مدارک لازم جهت ثبت برند – ثبتیکال

با ارائه هزینه های موردنیاز برای ثبت برند قادر خواهید بود وارد مرحله بعدی شوید. اگر مردم شما را از طریق یک سری ویژگی های شخصی و تخصصی خاص بشناسند، مطمئناً در صنعت خود صاحب نام و نشان شده و اعتبار کسب خواهید کرد. حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برسانند.در صورت پرداخت مبلغ ،طبق قانون ثبت علائم تجاری، پس از ثبت علامت ،شرکت حق انحصاری پیدا می کند که به موجب آن می توانید از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نمایید.چنانچه اگر تولید کننده ای بدون اجازه از نام تجاری شما استفاده کند می توانید از طریق مراجع قضائی اقدام نموده و خسارت سوء استفاده از نام تجاری خود را طلب کنید.بدین ترتیب ،حفاظت علائم تجاری مانع تلاش های متقلبان برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه ی خدمات نامرغوب می شود.ثبت برندهای محصولات تجاری همین طور برای مصرف کنندگان نیز شرایط سالمی را به وجود می آورد تا به دور از بازار سیاه اجناس تقلبی با خیالی آسوده و با آگاهی کامل ، در شرایطی منصفانه و سالم به انتخاب کالاهای مرغوب و مورد نیاز خود بپردازند، چرا که اگر رقیبان از علامت تجاری مشابه یا یکسان استفاده نمایند ، مشتریان را گمراه ساخته و با ارائه ی محصولی با کیفیت نازل و نا مرغوب ،هم مصرف کنندگان را متضرر ساخته و هم به سود شرکت لطمه خواهند زد و هم اعتبار و وجهه ی شرکت رابه طور جبران ناپذیری به خطر می اندازند.چالشی که امروزه کسب و کارهای ما با آن رو به رو هستند.

انتخاب نام برند

مدت اعتبار برندهایی که به ثبت می رسند ۱۰ سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه است و همچنین در پایان این مدت ۱۰ ساله، یک مهلت ۶ ماهه برای تمدید برند وجود دارد که مالک برند برای حفظ آن باید حتما قبل پایان یافتن این مهلت ۶ ماهه، نسبت به تمدید آن اقدام کند و اگر اقدام به تمدید برند خود در این بازه زمانی نکند، هر شخصی که متقاضی این برند باشد، می تواند با طی کردن مراحل پیش گفته، برند فوق را به نام خود ثبت نماید . این فــــرم همچنین باید شامل لیست کالاها یا خدمات مرتبط طبق طبقه بندی بین المللی علائم تجاری باشد که علامت درخواستی، آنها را در برمیگیرد. ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند. همانطور که میدانید اعطای نمایندگی به یک شرکت یا شخص ثالث میتواند منبع درآمد جانبی برای شرکت ایجاد کند. با اینحال، بسیاری از کشورها برای آنچه که بعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیتهایی قائل شدهاند و عمومآ اجازه ثبت نشانهائی را میدهند که قابل روءیت هستند یا میتوان آنها را بصورت گراقیک نشان داد. ثبت علامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی شکل و شمایل کار شما را نشان می دهد. This was created by GSA Content Generator DEMO.

انتخاب اسم برند

تعداد روز افزون کشورها اجازه میدهند شکلهائی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبودهاند نیز ثبت شوند کانند رنگها، علائم سه بعدی (شکل یا بستهبندی کالاها)، نشانهای قابل شنیدن (صداها) یا نشانهای قابل استشمام (بوها). ۴- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است. بله. در هر صورتی جواز یا پروانه باید موجود باشد. وفق ماده ۱۲۴ و ۱۲۵ آییننامه اجرایی هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض داشته باشد باید ظرف مهلت ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۰ این آییننامه اعتراض خود را در دو نسخه مبنی بر عدم رعایت مفاد بندهای (الف) و (ب) ماده ۳۰ و ماده ۳۲ قانون به مرجع ثبت تسلیم نماید. هرگاه اعتراض معترض مبنی بر ادعای حق مالکیت نسبت به علامتی باشد که اظهارنامه ثبت آن تسلیم مرجع ثبت و آگهی شده است، در صورتی که علامت قبلاً به نام او ثبت نشده است، باید همزمان با اعتراض، برای علامت خود، مطابق قانون و این آییننامه تقاضای ثبت کرده و حق ثبت اظهارنامه و علامت برحسب طبقات و تمام مخارج مربوط به آن را تأدیه نماید.

ثبت علائم تجاری

ثبت قانونی یک نام تجاری ، برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و باعث حفاظت از آن در برابر سوء استفاده کنندگان و متقلبان و تقلید کنندگان از برند می شود. به طور کلی برند یا نام تجاری به دو صورت لاتین و غیر لاتین استفاده می شود. علاوه بر این، ممکن است فردی هنوز تقاضای ثبت برند خود را نکرده باشد و پیش از او شخص دیگری بخواهد همان نام یا نشان یا عنوان را ثبت کند. اما در مورد ثبت علامت تجاری قضیه کاملاً متفاوت می باشد زیرا بر خلاف اداره ثبت شرکت ها که در تمام شهرهای ایران وجود دارد، اداره مالکیت معنوی که وظیفه و مسئولیت اموری از قبیل ثبت علائم تجاری، ثبت طرح های صنعتی و ثبت اختراعات را بر عهده دارد، فقط در شهر تهران مستقر می باشد و تمامی اظهارنامه های مربوط به موارد مذکور از سراسر ایران به این اداره ارسال می شود و با توجه به تعداد کارشناسان محدودی که این اداره دارد، طبیعتاً فرصت بررسی سریع، دقیق و فنی اظهارنامه های ارسالی در زمان اندک وجود ندارد و با توجه به حجم انبوه اظهارنامه های واصل شده به اداره مالکیت معنوی، صف و نوبت بررسی تشکیل می شود و همین صف و نوبت است که دلیل اصلی طولانی تر شدن پروسه ثبت برند به نسبت ثبت شرکت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید