ثبت شرکت در تهران در یک روز شرایط و مراحل ثبت نام با هزینه کم در سال ۱۴۰۰

شرکت های سهامی به دو قسمت سهامی خاص و عام تقسیم می شوند که در این شرکت ها سرمایه به سهم تقسیم شده است و پیش از سامانه ثبت شرکت باید سرمایه تعهدی ، ۳۵ درصد به حسابی به اسم شرکت در شرف تاسیس واریز گردد . متقاضی ثبت شرکت از طریق سامانه اینترنتی بعد از این که اطلاعات درخواستی در سامانه ثبت شرکت ها را تکمیل نمود می بایست مدرک اصلی صورت جلسات تنظیمی به علاوه ضمائم آن را از طریق پست سفارشی به آدرس ذکر شده در تأییدیه پذیرش ارسال نماید . پس از ازسال مدارک اگر صورتجلسه فرستاده شده دارای نقصی باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود که می بایست نقص وارد شده را مرتفع نمایید . اما چنانچه صورتجلسه ارسالی شما تایید شود در آخر برای صدور آگهی به روزنامه ارسال می شود.

ثبت شرکت

شرکت‌ سهامی خاص توسط هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس اداره می‌شود. همچنین نحوه اداره شرکت به صورت مفصل در لایحه اصلاحی قانون تجارت بیان شده است که کامل‌ترین سازوکار را در بین سایر شرکت‌های تجاری دارد. شرکت های نسبی، شرکت هایی هستند که اعضای آنها با توجه به نسبت سهام و سرمایه گذاری خود در شرکت فعالیت دارند و اعضای آنها بیش از دو نفر می باشد. شرکت های با مسئولیت محدود، مربوط به شرکت هایی می باشد که فعالیت آنها تجاری نبوده و سهامداران آن حداقل دو نفر می باشد.

اما بدون ثبت شرکت هر سهامدار به اندازه سهمش باید برای بقای شرکت هزینه کند؛ چراکه تمام اعضای شرکت نسبت به فعالیت‌های شرکت چه سود باشد چه زیان مسئول‌اند. حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره باید مدرک کارشناسی ارشد به بالا و یا اختراعی ثبت شده داشته باشند و یا عضو هیئت علمی دانشگاه باشند. نوعی از شرکت می باشد که تحت سیطره ی قوانین تجارتی تشکیل می گردد و هدف از ایجاد آن جلب سود و منفعت و تقسیم آن میان اعضا می باشد و کلیه ی فعالیت های شرکت پیرامون امور تجاری و بازرگانی شکل می گیرد. قرارداد بین اشخاص حقیقی یا حقوقی برای انجام کارهای تجاری تحت قوانین ثبت شده می باشد.

ثبت شرکت از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها

حق رای شرکا در بعضی از شرکت ها بسته به میزان سهامشان است پس باید فرد منتخب با شما هم عقیده باشد. مسئولیت هر فرد در اینگونه شرکت به میزان سهام او بستگی دارد که میزان هر سهم در اساسنامه شرکت مشخص گردیده است. حداقل اعضای شرکت تعاونی هفت نفر می باشند که ۳ نفر از آنها به عنوان هیئت موسس در نظر گرفته می شوند و بایستی مشکل قانونی نداشته باشند. پس از انتخاب نوع شرکت می توانید برای شرکت ۵ نام پیشنهادی در نظر بگیرید چرا که برخی شرکت ها مانند شرکت تضامنی تحت عنوان نام خاصی تشکیل می شوند . شرکت های تجاری در تعریف قانون تجارت عبارتند از اجتماع دو یا چند شخص برای انجام فعالیت تجاری و هدفی واحد به قصد کسب سود و درآمد .

  • هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود بدون پرداخت هزینه روزنامه رسمی حدودا ۸۰۰ هزار تومان و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص ۹۰۰ هزار تومان در موسسه میزان می باشد.
  • پس از تحویل مدارک به اداره، بخش مربوطه استعلام های لازم را انجام داده و پس از آماده نمودن مدارک درخواستی متقاضی ، جهت تحویل آن ها اقدام می نماید.
  • ما تلاش می کنیم که به بهترین شکل ممکن و البته ” متفاوت ” خدمات خود را ارائه دهیم.

دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی پس از تصویب امکان ثبت شرکت دانش بنیان در آیین نامه ی مالی و معاملاتی خود در هیات امنا، می توانند شروع به تشکیل شرکت های دانش بنیان نمایند. هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد تعدادی از اعضا ی هیات علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس خواهد شد و یا توسط دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیات علمی پیشنهاد می شود. شرکت های دانش بنیان به شرکت های گفته می شود که فعالیت های شرکت درراستای تولید و به اجرا رساندن اختراعات باشد. از همین رو یکی از نکات مهم در ثبت شرکت با عنوان شرکت های دانش بنیان، وجود اختراع و ابتکارات جدید است. ثبت شرکت سهامی عام به شرکتی الحاق میشود که مقداری از سرمایه ی مالی آن از طریق فروش اوراق سهام شرکت در سازمان بورس به افراد عام تامین و سهام این گونه شرکت ها در سازمان بورس اوراق بهادار مبادله شود.

۳-در نظر داشته باشید به شرکتهای تأیید شده مجوز و یا گواهی خاصی اعطا نمی شود. بعد از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکتها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید. سپس باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت ۵ نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تایید شود. اعتبار گواهی ارزش افزوده بنا بر بررسی متصدی و تشخیص حوزه مالیاتی ۶ماه و یا یک سال می باشد که پس از اتمام تاریخ اعتبار می بایست تمدید گردد. چنانچه این گواهی منقضی شده باشد، خریداران نبایستی هنگام خرید مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند. مهمترین هدف ما در سامانه ثبت شرکتهای میزان تعهد و صداقت توامان است.

قطعا مشتریان تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت‌های ثبت شده دارند. نفر یا بیشتر باشد و مسئولیت شرکا به میزان سهمی خواهد بود که درشرکتسرمایه گذاری کرده است . هزینه مربوط به ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی با در نظر گرفتن شرایطی، a hundred and fifty five,000 تومان به بالا خواهد بود.

مقالات بیشتر در مورد ضروریات ثبت شرکت در ایران

با توجه به تغییرات جدید سامانه ثبت شرکت ها، مشخصات شرکت شما دچار مغایرت شده و می بایست نسبت به اصلاح آن اقدام شود. با همکاری با مشاوران موسسه نیاز به اجاره یا خرید مکان خاصی برای ثبت شرکت نمی باشد. پس از اینکه از طرف سازمان مربوطه در رابطه با پرونده شما جوابیه دریافت گردد، نخستین ثبت اقدام به بررسی مجدد پرونده و تنظیم مدارک برای روزنامه رسمی نموده و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، آنها را برای دریافت آگهی و روزنامه رسمی ارسال می نماید. مراحل ثبت شرکت نیز مانند بقیه کارهای اداری که این روز ها انجام می دهیم پیچدگی هایی دارد که به آن می پردازیم. این شرکت ها در حقیقت هدف جلوگیری از در دست داشتن اموال توسط افرادی خاص، جلوگیری ازگرانی یا جمع آوری اموال و هم چنین شکل دهی همکاری و کمک به مردم و فراهم کردن امکانات و شرایط برای ایجاد اشتغال می باشد.

یکی دیگر از شرکت هایی است که در ایران به ثبت می رسد اما به نسبت ثبت شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص، دارای متقاضیان بسیار کمتری است، چرا که بغیر از موارد محدود و برای انجام موضوعات خاص مانند صرافی، هیچ لزومی ندارد که شرکت تضامنی را برای ثبت انتخاب نمایید. نحوه تاسیس شرکت تضامنی تا حدود بسیار زیادی مانند شرکت با مسئولیت محدود است و در این شرکت نیز مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره کاملاً اختیاری است و هیچ محدودیت قانونی ندارد. در شرکت تضامنی مانند شرکت با مسئولیت محدود لزومی به انتخاب بازرس وجود ندارد، همچنین این شرکت با حضور حداقل ۲ نفر شریک به ثبت می رسد. تفاوت مهم دیگر در مسئولیت شرکاء است، در شرکت تضامنی شرکاء شرکت دارای بیشترین مسئولیت ممکن نسبت به دیگر شرکت ها هستند و اگر دارایی های شرکت برای پرداخت بدهی های آن کافی نباشد، تمام شرکاء شرکت شخصاً و بصورت تضامنی مسئول پرداخت بدهی های شرکت هستند. همچنین یکی دیگر از مسائل بسیار مهم محبوبیت این شرکت موضوع اظهاری بودن سرمایه ثبتی آن است.