مراحل ثبت تغییرات شرکت

+ آیا می توانم در یک شرکت به عنوان مدیر عامل و در شرکت دیگری به عنوان عضوی از هیئت مدیره حضور داشته باشم؟بله ازین جهت ممنوعیت دو شغله بودن در شرکت های سهامی وجود ندارد. در شرکت با مسئولیت محدود انتقال سهم الشرکه به موجب سند رسمی انجام می شود. ۷-شرکایی که از شرکت خارج می شوند بایستی با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر در اداره ثبت شرکت ها حضور یافته و ذیل دفاتر ثبت را امضاء نمایند. در مرحله بعد مراحل ثبت دستورات جلسه که در صورتجلسه تنظیم شده عینا درسامانه اداره ثبت شرکتها وارد می شود. مثلا موسسه ای با فعالیت حج و زیارت دارید که قطعا از طرف سازمان حج مجوز ثبت شرکت دریافت کرده است.تغییراتی که در این موسسه انجام می گیرد، باید توسط سازمان حج و زیارت مورد تایید قرار گرفته و مدرک جواز آن در پرونده باشد. تغییراتی که صورت می گیرد اما نیازی به ثبت آن ها در مرجع اداره ثبت شرکت ها نیست.

تغییرات شرکت

در صورتجلسه تغییرات با توجه به نوع تغییرات انجام شده در شرکت، باید صورت جلسه ای تنظیم گردد و به مرجع ثبتی ارائه گردد. مرجع ثبتی طی بررسی های صورت گرفته و تطابق تغییر با قوانین مصوبه شرکت ها و مطلابقت آن با پرونده ی اصلی در صورت عدم نقص پرونده و اصولی بودن و قانونی بودن تغییرات شرکت، آگهی تغییرات ثبتی را برای انتشار در روزنامه ی رسمی و محلی صادر می کند. برای ثبت تغییرات شرکت بهتر است که از مشاور حقوقی و وکیل شرکت کمک گرفته شود و تغییرات به او واگذار گردد. ثبت تغییرات شرکت موضوعی است که سازمان ها می بایست نسبت به قوانین و مقررات آن آگاهی کامل داشته باشند چون در صورت لزوم تمامی شرکت ها ناچار به انجام تغییراتی در ساختار درونی خود می شوند. همان طور که روزی یک شرکت ایجاد می شود ممکن است روزی هم برسد که بنا به دلایلی منحل شود.

میزان فروش محصول استراتژیک در فولاژ

۶– در صورتی که محل افزایش سرمایه غیرنقدی می باشد ارائه تقویم سرمایه غیر نقد به امضاء کلیه شرکاء. ۵- درصورتی که جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده ارائه اصل اگهی دعوت مطابق اساسنامه شرکت الزامی می باشد. ۴-در صورتی که مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد ارائه اصل آگهی دعوت الزامی می باشد. برای آشنایی بیشتر با مبحث شرکت ها میتوانید مقاله ثبت شرکت ، مالیات شرکت و بیمه شرکترا مطالعه کنید. ۳-چنانچه تعداد شرکاء ۱۲ نفر یا بیشتر باشد بایستی نسبت به انتخاب هیات نظار اقدام و نام اعضای هیات نظار در صدر صورت جلسه تنظیمی درج شود. البته ممکن است روزنامه کثیر الانتشار نیز طی صورتجلسه ای تغییر یابد که لازم است ثبت شده و در روزنامه رسمی منتشرگردد.

برای انتخاب نام برای اینکه سهولت بیشتری برای ثبت نام شرکت داشته باشید باید از اسامی three سیلابه همراه با اسم خاص استفاده نمایید و درنظر داشته باشید اسامی مانند بازرگانی –صنعتی- تجارت و… شامل اسم خاص نمی باشند و صرفا تعریف شرکت می باشند . شرکت ها در بسیاری از موارد نیاز دارند در اطلاعات ثبت شده در زمان تاسیس شرکت تغییراتی اعمال کنند که کاری تخصصی و زمانبر است. تمامی اعضا نسبت به فعالیت‌های شرکت یا مؤسسه مسئول هستند و تغییرات شرکت در عین حال از حقوق قانونی خود بهره‌مند هستند. امکان شرکت در مناقصات و مزایده‌ها، دریافت وام و اعتبارات، و گسترش تجارت به شهرها و کشورهای مختلف، از دیگر مزایای ثبت قانونی است. تنظیم صورتجلسه که به امضای اعضای هیات مدیره و امضای خریداران و فروشندگان سهام رسیده باشد. چنانچه شرکا اصالتاَ یا ولایتاَ زیر صورتجلسه را امضاء نمایند قید عنوان الزامی است و اگر وکالتا به امضا برسانند وکالت رسمی با تصویر برابر اصل باید ارائه گردد.

مراحل تغییر نام و تغییر موضوع شرکت سهامی خاص

۲-ارائه لیست شرکاء و میزان سهم الشرکه آنها (قبل و بعد از کاهش سرمایه ) با امضاء کلیه شرکاء . ۳-در مرحله سوم باید نوع تصمیم جلسه را تعیین نموده و سپس گزینه افزودن تصمیم جلسه را انتخاب نمایید. برای اطلاع از این هزینه های دولتی می توانید از کارشناسان و مشاوران مجتمع پایش اطلاعات لازم را کسب نمایید . ۴٫برگزیدن هیأت نظارت در صورتی که تعداد شرکا از ۱۲ نفر بیشتر باشد. مضاف بر آن،با عدم انتشار مواردی که نظامنامه برعهده مدیران گذاشته است،اشخاص ثالث می توانند تأثیر تغییرات را نادیده بگیرند.

  • برای جلوگیری از سردرگمی به جهت پیچیدگی سامانه ثبت شرکت‌ها، پیشنهاد می‌کنیم از سامانه ثبت‌یار، استفاده نمایید.
  • البته چون مدیر تصفیه پس از انحلال شرکت جانشین هیات مدیره می‌شود، لازم است که دفاتر و اسناد دارایی شرکت، تحویل مدیر تصفیه شود.
  • تعیین روزنامۀ کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.
  • زیرا اگر دچار خسارت شوند باید خودشان این خسارت را پرداخت نمایند.
  • و- و در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

misc