دسته یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک بامسئولیت محدود بدون تقسیم به قطعات سهام تشکیل می گردد. در صورتیکه مدارک شما ناقص باشند؛ اما این نقص‌ها قابل برطرف شدن باشند شما لازم است مطابق ابلاغیه ‌ای که برایتان ارسال می‌ شود نقص مدارک خود را برطرف کنید.

برچسب‌ها

شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام ثبت شرکت، شما همراه شما باشند و به انجام کارتان سرعت بدهند. چنانچه در مورد هریک از مواردی که گفته شد سوالی داشتید می توانید با موسسه حقوقی های ثبت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان خبره و با تجربه ما بهره مند شوید. در آخرین مرحله وقتی که فرم‌های بالا را تکمیل نمودید و پس آماده کردن مدارک لازم، آن ها باید توسط تمام شرکا امضا شوند و سپس آن ها را به اداره‌ ی ثبت شرکت‌ها در تهران ارسال کنید. در شرکت های سهامی عام، تعداد مدیران و سهامداران حداقل ۵ نفر و در شرکت های سهامی خاص حداقل ۳ نفر می‌باشد. شرکت های سهامی عام جهت تامین سرمایه مورد نیاز خود پذیره‌ نویسی عمومی انجام می دهند اما شرکت های سهامی خاص، حق چنین کاری ندارند.

نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی عام ربطی به موافقت سهامداران ندارد ولی در شرکت‌های سهامی خاص این نقل و انتقالات با اجازه موسسان شرکت انجام می‌شود. مساحت جنگل های استان۶۳۴ هزار و ۴۶۱ هکتار (معادل ۴٫۴۳درصد کل جنگلهای کشور)، رتبه ۹ کشور(ثبت شرکت در قالب سهامی خاص و یا شرکت تعاونی با موضوع فعالیت جنگلداری، مرتعداری، راهنمای ثبت شرکت برداشت سقز و یا گیاهان دارویی مناسب است). ۲٫آیا پس از ثبت شرکت میتوان قالب آن را تغییر داد ؟‌بله تبدیل به نوع دیگر قابل انجام است . در مورد اشخاص حقوقی خارجی تهیه و ارائه اصل اختیارنامه نمایندگی و مجوز تاسیس شعبه اشخاص در ایران ( کلیه اسناد و مدارک توسط اشخاص حقوقی خارجی باید به صورت رسمی به زبان فارسی نیز ارائه شود ).

امیدواریم که مطلب بالا بتواند شما را در ثبت و رسمیت قانونی بخشیدن به شرکت‌تان کمک کند. ۳)اداره کل / اداره تعاون پس از دریافت تقاضای تشکیل تعاونی و بررسی طرح پیشنهادی طی مدت ۵ روز نظر مثبت یا منفی خود را به هیات مؤسس اعلام نموده و در صورت موافقت، فرمهای مورد نیاز و نمونه اساسنامه را در اختیار نماینده هیات موسس قرار می دهد. مطابق ماده ۴ قانون تعاونی؛ باید در ترازنامه خود بخشی از درآمد خود را ( که نباید کمتر از پانزده درصد باشد) به عنوان ذخیره احتیاطی در نظر بگیرند. ذخیره احتیاطی پیش بینی جهت جبران ضرر های احتمالی و توسعه فعالیت می باشد. تقسیم سود سهام پس از منظور کردن ذخیره احتیاطی قابل انجام است.

راهنمای ثبت شرکت

حال شما گاها به دلایل مختلف چه اجباری و چه اختیاری نیاز دارید که این مشخصات مربوط به شرکت را تغییر دهید . این فرایند با ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم کامل آن امکان پذیر می باشد ، هر فرایند تغییری شامل یک صورتجلسه می باشد . به عنوان مثال شما برای تغییر نام شرکت به یک صورتجلسه و برای تغییر سهام و یا ورود و خروج شرکاء به یک صورتجلسه دیگر نیاز دارید . در ثبت شرکت،هریک از شرکا با توجه به میزان سهام خود در مقابل بدهی های شرکت مسئول است.در ثبت شرکت تضامنی حداقل سرمایه تعیین نشده و می تواند هر مقداری باشد.حداقل اعضا برای ثبت شرکت تضامنی باید ۲ نفر باشد. اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی های شرکت به اندازه کافی نباشد،تمامی شرکا در مقابل پرداخت آن مسئول می باشند.در این شرکت ها هیچ کدام از شرکا نمی توانند سهام خود را به دیگری انتقال دهد.فقط در صورتی که تمامی شرکا رضایت خود را اعلام نمایند.

مشخصات کامل و آدرس مدیران شرکت و همچنین نحوه تعیین جانشین آنها، حدود اختیارات و … به طور کامل در اساسنامه آورده شود. درصورتی که اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند، ارائه فتوکپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده و کپی شناسنامه و فتوکپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی. به دلیل تقسیم سرمایه شرکت به سهام، نقل و انتقال سهام (که می­توانند بی­نام باشند) به راحتی صورت می­گیرد. تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوز‌‌‌‌های لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌‌‌‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. نسخه اساسنامه شرکت چند منظوره ممهور به مهر شرکت که ذیل آن به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد. [newline]شخصی که موسسه ثبت کند، حق انجام کارهای تجاری مانند خرید و فروش و واردات و صادرات را ندارد.

برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان راهنمای کامل مراحل و هزینه ثبت شرکت در سال ۱۳۹۹، مدارک و شرایط و ثبت تغییرات شرکت با کارشناسان ما تماس بگیرید. نحوه ثبت شرکت این گونه است که چند نفر به عنوان سهامدار، مبلغی را در شرکت سرمایه گذاری می کنند و طی یک جلسه درباره ی حوزه کاری و قوانین شرکت تصمیم می گیرند. ثبت شرکت دانش بنیان توسط افراد متخصص و دانشمند انجام می شود.

انتخابات ۱۴۰۰

نام یا عنوانی که فرد تاجر تحت آن نام و علامت تجارت می کند برند محسوب می شود. برند یا نام تجاری چنانچه بر طبق قانون ثبت شود حمایت قانونی می شود. ثبت علامت تجاری بر طبق ماده ۵۷۶ قانون تجارت اختیاری بوده و پس از ثبت برند هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نمی تواند از آن برند استفاده نماید.

می توانند به صورت جمعی مدیریت شرکت را بپذیرند یا یکی از این شرکا با توافق تمام آنها، به عنوان مدیر شرکت انتخاب شود.شریک مسئولیت محدود در این شرکت اجازه مدیریت ندارد اما حق نظارت دارد. در این مرحله از مراحل ثبت شما باید میزان سرمایه و سهام را وارد کنید، یاد آوری میکنیم که در صفحه اشخاص شما به اسم شخص اشاره داشتید که سرمایه گزار است، در اینجا باید سمت او را در شرکت و یا موسسه معین کنید و در کادر بنویسید. ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که حداقل با ۲ شریک قابلیت ثبت دارد. مطابق با ماده ۹۴ قانون تجارت حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر است.

uncategorized