مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری

در قدم بعدی باید حساب کاربری شما به تایید برسد؛ برای تایید حساب کاری نیز سامانه یک اقرارنامه در اختیار شما قرار خواهد داد که باید آن را چاپ کرده و به یک دفتر اسناد رسمی ببرید و گواهی امضا دریافت نمایید. به طور کلی میتوان گفت ثبت برند، پس از ثبت شرکت، ضروریترین و مهمترین کاری است که باید توسط صاحبان کسب و کارهای مختلف انجام گیرد. بخاطر داشته باشید که مدت اعتبار برند و علایم تجاری نیز موضوع بسیار مهمی است که همواره باید در نظر گرفته شود. در این گام لازم است فردی که عنوان مالک برند مورد نظر را دارد اطلاعات و مشخصات فردی خود را در بخشهای مشخص شده وارد کند. اگر متقاضی یادداشت متقابل را بفرستد اداره رونوشت را در اختیار فرد ذینفع قرار داده و سپس تصمیم می گیرد که علامت تجاری را رد کند یا ثبت نماید. فرقی نمیکند دنبال چه نامی هستید اما این بار این شما نیستید که نام خود را انتخاب میکنید، بلکه شما زمینه فعالت خود را انتخاب میکنید، وقتی محور کسبوکار شما در اختیار این ابزار قرار گرفت، آنگاه با تجربهای که دارد و هوشی که برایش ساختهاند نامی میسازد که شاید شما آن را مناسب ببینید. This data has been written by GSA Content Generator Demoversion.

ثبت علائم تجاری

بسیاری از صاحبان کسبوکار و تاجران ایرانی برند خود را به ثبت قانونی نرساندهاند، در حالی که ثبت برند برای حفظ منافع مادی و معنوی نام تجاری شما ضروری است. برند شما لازم است توسط کارشناسان مربوطه، مورد تایید قرار بگیرد و سپس امکان ثبت آن فراهم گردد. باید بدانید که برای دستیابی به چه هدفی، به برند نیاز دارید و قرار است چه تمایز و یا تفاوتی را با دیگر رقبا برجسته سازید و به نمایش درآورید. پس از اینکه صاحبان برند، مدارک مورد نیاز و بخشهای مربوطه را در سامانه ثبت تکمیل نمودند، لازم است این مدارک، توسط کارشناسان مربوطه، مورد بررسی دقیق قرار بگیرند. لازم به ذکر است که ثبت برند تجاری، نیاز به پشت سر گذاشتن چند مرحله دارد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد برای ثبت برند مورد نظر، باید چند گام را طی کنید. اولین اقدام در ثبت برند، طراحی نام برند است.

مدارک ثبت برند

پس از انجام اقدامات مورد نیاز در گام قبلی، باید نام تجاری و لوگوی شرکت خود را به صورت اظهارنامه، به اداره ثبت علامت تجاری، ارسال کنید و سپس به تکمیل اظهار نامه اقدام نمایید. گاهی با ثبت علامتی تجاری در اداره ثبت موافقت می شود اما پس از انتشار آگهی ثبت علامت تجاری مزبور، فردی به ثبت علامت معترض می شود .چرا که مدعی می گردد که علامت مزبور اگر چه به نام دیگری ثبت شده است اما متعلق به اوست . ۷٫ استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر ۶ ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم کنند. در صورتی که متقاضی درخواست حق تقدم کرده باشد،هنگام تقاضای ثبت علامت باید درخواست خود را به همراه مدارکی که حاکی از این حق باشد،به مرجع ثبت تسلیم نماید. این برنامه بیش از یک میلیون قابلیت مفید دارد که هر روزه به آنها اضافه می شود.

برای انجام این کار همچنین مدارکی مورد نیاز است.

یکی از مهمترین اهداف نام برند میتواند ایجاد یک پیام واضح در ذهن مشتری باشد. برند باید چنان قوی طراحی و رسم شود که مشتری دچار سردرگمی نشود و قدرت تشخیص تفکیک علائم بر روی محصولات را داشته باشد. ۲- گام بعدی انتخاب نام و کلمه یا شکل و تصویری مناسب و یا ترکیبی از این دو برای علامت و یا همان ثبت لوگو شماست که این لوگو و نام و یا ترکیبی از آنها بایستی به گونه ای انتخاب شود که به راحتی در ذهن ماندگار و همچنین تناسب و همخوانی با خدمت یا محصولی که ارائه می نمایید داشته باشد. لازم به ذکر است که این اظهارنامه، برای ثبت برند و همچنین آینده شغلی شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. برای انجام این کار همچنین مدارکی مورد نیاز است. اما برای تعریف این قوانین لازم است بدانیم بهجای واژهٔ برند در مسائل حقوقی در ایران چه واژهای استفاده میشود. در این خصوص «کمال یدالهی» رئیس انجمن انجیر ایران به خبرگزاری «بازار» گفت: درست است که برای انجیر ارگانیک باید یک گواهی بین المللی گرفته شود اما الان در صنعت کشاورزی کشور استانداردها اختیاری است و لذا نمی توان انتظار داشت کشاورزان به دنبال گرفتن این گواهی ها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید