اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

بابت انجام تغییرات شرکت یا موسسه باید هیچگونه بدهی مالیاتی یا بدهی به روزنامه رسمی و کثیرالانتشار شرکت نداشته باشد تا بتوان تغییرات درخواستی را اعمال نمود. تمام فرایند قانونی ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود. _ گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی. _ تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها. _ پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها.

لازم به ذکر است که برای پیگیری ثبت تغییرات در یک شرکت هم سه راه وجود دارد که در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد. به جای آنها با تنظیم و ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده انجام می پذیرد. طبق قانون ، بعد از ثبت شرکت باید یکسری دفاتر به منظور ثبت هزینه ها و درآمد های شرکت تهیه شود.

تغییر تابعیت شرکت

آگهی تغییرات ثبتی را صادر می نماید که این آگهی در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی می شود. هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد . پس از بررسی و تایید کارشناس تقاضاهای واصله در اداره ثبت شرکتها و غیر تجاری مرکز استان به شرح ذیل اقدام می گردد. اداره ثبت شرکت های استان مکلف است قبل از اقدام نسبت به اسکن و داده آمایی پرونده دریافت شده اقدام نماید. در زمینه مقررات انتقال سهام، بین شرکتهای سهامی عام و خاص تفاوت هایی وجود دارد که در مقاله “ نقل و انتقال سهام” به طور مفصل توضیح داده می شود. این مرحله زمانی که شما تغییراتی در موضوع فعالیت شرکت داشته باشید برای شما نمایش داده خواهد شد.

ثبت تغییرات

برای تشکیل هیئت مدیره حضور بیش از نیمی از اعضاء هیئت مدیره الزامی است یعنی به حضور اکثریت برای اتخاذ تصمیم در این جلسه نیاز است . مجمع عمومی عادی یک بار جهت اتخاذ تصمیم در چارچوب و محدوده وظایف مربوطه طرح می شود . تشکیل مجمع عمومی موسسین نیز در شرکت های سهامی خاص الزامی نیست اما در شرکت های سهامی عام باید تشکیل گردد .

همچنین اگر تغییری در اعضای هیئت مدیره و یا مدیران و بازرسان صورت گرفته باشد لازم است اسامی اشخاصی که از سمتی خارج و اشخاصی که جانشین آنها میشوند، در سامانه ثبت گردند. در این مرحله اطلاعات مربوط به جلسه تشکیل شده از جمله نوع صورتجلسه ( عادی یا فوق العاده و یا سالیانه و … بودن آن)، حد نصاب جلسه (تعداد اعضای حاضر در جلسه)، مشخصات و سمت متقاضی، ساعات شروع و پایان جلسه و … در سامانه تکمیل می شود. داره ثبت شرکت ها صورتجلسه را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تطابق با اصول و قواعد قانونی آن را تایید و آگهی مربوطه را در یکی از روزنامه های رسمی یا محلی درج می نماید. صورتجلسه در سه نسخه تهیه و به امضاء اعضاء هیئت مدیره برسد و یک نسخه از آن ظرف مدت سه روز پس از پذیرش نهایی در سامانه از طریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد.

ثبت پایتخت

میخواتسم بدونم از تاریخ تنظیم صورتجلسه چندروز وقت داریم که داخل سامانه ثبت کنیم. به علت تقدم و تآخر، امکان ثبت صورتجلسه ای با تاریخ قبل از صورتجلسه ثبت شده نخواهید داشت. و لطفا بفرمائید هزینه ثبت تغییرات توسط شرکت شما چقدر میباشد. بله، اصل صورتجلسات به همراه اصل مجوزها ( در صورت وجود) باید ارسال گردد. ما یک شرکت تعاونی داریم که آخرین تغیرات مربوط به سال ۸۴ میشه و کلا هم شرکت هیچگونه فعالیتی نداشته. الان میخوایم از سهامدارها که ۱۰ نفر هستن ، ۷ نفر رو خارج کنیم و ۴ نفر جدید ورود پیدا کنن یعنی جمعا اعضا ۷ نفر بشن.

  • ماده ۹- اداره امور شعبه یا نمایندگی ثبت شده طبق این آیین نامه ، باید توسط یک یا چند شخص حقیقی مقیم ایران انجام گیرد.
  • تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه همانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و ….
  • سلام.بنده سوالم برای مدارکی هست که باید بفرستم اداره ثبت شرکتها.
  • توجه داشته باشید که راه اندازی شعبه های جدید نیازمند رعایت نکاتی می باشد که البته در این مقاله فرصتی برای بیان آن ها وجود ندارد.

این متن نیاز به نگارش جداگانه نخواهد داشت و هنگام ثبت تغییرات شرکت، نوشته و آماده شده است. در ثبت تغییرات شرکت، مراتب به اطلاع اداره ی ثبت شرکت ها می رسد و در ذیل ثبت اولیه به ثبت رسیده آکهی می شود. اگر شرکت خارجی در ایران منحل شود باید متصدی تصفیه ای که مقیم ایران باشد (که معمولاَ یکی ازبانک ها یا شرکت های معتبر و یا اشخاص سرشناس است) معرفی نماید. در صورتی که سهام دار باشند سهام خود را واگذار می نمایند یعنی صورتجلسه نقل و انتقال سهام خواهد بود و به جای آنها اشخاص جدید وارد می شوند. سپس بعد از این جلسه باید صورتجلسه جدید تنظیم شود که در آن افراد جدید و قدیمی برای مدت معینی عضو هیات مدیره شوند. اگر محل افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهامی خاص، از آورده نقدی باشد، ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز مبلغ افزایش سرمایه به حساب شرکت، عنایت به ماده ۸۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت، الزامی است.

گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی. پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها. باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با درخواست هیات مدیره با تصویب و تنظیم صورت جلسه ارسال شود. در مرحله پنجم باید ذکر اسامی اعضای حاضر در جلسه به همراه سمت آن ها، وارد نمودن شماره ملی متقاضی و اگر غیر ایرانی باشد وارد نمودن شماره گذرنامه، وارد کردن اطلاعات شخصی، اگر شخص حقوقی باشد وارد کردن اطلاعات شماره ثبت، نام شخص شناسه ملی انجام شود. کسانی که سهام برای شرکت را ارائه می دهند مطابق با قوانین، هیئت مدیره نام دارند.

general