زمان، هزینه و مراحل ثبت برند – ثبت شرکت کارا

باید به طور دقیق مشخص کنید که محصول یا خدمت شما در کدام یک از این طبقهها میگنجد. بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. ما فکر میکنیم انتخاب اسم برند بهصورت خودکار نمیتواند راهکار مناسبی برای پیدا کردن یک نام تجاری عالی باشد؛ چون پشت انتخاب هراسمی باید فلسفه محکمی برای برتری آن نسبت به سایر گزینهها وجود داشته باشد؛ بنابراین برای شما یک راهنمای قدمبهقدم انتخاب اسم برند آماده کردهایم که میتواند برای پیدا کردن یک اسم عالی شمارا راهنمایی کند. در این زمان ، بررسی های کارشناسی انجام می گیرد و چنانچه نام تجاری شما قابل قبول نباشد باید تمام مراحل را دوباره پشت سر بگذارید. بی شک اکثر شما با واژه برند آشنایی دارید. اگر با توضیحاتی که در این مقاله دادم قصد دارید نامی مستعار یا جدید برای خود انتخاب کنید باید به یک نکته مهم توجه کنید: اسمی انتخاب کنید که به ظاهر و سبکتان منطبق باشد و باعث دردسر جدیدی برایتان نشود. اولین قدم در راه انتخاب اسم سالن زیبایی شما باید این نکته باشد که شما قرار است روی برند سازی شخصی خودتان فعالیت داشته باشید یا روی برند سازی سالن و مجموعه خودتان که جهت پاسخ به این سوال میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. This post has been created with GSA Content Generator DEMO.

به سازمان مالکیت معنوی رجوع کند.

در انتخاب نام برند باید به این نکته توجه داشت که نام انتخابی ما قبلاَ به ثبت رسیده است یا خیر ؟ لازم به ذکر است ، علاوه بر هزینه های واریزی ،هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد. هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد. باید دقت شود که فرد متقاضی ثبت علامت تجاری بایست علامت تجاری را در همان زمینه ای که دارای مجوز فعالیت می باشد، به ثبت برساند. که از آخرین قوانین حاکم مربوط به ثبت برند استخراج شده و طی یک دهه تجربه ای که این مجموعه به دست آورده چکیده آن مقاله پیش رو می باشد. در این صورت مشخص است که این امر و ثبت علامت برای متقاضی اهمیت نداشته است که اعتراض ننموده است. اما در صورتی که نقصی در روند ثبت برند تجاری اینترنتی رخ ندهد؛ تاریخ اعتبار در کارتابل معاون قرار گرفته و به سوی مدیر ابلاغ می شود که بعد از آن باید متقاضی به صورت حضوری جهت دریافت گواهینامه تمدید ثبت برند به سازمان مالکیت معنوی رجوع کند. Post was generated by GSA Content Generator DEMO.

و مالکیت های صنعتی نماییم.

شخص متقاضی پس از ثبت برند خود در ایران، لازم است درخواست خود را به دفاتر سازمان ثبت جهانی، ارسال نماید. بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت کردن برند حقوقی ، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها ، موسسات و یا سازمان ها خواهند بود را دارید مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که ذبلاَ به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی می پردازیم. همان طور که گفتیم شد، برند به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بنابراین، با توجه به تعداد طبقه ای که برای ثبت کردن برند خود انتخاب می نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید ، هزینه ثبت برند متغیر خواهد بود. پس از انتخاب نام برند، می بایست تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علائم تجاری را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت های صنعتی نماییم. ثبت برند نیز باعث می شود تولید کنندگان انگیزه ای برای سرمایه گذاری در کیفیت کالاهای خود داشته باشند. برای ثبت کردن برند تجاری در ابتدا باید بدانیم که طبقه بندی کالایمان در کدام طبقه از تقسیم بندی اداره علامت جای می گیرد.

کدام علامتهای تجاری قابل ثبت نیستند؟ ثبت بینالمللی برند تحت کنوانسیون مادرید بسیار آسان است و ایران نیز به عضویت آن درآمده است. این طبقه مربوط به طبقات بینالمللی علائم تجاری است و با اینکه در طبقۀ سی و سوم لیست طبقات کالا در ایران آمده، ثبت آنها در داخل کشور امکانپذیر نیست. طبقات برند در ایران چهل و پنج بند را شامل میشود. اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت مورد تقاضا باشد. متقاضی ساکن هر کجا که باشد، چه تهران چه شهرستان و چه خارج از کشور، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آن ها ارسال شود. ۱٫ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتوان به وسیله آن کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز کرد. برند هم به صورت لاتین و هم به صورت فارسی قابلیت ثبت دارد البته، در صورتی که لاتین در برند استفاده گردد باید اشخاص حتماَ کارت بازرگانی ارائه دهند. برند تجاری ( فارسی / لاتین ) برای ثبت، ۴۵ تا ۵۰ روز کاری زمان نیاز دارد . اگر می خواهید نام برند شما فارسی باشد باید یک مستند معنایی در لغت نامه دهخدا داشته باشد و مزایای کالا یا خدماتی را که تولید می کند توصیف کند.

دیدگاهتان را بنویسید