چگونگی ثبت برند جهانی – مشاوران

شایان ذکر است ، با توجه به جدول طبقه بندی کالا ، هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود، شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند،با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد. شما باید یک اسم انتخاب کنید که با توجه به رشته فعالیتتان به محض اینکه مخاطب آن اسم را می بیند خدمات و محصولات شما در ذهنش تداعی کند. اگر شما علامت تجاری خود را برای کالا، خدمات و یا اختراع بصورت منطقه ای ثبت کنید، محدوده مورد حمایت آن فقط در آن منطقه است و اگر بخواهید در منطقه ای دیگر آن را ارائه دهید باید مجددا ثبت علامت تجاری خود را انجام دهید، به عنوان مثال در ایران فقط از علامت های تجاری که در ایران به ثبت رسیده است حمایت خواهد شد درنتیجه علامت های تجاری که در سایر کشورها ثبت شده باشند پشتیبانی نمی شوند. دعاوی علامت تجاری یکی از تخصصی ترین دعاوی قابل طرح در محاکم می باشد چرا که در کتب دانشگاهی هیچگونه آموزشی در این خصوص صورت نمی پذیرد و در حرفه وکالت نیز به جهت خاص بودن این حوزه و رایج نبودن پرونده های این حوزه همکاران وکیل تمایلی به فعالیت در این حوزه از خود نشان نمی دهند. This data has been written with the help of GSA Content Generator Demoversion.

اسم برند خاص

حمایت های انجام شده از علائم تجاری بین المللی سبب می شود جعل علائم تجاری، ارائه کالاها و خدمات نامرغوب به نام یک برند مرغوب قابل انجام نباشد و همچنین سبب رقابت سالم برای بهبود کیفیت در ارائه خدمات خواهد شد. منظور از علامت جمعی ، یک علامت یا نشان که نشان دهنده یک کالا یا خدمات که توسط اعضای درون شرکت ارائه می شود می باشد . نمادی تصویری که برای بیان کردن یک عبارت،موضوع یا القا نمودن یک موضوع و معرف یک شرکت،محصول،سایت یا وبلاگ و غیره است. چاپ آگهی مورد نظر در روزنامه رسمی و ارسال آن به آدرس شما ممکن است حدود یک هفته به طول میانجامد. پس از تکمیل کردن اطلاعات فوق، مدارک ذکر شده در سامانه بارگذاریشده و نهایتا اطلاعات وارد شده بازبینی و تایید میگردد سپس هزینه اظهارنامه پرداخت میگردد که بعد از این مرحله شماره اظهارنامه به شما اختصاص داده میشود. خدمتگزار با بیان اینکه در مدت حمایت قانونی از اختراع، استفاده از یک اختراع بدون اجازه مخترع و طبعا پرداخت مبلغ مورد توافق وی امکانپذیر نیست، افزود: برای حفظ حقوق مادی مخترع این محدودیت قابل توجیه است اما پس از سپری شدن مدتی که در قوانین کشورها متفاوت است، باید به این حمایت پایان داده شود تا از این اختراع بدون محدودیت در عرصه دانش و تکنولوژی و از جمله در سایر اختراعات استفاده شود.

وی افزود: البته برخلاف سایر حقوق فکری مانند اختراع، طرح صنعتی و حقالتالیف، اعتبار علامت تجاری بهطور متوالی قابل تمدید است، به این ترتیب که پس از انقضای مدت ۱۰ ساله، مالک علامت میتواند هر بار با پرداخت هزینه مقرر درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را کند. البته اگر مالک علامت ثبتشده، به مدت ۳ سال آن را شخصاً یا توسط شخصی که از طرف او مجاز است، مورد استفاده قرار ندهد هر ذینفعی میتواند لغو ثبت علامت را از دادگاه بخواهد، مگر اینکه عدم استفاده از علامت ناشی از قوه قهریه بوده باشد که در این صورت ثبت علامت لغو نخواهد شد. پس از تکمیل مدارک و تایید آن توسط کارشناس مرتبط در حوزه علامت تجاری، با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی به آدرس www.iripo.ssaa.ir، پرتالی جهت انجام امور مرتبط با مالکیت معنوی و ثبت علامت ایجاد میگردد که جهت فعال شدن کاربری پرتال نیاز به تایید محضری نیز میباشد. Data was created by GSA Content Generator DEMO.

مراحل ثبت برند

نکته اصلی در مثبت نمودن این ذهنیت، مدیریت ویژگیهایی است که بدان ها شهرت یافته ایم (تحویل کالا، کیفیت کالا، رفتار کارکنان، خدمات پس از فروش و غیره) و این همان چیزی است که یک نام تجاری را خلق می کند. درصورت اتمام تاریخ تمدید ، یک مهلت ارفاقی شش ماهه از طرف قانون گزار تعیین شده است و به هزینه تمدید جریمه تاخیر نیز تعلق میگیرد. ۴-اشخاص حقوقی باید یک معرفی نامه با سربرگ شرکت تنظیم کنند که در آن مهر و امضای مدیران و دارندگان حق امضا باشد ۵-همچنین مهر شرکت نیز باید در معرفی نامه موجود باشد. در ثبت لوگو و برند قبل از اینکه لوگوی خود را طراحی نمایید، نامی را که برای برند خود انتخاب کرده اید را استعلام نمایید، زیرا اگر بدون استعلام نام نشان و علامت تجاری خود اقدام به طراحی لوگو نمایید، ممکن است زحمات شما هدر رود، زیرا ممکن است در صنف شما برندی با این نام درج شده باشد و امکان ثبت نشان و علامت شما با نامی که انتخاب کرده اید وجود نداشته باشد. ۵٫ پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید. حقوق ناشی از ثبت علامت، اقدامات مربوط به کالاها و خدماتی را که توسط مالک علامت یا با موافقت او به کشور وارد و در بازار ایران عرضه میگردد، شامل نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید