سوال – جواز برای ثبت علامت تجاری اجباریه ؟

ثبت علائم تجاری ماده ۱۵۷ ـ مرجع ثبت پس از انتشار آگهی اظهارنامه ثبت بینالمللی در روزنامه رسمی و انقضای مهلت ۳۰ روز، در صورت نبودن معترض مکلف به پذیرش علامت است و در این صورت شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه در دفتر بینالمللی، در حکم شماره و تاریخ ثبت علامت در ایران خواهد بود. مراتب فقدان گواهینامه های اختراع، طرح صنعتی و علامت به هزینه درخواستکننده یک نوبت در روزنامه رسمی کشور آگهی می شود. پس از انتخاب نام مناسب برای ثبت برند، اولین گام استعلام نام برند است که با این کار شما می توانید متوجه شوید این برند قبلا به ثبت رسیده است یا خیر؟ نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد بعد از انجام رسیدگی و تایید ثبت علامت تجاری، مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود. نموده و با امضاء آن، نسخه اول اظهارنامه را که حاوی اعلامیه مذکور در آییننامه مشترک میباشد به متقاضی جهت ارسال به دفتر بینالمللی تسلیم مینماید. طبقه ۴۵ ـ خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه میشوند؛ خدمات امنیتی برای محافظت از افراد، اموال و داراییها؛ خدمات حقوقی. Data was created with the help of GSA Content Generator DEMO.

مراحل ثبت برند

ثبت برند به منظور تسهیل در جستجوی سوابق و کسب اطلاعات مورد نیاز، مرجع ثبت میتواند سوابق مربوط به اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم ثبت شده را از طریق مؤسسات طرف قرارداد نیز به طور الکترونیکی ارائه نماید. برای این منظور باید از طریق مشاوران خبره و با صلاحیتی که واجد شرایط لازم بوده و به خوبی قوانین مرتبط با آن را می دانند اقدام به ثبت نام در سایت مالکیت معنوی نموده و مدارک مورد نیاز را تهیه و به صورت الکترونیکی برای این اداره ارسال نمایید. در صورت درخواست مالک، مراتب جایگزینی یادشده، توسط مرجع ثبت در دفتر ثبت وارد و در روزنامه رسمی آگهی می شود. ماده ۱۴۶ ـ کلیه تغییرات و انتقالات یا فسخ و خاتمه و یا اعراض از علامت ثبت شده در صفحه مخصوص مربوط به ثبت علامت، ثبت و در ظهر گواهینامه علامت درج میگردد و جز در مورد تغییر نشانی، به هزینه ذینفع ظرف ۳۰ روز از تاریخ ثبت در روزنامه رسمی آگهی میشود. ماده ۱۶۷ ـ مرجع ثبت مکلف است با تجهیز امکانات فنی نسبت به الکترونیکی کردن کلیه مراحل اعم از ثبت داخلی یا بینالمللی اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم، از قبیل تسلیم، بررسی، اصلاح و ثبت اظهارنامه، انتشارآگهی و ثبت این مالکیتها و تمدید اعتبار آن یا اعمال هرگونه تغییرات و انتقالات و همچنین پرداختهای مقرر، اقدامات مقتضی را معمول دارد.

تبصره۱ـ اعراض مالک علامت از حقوق خود نسبت به علامت ثبت شده مشروط به این است که بهرهبرداری از علامت، در زمانی که ثبت آن معتبر بوده است، جزئاً یا کلاً به دیگری واگذار نشده باشد. از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . می توانید با ایجاد تغییر در علامت و نام مجدداً اقدام نمایید. ماده ۱۸۰ ـ چنانچه در ضمن رسیدگی کیفری، متهم برای دفاع از خود موضوع مالکیت اختراع، طرح صنعتی، علامت و نام تجاری را مطرح کند، دادگاه صالح مقرر در ماده ۵۹ قانون، خود باید به این موضوع رسیدگی نماید.

ثبت علامت تجاری ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشد. به طور کلی ممکن است یک شرکت با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی، به استفاده از علامت تجاری شرکت رقیب خود بپردازد. ماده ۱۴۴ ـ مالک علامت میتواند با تسلیم درخواست کتبی به مرجع ثبت، از حقوق خود نسبت به علامت ثبت شده معتبر اعراض حاصل نماید. تبصره ـ ابطال بخشی از علامت یا ابطال ثبت علامت نسبت به بعضی از کالاها و یا خدمات ثبت شده نیز مطابق مقررات همین فصل به عمل میآید. در مجوز بهرهبرداری همچنین باید صریحاً به این نکته اشاره شود که آیا اجازه به صورت انحصاری صادر میشود یا خیر و نیز این که آیا اجازه گیرنده فعلی حق اعطای اجازههای بعدی را دارد یا خیر. ماده ۱۴۵ اعلام میدارد در صورتی که انتقال ، اعطلاء، اجازه بهرهبرداری، فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهرهبرداری یا اعراض از مالکیت علامت ثبت شده در خارج از کشور انجام شده باشد. تبصره۲ـ مراتب فسخ یا خاتمه پیش از موعد مجوز بهرهبرداری در صورتی که در چارچوب متن قرارداد و مطابق قوانین و مقررات مربوط باشد، نیز به موجب مقررات این ماده، با انجام تغییرات لازم، قابل ثبت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید