مقاله ثبت علامت تجاری و حق استفاده ی انحصاری (با نگرشی تطبیقی)

یکی دیگر از طلایی ترین نکات مراحل ثبت برند این است که باید پس از تهیه مدارک مورد نیاز به سایت مالکیت معنوی مراجعه کرده و اظهارنامه مربوط به درخواست ثبت علامت تجاری را در این سایت تکمیل کنید. بنابراین در این قسمت نکات طلایی و مهم در رابطه با هر مرحله را به طور مختصر توضیح می دهیم. است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز میشود. ساخت اسم برند انتزاعی نیازمند زمان و سرمایه گذاری فراوانی است تا آن نام بتواند محصول شما را انعکاس دهد و با مخاطبتان ارتباط برقرار کند. قبل از توضیح در رابطه با آموزش گام به گام ثبت برند، ابتدا تعریف مختصری از برند خواهیم گفت. مراحل ثبت علائم به این صورت توصیف می شود: در قدم اول اسمی مناسب که بتواند محصولات تجاری مورد نظر را تعریف کند انتخاب کرده و بعد مطمئن می شوید که این نام قبلا توسط فرد دیگری به کار برده نشده باشد. پس قبل از اینکه دل به ثبت برند انتخابی خود خوش کنید باید اول مطمئن شوید که این برند از آن کس دیگری نیست.

ثبت علائم تجاری

کپی از کارت بازرگانی در صورتی که در طراحی برند خود از حروف لاتین استفاده کرده باشید. در ادامه با کارمنتو همراه باشید تا به صورت قدم به قدم مراحل ثبت برند را به شما آموزش دهیم. ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. عملیات در نظر گرفته شده در سامانه ۴ نوع است که اظهارنامه جدید، اعتراض، اضافه کردن کالا به اظهارنامه و تغییر علامت را شامل میشود. اگر شرکتی درخواست باطل کردن علامت تجاری موسسه دیگری را توسط سبق استفاده داشته باشد؛ فرد ذینفع باید ضمن درخواست ابطال این علامت، تقاضای ثبت آن به نام خود را ارائه دهد. توجه بهاین ماده نشانگر این است که، اولا: ثبت کردن علامت موجب ایجاد حقی برای متقاضی یا ثبت کننده آن میباشد، از این حق، به حق مالکیت علامت تجاری یاد می شود. توجه داشته باشید که، ثبت برند هیچ ارتباط مستقیمی با پرداخت مالیات و عوارض دارایی ندارد. توجه داشته باشید که از آخرین تغییرات شرکت بیش از دو سال نگذشته باشد. Content was generated by GSA Content Generator DEMO.

از آنجایی که ثبت علامت تجاری برای شرکت ها به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام می شود؛ باید بدانید که مدارک این دو نوع ثبت با یکدیگر متفاوت است. طوفان فکری, پالایش و آزمایش,فرایند هایی هستند که در طول انتخاب این دو موضوع به کار گرفته می شوند. ۲٫واژه هایی که به نوعی برندها را توصیف کندبه تنهایی قابلیت ثبت ندارد. سپس برگه ای نمایش داده خواهد شد که باید پرینت آن را به اداره مالکیت ارائه دهید. اما اولین قدمهایی که باید برای ثبت برند بردارید چیست؟ برند میتواند فقط شامل نام باشد؛ اما معمولاً برندها در کنار نام، یک شکل یا لوگوی خاص هم دارند. توضیح آنکه ، به ثبت رسانیدن کلمات یا عباراتی که ایجاد وهم و خیال و گمان نماید که این تجارتخانه وابسته به یکی از مقام های رسمی است مثل اینکه مسئول یا رئیس فلان موسسه دولتی هم در آن سهیم است ( وزیر ، استاندار و غیره ) و یا اینکه این علامت این ذهنیت و تصور را در بین مردم ایجاد می نماید که این تجارتخانه یا شرکت وابسته به یکی از وزارتخانه ها و یا سایر سازمان ها و موسسات دولتی است مجاز نمی باشد. البته مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. Data has been created by GSA Content Generator Demoversion.

متقاضیان خارجی که در اجرای مقررات کنوانسیون پاریس، تقاضای خود را مستقیماَ تسلیم مرجع ثبت ( اداره ثبت علائم مالکیت صنعتی ) می نمایند، می بایست معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده در جدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی بپردازند. کلمات و یا عباراتی که توهم انتساب به مقامات رسمی کشور را فراهم کنند. چنانچه نام درخواستی شما مورد تایید قرار بگیرد آگهی تقاضا یا همان آگهی ۳۰ روزه آن صادر میشود. مراحل نهایی ثبت، شامل چاپ آگهی و مهلت ۳۰ روزه برای عموم مردم است. در نهایت در صورتی که تمامی موارد مورد تایید کارشناس باشد، پیام صدور آگهی نوبت اول(تقاضای ثبت)برای متقاضی ارسال میشود. را مطالعه کنید، که به صورت کامل در مورد تمامی نکاتی که باید در راجع به ثبت برند بدانید صحبت شده و یا میتوانید سوالات و نیاز های خود را در این زمینه با مشاوران و متخصصان کارمنتو در صفحه مشاوره ثبت برند در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید