مطالعه تطبیقی شرایط ثبت علامت تجاری

انتخاب اسم برند ماده۱۵۲ ـ اظهارنامه ثبت بین المللی علامت در فرم رسمی و حسب مورد به زبان های تعیین شده، در سه نسخه تهیه و تسلیم مرجع ثبت خواهد شد. تبصره ـ اظهارنامه ثبت بین المللی توسط مرجع ثبت و متقاضی امضاء می شود. در صورت عدم تمکین متقاضی، مرجع ثبت مراتب را ظرف ۱۰ روز به معترض ابلاغ کرده و وی از این تاریخ ۲۰ روز مهلت دارد که اعتراض خود را از طریق مرجع ثبت تسلیم کمیسیون موضوع ماده ۱۷۰ این آییننامه نماید. متقاضی میتواند تا قبل از انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۰ این آییننامه ضمن درخواست کتبی از مرجع ثبت نسبت به اصلاح نشانی، تغییر نماینده قانونی و کاهش کالاها و خدمات موضوع علامت اقدام نماید. پس از آن، متقاضی باید با همراه داشتن این مدرک چاپی و همچنین مدارک احراز هویت، بهصورت حضوری به ساختمان مجاور مرکز مالکیت معنوی قسمت پاسخگویی مراجعه کند.پس از گذراندن مراحل تایید هویت متقاضی و همچنین تایید حساب کاربری، میتوانید برای ارائهی اظهارنامهی ثبت علامت تجاری، از طریق همان وبسایت قبلی و با ورود به حساب کاربری، اقدام کنید.پس از ورود به پرتال و تایید تعهدنامهی آن، باید نوع عملیات خود را انتخاب کنید. بعد از دریافت آگهی در روزنامه رسمی ثبت نام به عمل می آیدو برای آگهی ۱۰ ساله برند اقدام می شود .

ثبت برند تجاری

ثبت علامت قانونگذار از ماده ۳۰ به بعد قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی وعلائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ به بیان تعریف، شرایط ثبت، شیوه ثبت و نحوهی اعتراض به ثبت علامت تجاری و نیز چگونگی ابطال علامت ثبت شده، پرداخته است. در بند الف ماده ۳۰ قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ علامت تجاری این گونه تعریف شده است : علامت تجاری یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاهای اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد . عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تأسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزای آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان مربوطه اجازه استفاده از آن صادر شود. This data was created by GSA Content Generator Demoversion!

مدارک ثبت برند

در صورت احراز مطابقت مشخصات و پس از پرداخت هزینه های مقرر طبق موافقت نامه و پروتکل مادرید توسط متقاضی، مرجع ثبت اظهارنامه ثبت بین المللی را در دفتر ثبت اظهارنامه وارد و برروی هریک از نسخ اظهارنامه تاریخ دریافت و شماره آن را قید نموده و با امضاء آن، نسخه اول اظهارنامه را که حاوی اعلامیه مذکور در آیین نامه مشترک می باشد به متقاضی جهت ارسال به دفتر بین المللی تسلیم می نماید. مراجع قضایی موظفند نسبت به قبول تقاضای مذکور موافقت نمایند و میتوانند قبل از صدور قرارهای مزبور از متقاضی تضمین کافی بخواهند. ماده ۶ قانون ثبت علایم تجاری اداره ثبت علایم را شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران می شمارد و به این ترتیب اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی قادر است تصمیماتی راجع به قبول یا رد علایم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان اتخاذ کند . مدت زمان گواهی ۱۰ ساله علامت تجاری قابل تمدید است و شرکت ها می توانند با پرداخت هزینه مربوطه به مراجع قانونی برند مورد نظر را برای شرکت خود تمدید کنند. نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

البته به صورت کلی کارکرد لوگو این است که مفاهیم و احساساتی را به بیننده و مخاطب یک برند منتقل کند و هرچه در انتقال مفاهیم و احساسات خوشایند و مثبت موفق تر عمل کند ماندگارتر نیز خواهد بود. مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدأ جغرافیایی کالا ها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند. ماده۱۶۰ ـ هرگاه مالک علامت ثبت شده در ایران متعاقباً ثبت بین المللی همان علامت که در ایران نیز مشمول حمایت است را کسب کند، ثبت بین المللی آن علامت بنابه درخواست و اعراض متقاضی از مالکیت علامت ثبت شده در ایران، جایگزین ثبت در ایران می گردد، مشروط بر اینکه تمامی کالاها و خدمات موضوع علامت ثبت شده در ایران در فهرست کالاها و خدمات مشمول ثبت بین المللی نیز باشد. ماده۱۵۸ ـ متقاضی ثبت بین المللی علامت، در صورت رد پذیرش اظهارنامه یا اعتراض به تقاضای ثبت، می تواند اعتراض خود را در چارچوب مواد ۱۲۱، ۱۲۴ و ۱۲۵ این آیین نامه تسلیم کمیسیون موضوع ماده ۱۷۰ این آئین نامه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید