ثبت علائم تجاری درثبت شرکت و ثبت برند در رهام ثبت

مدارک ثبت برند اعتراض قبل از ثبت برند باید در ظرف ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی مربوط به تقاضای ثبت علامت به عمل آید. طبق بند د ماده ۴۰ قانون فوق الذکر، مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. ثبت بین المللی علامت مستلزم تسلیم اظهار نامه به مرجع ثبت است. مدارک فوق به وسیله ی مسئول اداره رسیدگی اولیه شده و برای تادیه هزینه ثبت اظهار نامه ، درخواست کننده به حسابداری اداره راهنمایی می گردد و کارشناس انتخاب خواهد شد. لذا امکان ثبت درخواست هایی که هزینه ی مربوطه در بانک پرداخت شده باشد وجود ندارد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه تعیین شده، قابل تمدید است. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می شود. پس از انتشار آگهی مزبور ، چنانچه هر شخصی نسبت به ثبت علامت معترض باشد ، می تواند اعتراض خود را بیان نماید. علامت جمعی به معنای هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

اسم برند خاص

اسم برند خاص علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که قادر باشد کالا ها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز کند. علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. تصمیم کمیسیون بر اساس ماده ۱۷۲ این آییننامه قابل اعتراض در عدلیه صالح تعیین شده در ماده ۵۹ قانون است. این ترتیب می بایست درباره مورادی رعایت گردد که اعتراض معترض حاکی ادعای داشتن بعضی حقوق، به جز حق مالکیت، نسبت به علامتی باشد که اظهارنامه ثبت آن به اداره ثبت ارائه شده اما تاکنون در ایران ثبت نگردیده است، مگر اینکه علامت را به صورت قانونی نتوان به ثبت رساند. متقاضی موظف است از زمان ابلاغ اعتراض نامه،جواب کتبی خویش را طی بیست روز جهت اعتراض وارد شده به اداره ثبت تقدیم کند. حقوق ناشی از ثبت علامت، اقدامات مربوط به کالاها و خدماتی را که توسط مالک علامت یا با موافقت او به کشور وارد و در بازار ایران عرضه می گردد، شامل نمی شود. تبصره۱ـ دادسرا میتواند رأساً دستور توقیف کالاهای دارای علامت تقلبی، اعم از اینکه وارد چرخه تجاری شده یا نشده باشند، را صادر نماید. برند حق انحصاری اشخاص حقیقی و یا حقوقی است که ان را به ثبت رسانده باشند و استفاده از این برند یا علامت تجاری فقط منحصر به خود انها می باشد مگر اینکه به دلایل اقتصادی و یا مصلحتی فرد صاحب برند تمایل داشته باشد برند و علامت خود را با توافقنامه ای به فرد دیگری واگذار و یا حق استفاده از ان را به دیگران بدهد.

یکی از دلایل این سوال اختلاف بسیار زیاد بین زمان لازم برای ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری است، چراکه پروسه زمانی ثبت شرکت در مجموع معمولاً کمتر از ۱۰ روز است. چنانچه معترض جهت رفع نقص اقدام ننماید ، اعتراض او بلا اثر می ماند و گویی اصلا اعتراضی صورت نگرفته است . تبصره ۲- اگر اعتراض در کمیسیون مورد پذیرش قرار نگرد، مبالغ رسیدگی به اعتراض،قابل بازگشت نمی باشند. چنانچه متقاضی به صورت کتبی به اعتراض معترض را بپذیرد، تقاضای وی جهت ثبت علامت تجاری بازگردانده شده محسوب می شود. ۷- ثبت برند ابزار مناسبی جهت بازاریابی محصولات است و برای شرکت ها شهرت ایجاد می کند. در این شرایط، اگر بخواهیم کاری موثر انجام دهیم و محصولات و کالا های خود را به دیگران هم معرفی کنیم، برند ها فرصتی مناسب جهت اثر بخش کردن، متمایز و ماندگار نمودن کالاها و محصولات به دست می دهند که از این فرصت می توان به بهترین شکل برای اهداف بازاریابی و موفقیت یک سازمان استفاده نمود. علامت جمعی: گروه خاصی که کالا یا خدمات و محصولات را در هر جای کشور یا منطقه ای که به تولید آن کالا یا خدمت می پردازند، معرفی می کند.

مراحل ثبت برند

هر واژه، حرف یا حروف، ارقام، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا آمیزه ای از آنها که برای معرفی کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری به حساب می آید. در ابتدا فرد متقاضی لازم است اظهارنامه علائم تجاری را تحویل اداره ثبت شرکت ها نموده و از قبل، مدارک الزامی اسکن شده فوق را که مورد نیاز برای ثبت برند است، آماده نماید تا در هر مرحله از فرایند، مدارک براحتی و در جای مناسب الصاق شده و بارگذاری آنها بدون فوت وقت به انجام برسد. تبصره۲ـ درج مراتب فوق پس از تکمیل باید به امضاء مالک علامت یا نماینده قانونی وی و همچنین رئیس اداره ثبت علائم تجاری برسد. در واقع این موفقیت زمانی تحقق می یابد که نتیجه آن به دست مشتری نیز برسد. ایده پردازی و روابط عمومی بالا که باعث برگشت دوباره و دائمی شدن مشتری می شود . اسامی عام را نمی توان به عنوان نام علامت تجاری انتخاب کرد؛ چون این نوع کلمات جنبه عمومی دارند و نمی توانند مختص نوع به خصوصی از کالا باشند.

ثبت برند تجاری

This post has been created with the help of GSA Content Generator Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید