مراحل ثبت برند در ایران و مدارک موردنیاز آن چیست؟

ثبت علائم تجاری به موجب قانون اختیاری است، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید.با این وجود، علایم تجاری باید ثبت شوند تا شخص دارای حق انحصاری شود. ۴ چنانچه موضوع مهم توجه کنید که یک مجموعه کاری چه مواردی را که بعد از. پس از انتخاب نام مناسب نوبت به تکمیل مدارک به جهت ثبت علامت تجاری است، یک علامت تجاری میتواند هم به صورت حقوقی و هم به صورت حقیقی به ثبت برسد. پس از اینکه مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری را آماده کردید؛ نوبت به مراحل بعدی می رسد. برای انجام این کار همچنین مدارکی مورد نیاز است. این موضوعی است که شاید دارندگان برند از آن بی خبر باشند. اگر برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. بنابراین، با توجه به تعداد طبقه ای که برای ثبت کردن برند خود انتخاب می نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید ، هزینه ثبت برند متغیر خواهد بود. شما می توانید در بخش جستجوی برند سایت اداره مالکیت معنوی شخصا اقدام نمایید اما این فرآیند را می توانید با کمی تجربه همکاران ما بهتر به انجام برسانید.

انتخاب اسم برند

در این مرحله مجددا آگهی رسمی در روزنامه رسمی منتشر می شود و پس از انتشار سند علائم تجاری ( گواهی ثبت ) صادر و به مالک برند تحویل داده می شود . کارشناسان و مشاوران ثبت شرکت فکر برتر، با دارا بودن چندین دهه سابقه ی درخشان در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند می توانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند. به این ترتیب باید بگوییم که نمی توانیم هزینه ثبت یک برند را به طور دقیق بیان کنیم. در این پایگاه اینترنتی، یک لینک ثبت نام وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کرد. امروزه اکثریت تجارو فعالین اقتصادی به اهمیت استفاده از علائم تجاری به منظور تمایز دادن محصولات و خدماتشان پی بردهاند، اما بسیاری از این افراد هنوز متوجه اهمیت حمایت ازعلائم تجاری از طریق ثبت نمی باشند. گزینش و دانشمندان و کاشفان و شعرای معاصر استفاده نشود و قدرت اجتماعی بالایی داشته باشد. This article has been written by GSA Content Generator Demoversion.

انتخاب نام برند

۶ باعث فریب افکار عمومی نشود. این نوع نام روش خلاقانه ای در ایجاد ارتباط معنایی با ایده پشت اسم محسوب می شود که باعث ماندگاری نام در ذهن مشتری می شود. برند همانطور که گفته شد باید به گونه ای انتخاب شود که پیام خود را به مشتری و یا مصرف کننده به خوبی نشان دهد . برند یک نام تجاری، علامت یا نشانی است که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده و متمایز کردن این کالا ها یا خدمات رقبا به کار می رود. علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از طرف اشخاص ذی نفع به عمل نیاید اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده و گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید. روز شروع سال تجاوز نماید و سپس کلید «حذف سرمایه» را کلیک می نماییم و. در صورت عدم تمکین متقاضی، مرجع ثبت مراتب را ظرف ۱۰ روز به معترض ابلاغ کرده و وی از این تاریخ ۲۰ روز مهلت دارد که اعتراض خود را از طریق مرجع ثبت تسلیم کمیسیون موضوع ماده ۱۷۰ این آییننامه نماید.

در ماده ۷۵ متخلفین از ماده ۶۴ که در بستر مبادلات الکترونیکی به منظور رقابت، منفعت یا ورود خسارت به بنگاههای تجاری، صنعتی، اقتصادی و خدماتی، با نقض حقوق قراردادهای استخدامی مبنی بر عدم افشای اسرار شغلی و یا دستیابی غیرمجاز ، اسرار تجاری آن را برای خود تحصیل نموده یا برای اشخاص ثالث افشا نماید به حبس از شش ماه تا دوسال و نیم و جزای نقدی معادل ۵۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد و برای تخلف از علائم تجاری با شرایط ماده ۶۶ ، ۱ تا ۳ سال حبس و جزای نقدی از ۲۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. در واقع برند اسم یا عنوانی است که معرفی کننده شخص حقیقی یا حقوقی می باشد و سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می گردد. در جدول ذیل هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت کردن برند برای شخص حقوقی به صورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می توانید از هزینه های مربوطه به صورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید ، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی فکر برتر پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید