ثبت برند + مراحل کامل ثبت برند – گروه حقوقی و ثبتی آرشا

این مبلغ نیز همانند آگهی اول محاسبه میشود و به تعداد کاراکترها و ابعاد کادر وابسته است. این مبلغ با احتساب کلیه واریزیهای دولتی و هزینه آگهیها در روزنامه رسمی محاسبه شده است. یک نشان تجاری قابل ثبت باید دارای یک سری از ویژگیهای قانونی باشد تا بتواند در سازمان مربوطه ثبت شود. در واقع هر علامت یا اسمی که نشان دهد یک محصول خاص با دیگر کالاهای موجود در بازار تفاوت دارد، نشان تجاری است و برای قانونی شدن باید ثبت شود. اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا. متقاضیان ثبت برند در ایران باید به سامانه مرکز مالکیت معنوی کشور مراجعه نمایند. سپس حدود چهار هفته دیگر زمان میبرد تا گواهینامه ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. افرادی که به دنبال ثبت برند تجاری خود هستند باید از نشان تجاری استفاده کنند که تداعی کننده محصولات و خدمات یک شرکت یا موسسه نباشد. نشان تجاری طراحی شده باید به گونهای باشد که باعث خطا و اشتباه در بین استفاده کنندگان نشود. برای طراحی این نوع لوگو فرد باید مهارت لازم را داشته باشد تا به بهترین شکل آن را دیزاین نماید. Article was created by GSA Content Generator DEMO.

انتخاب اسم برند

یک نشان تجاری قابل ثبت باید دارای خلاقیت و نوآوری باشد. همچنین ثبت کردن نامهای توصیفی در مناطقی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده میکنند، بسیار سخت است. اسم معنی دار راحت تر در ذهن می ماند. این مساله را می توانیم با یک مثال ساده به شما نشان دهیم، زمانی که اسم اپل می آید ناخودآگاه شکل و شمایل لوگوی آن با سیب گاز گرفته به ذهن شما می رسد، یا این که نام گوگل می آید به همین ترتیب. این کار ممکن است کاری هیجان انگیز و درعین حال استرسآور باشد چون باید جایگاه ویژهای در ذهن مخاطبتان به جا بگذارید و در عین حال هدف و ایده طراح و یا بنیانگذار را به مخاطب منتقل کنید. ۱۱٫ برند باید به چندین صورت تلفظ شود. ثبت برند به نوعی حق استفاده از آن را منحصر به شرکت یا واحد خدماتی شما می کند. نشان تجاری انتخاب شده نباید تکراری و یا مشابه برند تجاری شرکتهای دیگر باشد. گفتنی است که هزینه ثبت لوگو و نشان تجاری لاتین تفاوتی با هزینه ثبت برند فارسی ندارد. گفتنی است که هزینه ثبت برند بینالمللی در سال ۱۴۰۰ به دلار محاسبه میشود و به تعداد کشورهایی بستگی دارد که اشخاص میخواهند برای آنها درخواست دهند.

اسم برند خاص

در واقع کاربران و استفاده کنندگان نشان تجاری باید در هنگام استفاده بتوانند به راحتی نشان تجاری ثبت شده را تشخیص دهند. نشان تجاری انتخاب شده توسط متقاضیان باید به صورت مشخص و متمایز باشد. ویژگیهای متعددی در نشان تجاری وجود دارد که متقاضیان با رعایت کردن آنها میتوانند طبق روال قانونی برند تجاری خود را ثبت کنند. موسسه ثبت نوول ، با بهره گیری از تیم متخصص ثبت شرکتها و برند در کشور در کم ترین زمان امورات ثبتی و حقوقی متقاضیان جهت ثبت شرکت و برند و علامت تجاری انجام خواهد داد . در نتیجه پس از گذشت این بازه زمانی، مالک برند باید برای تمدید آن اقدام نماید. افرادی که به دنبال ثبت نشان تجاری خود هستند باید به کلیه شرایط قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت نشان تجاری پایبند باشند تا درخواست ثبت شده مورد قبول واقع شود. در صورتی که اظهارنامه ثبت نشان تجاری دارای نقص باشد، مراتب به درخواست کننده ابلاغ میشود تا اقدامات اصلاحی صورت بگیرد. پیگیری پرونده و رفع نواقص آن و نیز پرداخت آنلاین هزینه ثبت برند و تمدید آن تنها از طریق همین سامانه انجام میشود.

انتخاب نام برند

ثبت برند مواد غذایی به صورت آنلاین در چند مرحله – مزایای. سیستم مادرید چه نقشی در ثبت برند بین المللی می دارد؟ درخواست ثبت نشان تجاری از طریق ارائه و تکمیل اظهارنامه ثبت برند تجاری قابل انجام است. علائم تجاری در ایران برای دورههایی دهساله به ثبت میرسند. این آگهی در روزنامه رسمی انتشار مییابد و سی روز برای اعتراض به آن فرصت داده میشود. ثانیاً در فرض سؤال چنانچه شخص الف علامت تجاری مشخصی را در اداره مالکیت صنعتی وفق مقررات قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ به ثبت رسانده باشد، طبق ماده ۳۱ این قانون «حق استفاده انحصاری» از علامت مذکور را دارد و با توجه به ماده ۶۶ قانون تجارت الکترونیکی مصوب ۱۳۸۲، استفاده از علائم تجاری به صورت «نام دامنه اینترنتی» درصورتی که موجب فریب و مشتبه شدن طرف به اصالت کالا و خدمات شود، ممنوع و متخلف به مجازات مقرر در این قانون (ماده ۷۶) محکوم خواهد شد؛ بنابراین در صورت استفاده شخص ب از علامت تجاری ثبت شده توسط شخص الف یا مشابه آن در نام دامنه اینترنتی، اگر احراز شود که موجب فریب و مشتبه شدن طرف به اصالت کالا و خدمات میشود که تشخیص این امر هم به عهده قاضی رسیدگیکننده است، مشمول مجازات مقرر در ماده ۷۶ این قانون خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید