براساس چه معیاری باید اسم برند انتخاب کنیم؟

اما پس از مدتی رشد کرده اند. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند (Brand Naming) حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. پس از این کار دیگر شما به عنوان یک شخص حقوقی دارای برندی منحصر به فرد و استثنایی خواهید بود که با تلاش خود قادر خواهید بود روز به روز بر موفقیت های خود بیافزایید. پس از انتخاب نام برند، می بایست تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علائم تجاری را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت های صنعتی نماییم. شرکت هایی که دارای برند هستند، می توانند محصولاتشان را از سایر محصولات متمایز سازند و از طریق برند محصول خود، برای گسترش معروفیت و کسب درآمد بیشتر اقدام نمایند. نشانه، تصویر، علامت، هولوگرام، صدا، شکل و ترسیمات خاصی باشد که محصولات و خدمات شخص حقیقی و یا حقوقی را از محصولات و یا خدمات سایر رقبا متمایز می­سازد. انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برند می باشد. بعد از آن در قسمت خدمات الکترونیک به اداره ثبت علائم تجاری رفته و سپس از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به کادراول ثبت اظهارنامه ی علامت مراجعه نمایید. از سبک های رایح دیگر می توان به استفاده از نام ریشه ها، جغرافیا، کلمات معروف و جهانی در زبان های دیگر، اصطلاحات علمی، تاریخی، ترکیبی، تحریک کننده و غیره نام برد. This has been generated by GSA Content Generator Demoversion.

مراحل ثبت برند

طی مدت یک ماه اشخاص دیگر میتوانند با توجه به روزنامه ی رسمی اعتراض خود را به مراجع قضایی اعلام نمایند . علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ی ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد. علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از طرف اشخاص ذی نفع به عمل نیاید اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده و گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید. مراحل ثبت برند تجاری به دریافت یک گواهی با عمر یک دهه ختم می شود. بر خلاف شرکت در جوامع امروزی اقدام به دریافت و بدنبال درآمدزایی از آن. اینگونه تمامی منافع، متعلق به شخص دارنده حق انحصاری می شود.اعتبار علایم تجاری محدود به ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن است که در صورت نیاز،از طریق دادخواست و پرداخت هزینه قابل تمدید است.

انتخاب نام برند

Post was generated by GSA Content Generator DEMO.

در شهرهای مختلف فرایند یا مدارک مختلفی نمیخواهد.

ثبت علامت تجاری میتواند برای شرکتها و موسسههای مختلف دارای امتیازهای فراوان باشد. ثبت علائم تجاری به موجب قانون اختیاری است، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید.با این وجود، علایم تجاری باید ثبت شوند تا شخص دارای حق انحصاری شود. نکتهای که شاید افراد را به اشتباه بیندازد این است که ثبت برند تجاری در شهرهای مختلف فرایند یا مدارک مختلفی نمیخواهد. بعد از انتخاب نام، باید اظهارنامه را در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت کرد.چنانچه نام انتخابی تایید گردد آگهی تقاضا برای ثبت برند صادر می شود و در صورت عدم اعتراض آگهی دوم در روزنامه رسمی چاپ می شود. در جدول ذیل هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت کردن برند برای شخص حقوقی به صورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می توانید از هزینه های مربوطه به صورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید ، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی فکر برتر پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود. کارشناسان و مشاوران ثبت شرکت فکر برتر، با دارا بودن چندین دهه سابقه ی درخشان در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند می توانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند. طبق قوانین ثبت بین المللی برندهای تجاری سیستم مادرید از طریق دفتر بین المللی وایپو (WIPO) اداره می شود.

قوانین ساخت نام تجاری و الگوهایی که ما در مقالات پیش از این به آنها اشاره نمودهایم همگی بابت انتخاب اسامی زیبا برای شرکت هم صدق میکنند. هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد. بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت کردن برند حقوقی ، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها ، موسسات و یا سازمان ها خواهند بود را دارید مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که ذبلاَ به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی می پردازیم. سایر سهامداران می رسد، هم چنین سهامی وجود داشته باشد مانند تغییر نام. زمان ثبت هم تا حدود زیادی بستگی به برند و شلوغی سیستم دارد. بنابراین، با توجه به تعداد طبقه ای که برای ثبت کردن برند خود انتخاب می نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید ، هزینه ثبت برند متغیر خواهد بود. در واقع برند اسم یا عنوانی است که معرفی کننده شخص حقیقی یا حقوقی می باشد و سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید