ثبت علامت تجاری

انتخاب اسم برند با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد. بعد از این مرحله، در دو نوبت باید آگهی جهت ثبت برند منتشر شود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری جهت آگهی نوبت اول و ۲٫۵ ماه جهت دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان لازم است. در این نشست با توجه به طولانی بودن زمان ثبت علامت تجاری برای فعالین اقتصادی و رشد غیرمتناسب تعداد متقاضیان ثبت علائم تجاری نسبت به وضعیت کسب و کار و بنگاههای فعال در کشور، موضوع اصلاح فرایند ثبت علامت تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در راستای تسریع و تسهیل فرایند ثبت علامت تجاری به منظور تحقق شعار سال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (مرکز مالکیت معنوی) مکلف شد با برقراری ارتباط سیستمی با دستگاههای ذیربط، تقاضای ثبت علامت تجاری متقاضیان را از طریق مسیر سبز حداکثر ظرف مدت زمان ۴۵ روز تا مرحله «صدور آگهی نوبت اول (تقاضای ثبت) و یا اخطار رد» مورد رسیدگی قرار دهد.

ثبت علامت تجاری

ثبت برند تجاری آگهی دوم معمولاً با داشتن شماره ثبت علامت تجاری همراه خواهد بود. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار میگیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود. ۶ – اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند. این مرحله دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که در صورت وجود مشابهت، تقاضای شما رد خواهد شد. در این مرحله باید مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی خانگی خود را آماده کنید. علاوه بر این ثبت برند مواد غذایی خانگی، امکان یافتن مشتریانی دائمی را در این بازارها بیشتر میکند، زیرا اعتماد به یک برند ثبت شده به همراه کیفیت محصولات آن به سرعت شکل میگیرد. اشخاص دیگر بر این باورند که اسم های خلاقانه و ابداعانه بیشتر در ذهن باقی می ماند و برخی بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند. بر اساس ماده ۴۱، هر ذی نفع میتواند از دادگاه ابطال ثبت علامت را درخواست نماید. به محض تسلیم اظهارنامه تقاضای ثبت علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی، هر ذینفع میتواند از دادگاه خاص (شعب خاص دادگاه عمومی تهران) ابطال ثبت علامت را درخواست کند. اصطلاحات عمومی توسط قانون علامت تجاری محافظت نمیشوند، زیرا آنها به راحتی برای شناسایی یک محصول خاص، مفید هستند.

مدارک ثبت برند

هزینه حق الثبت که حداقل ۱۲۰ هزار تومان برای یک طبقه می باشد که به ازای افزایش طبقات این هزینه هم افزایش می باید. طبقه ۱۷ – لاستیک، کائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، میکا (سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشدهاند؛ پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها؛ مواد بستهبندی، درپوشگذاری، انسداد و عایقبندی؛ لولههای قابل ارتجاع غیرفلزی. آیا استفاده از هر نام و نشانی برای ثبت برند جایز است؟ استعلام برند بدین معناست که شما میبایست استعلام نمایید که آیا مشابه برند مورد نظر شما تا کنون ثبت گشته است و یا خیر. علامت تجاری معروف، مشابه یا مشهور به علامتی گفته می­شود که در ایران شناخته شده و مطرح باشد. برای ثبت برند، متقاضیان چه شخص حقیقی باشند و چه شخص حقوقی (موسسات و شرکتها)، موظف هستند فرآیند ثبت برند جواهرات و زیورآلات را از طریق مرکز مالکیت معنوی، مرجع اصلی ثبت برند و علامت تجاری، اقدام کنند.

انتخاب نام برند

زمانی که شخص یا شرکتی از برند تجاری ثبت شده شما برای نام گذاری محصولات یا خدمات خود استفاده کند، قوانین فرد مورد نظر را موظف و پرداخت جریمه خواهند کرد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد. طبقه ۲۳ – انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی. باید حتماً بنام خود ایشان باشد و در واقع مالک رسمی خط تلفن همراه ارائه شده باید لزوماً خود متقاضی ثبت برند باشد. در صورتی که برند سه بعدی طراحی شده است، ارائه تصویر گرافیکی شش زاویه ای آن نیز الزامی است. به عبارت سادهتر، لوگو یک نشانی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این دو طراحی شود. نام تجاری (برند) می تواند یک نام، اصطلاح، علامت، نشان، طرح، و یا ترکیبی از این ها باشد که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشندگان و متمایز کردن آن ها از رقبا استفاده شود. This article has been created with the help of GSA Content Generator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید