مدارک لازم برای ثبت قانونی برند

حال به سراغ امضا نمودن نسخه تایید شده ی برند میرویم که در اینجا باید یکی از نسخه ها را همراه با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده، به همراه فیش از طریق مراجعه به اداره پست معتبر به آدرس مرکز مالکیت صنعتی ارسال کنید. خطوط با برند دیگر، ثبت به آموزش گام به گام مربوطه مراجعه نماید. برند همان تصویر ذهنی است، که مخاطب با ملاحظه برندتان با آن مواجه میشود. ساده ترین مراحل ثبت برند را در این قسمت در ۹ مرحله برای شما شرح خواهیم داد، پس با دقت این ۹ مرحله را مطالعه نموده و قدم به قدم با مقاله پیش بروید تا با مشکل مواجه نشوید. اما راه روشن با وکلا و کارشناسان مجرب خود می تواند با پیگیری و حل مشکل آن از طریق قانونی برند شما را به ثبت برساند. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم تا با انجام این امر روند ثبت برند خود را به طور قانونی و دقیق پیش بگیرید تا در مراحل ثبت دچار مشکل نشوید. برای آن که اهمیت این موضوع را به طور کامل متوجه شوید، یک مثال در این رابطه ذکر خواهیم کرد.

انتخاب نام شرکت سخت یا آسان؟

اهمیت لوگو نه تنها به ماندگاری و آشنا بودن آن برنمیگردد بلکه با استفاده از علامت تجاری، باید به دنبال ارائه تعریفی بصری از محصول، کالا، خدمت یا مشابه آن باشد. امیدواریم با مطالعه ی آن به نکات انتخاب علامت تجاری (برند) خود رسیده باشید. انتخاب نام شرکت سخت یا آسان؟ امروزه شرکتها با ایجاد و استفاده از نام و علائم تجاری قوی وارد عرصه های گوناگون رقابتی شده اند. پس از ثبت برند با قرارگرفتن علامت مخصوص در بالای نام تجاری اعتبار بین المللی برای برند به دست می آید. با ثبت علامت تجاری از سرقت طرح ها و ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید. یکی از معاملاتی که روزانه صورت میگیرد، خرید و فروش برند است که شما میتوانید با ثبت برند و برند سازی، به فروش و خرید برند در فروشگاه برند بپردازید. زیرا که پیش از شما کسی از آن نام استفاده ننموده است، پس سطح شناخت و تمایز عناصر هویتی برند از سوی مخاطب بسیار بالاست. اگر بیانیه و ابلاغیه ای تحت عنوان رفع نقص از سوی اداره ثبت به پروفایل متقاضی ارسال گردد چنین می نماید که یکی از مدارک هویتی وی ناقص و یا حاکی از وجود یک سری اطلاعات مبهم و گنگ در اظهارنامه ست و یا حتی متن اظهارنامه مذکور دچار نقص هایی است که نیاز به اصلاح داشته است .

تولید کنندگان و تجار و شرکت هایی که می خواهند از طریق دولت و بانک با دریافت وام از خدمات و تولیدات خود حمایت کنند حتما با می بایست علامت و برند تجاری خود را به ثبت برسانند در زمانی یک علامت و نام تجاری خوب، وجهه و جایگاه خاصی به شرکت و کسب و کار شما می بخشد و در صورت مدیریت درست در ارائه خدمات و یا تولیدات شما و موفق بودن علامت تجاری شما تبدیل به دارایی ارزشمندی برای صاحب حقوقی آن می شود. استعلام ثبت برند یکی از روش هایی است که شما میتوانید با پر کردن تنها یک فرم از ثبت بودن یا نبودن برند مورد نظر اطمینان حاصل کنید. ثبت علامت تجاری مانع تلاش های رقبای غیر منصف مثل متقلبان در سوء استفاده از نوع و روش محصول و یا خدمات شما از نوع نامرغوب و یا متفاوت می شود. با استفاده از روش های مشارکت رایگان ، در مورد محصولات و برند متفاوت فکر کنید. از آنجایی که بسیاری از کشورها با مشکلات ثبت برند در کشورهای دیگر روبرو شده بودند، کشورهای عضو کمیسیون پاریس در جلسات خود به این موضوع رسیدگی کرده و سیستم مادرید (WIPO) را با قوانین و شرایط حقوقی ثابت طراحی کردند. This data has been created by GSA Content Generator DEMO!

توجه داشته باشید که این معرفی تنها مزیت ثبت برند نیست و همین موضوع مزیت های بسیار دیگری هم برای شما به دنبال دارد. ببینید شما ابتدا می نماید که با نام یا بی نام، سرمایه نقدی. با ثبت علامت تجاری در واقع از آن توسط مراجع قانونی محافظت به عمل می آورید. هر برند یا علامت تجاری از طریق حصول از اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت می کند. علامت تجاری با حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناخت کالا و خدمات و همچنین با اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ توافقی با صاحب علامت تجاری را محافظت می کند. یک برند خوب (نام تجاری) می تواند مشتریان و یا مشترکان شما محصولات شما را از نوع های مشابه تشخیص بدهند و عامل بسیار مهمی در ایجاد شناخت محصولات و خدمات شما و حتی با داشتن برند و مدارک لازم جهت اخذ وام از بانک ها درخواست داده شود. با ثبت برند تجاری شرکت اعتباری پیدا می کند که بانکها و موسسات مالی با اطمینان بیشتری وام و تسهیلات مورد تقاضا را به آن اختصاص می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید